י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

רמי גרינברג אישר 16 אלף יחי"ד חדשות בפתח תקווה

בתופם שעות ארוכות, הסתיים אתמול מרתון דיונים מפרכים של ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג עם הוועדה הארצית לתכנון ובניה בנוגע ל'תוכנית סרקין' 

רמי גרינברג אישר 16 אלף יחי"ד חדשות בפתח תקווה
רמי גרינברג בביקור בשתילים צילום: באדיבות המצלם

אחרי 11 שעות רצופות הסתיים אתמול מרתון דיונים מפרכים של ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג עם הוועדה הארצית לתכנון ובניה בנוגע ל'תוכנית סרקין'.

את שיפור תוכנית סירקין מוביל גרינברג מיום כניסתו לתפקידו בעירייה, ומטרתה - בניית 16 יחידות דיור חדשות עבור כלל המגזרים. לבחדרי חרדים נודע כי מספר יזמים חרדים כבר יצרו קשר עם לשכת ראש העיר כדי ליטול חלק במיזם בענק גם עבור המגזר החרדי.

התוכנית אושרה מוקדם יותר במועצת העיר, אך בדיון אתמול דרש ראש העיר גרינברג להוציא את התכנית לפועל רק לאחר הסדר מלא של כלל הצרכים החיוניים עבור פרויקט ענק מסוג זה. נושאים כמו תחבורה תשתיות שטחים ירוקים ושטחי מסחר, עלו בדיון, וכאמור לאחר דיונים ארוכים, השיג ראש העיר וציוותו את האישורים הנדרשים.

יצויין כי עיריית פתח תקוה היא לא זו שמקבלת את ההחלטות בנושא הבניה במתחם סירקין, אלא המדינה, על פי החלטת ממשלה, אך בניגוד להנהלת העיר הקודמת, הצליח גרינברג להשיג התחייבויות ואישורים מוקדמים עבור כל הצרכים שיידרשו לטובת התושבים העתידיים ועבור קידום המסחר בעיר. גרינברג הביא השקעה של מיליארדים במגה פרויקטים בסירקין ובצפון העיר - במחלפים, נת"צים, מטרו, קו סגול, "מהיר לעיר" ועוד פרויקטים מרשימים, שאין ספק שיקלו משמעותית על נושא התנועה בעיר וסביבותיה.

יצויין עוד כי גרינברג החזיר לשטח המוניציפלי של פתח תקוה את מתחם סירקין דרום שבקדנציה הקודמת הועבר לטובת בנייה למגורים לעיר אלעד. וכעת גרינברג דורש ממשרדי הממשלה הרלוונטיים טיפול בהיבטים תנועתיים וסביבתיים לרווחת תושבי העיר פ"ת. אלו דברים שלא נעשו במשך עשרות שנים מקודמים ומבוצעים בחודשים בודדים.

גרינברג אמנם הביא להישגים לא מבוטלים כחלק מפעילותו למען התוכנית החדשה, אך היו גם מתנגדים שהעלו מספר טענות נגד יישום התכנית. באחד הדיונים שהתקיימו מוקדם יותר העלו מספר חברי עירייה טענות כי "התכנית שנראית כגבינה שוויצרית, חסרה את כל פתרונות התחבורה ההכרחיים ובונה באופן מגורי על "תרבות היהיה בסדר". יתרה מכך גם בקרב מתכנני התכנית חזקה הדעה כי חלק מהפתרונות לא יצאו אל הפועל".

עוד טענה נשמעה כי "ראש העיר גרינברג נראה ונשמע כמי שגמר אומר ללכת ולזרום עם התכנית למרות שהוא מודע לחסרונם של פתרונות תחבורה הכרחיים, מתבקשים. במהלך הדיון הובהר מעל לכל ספק כי אבני המסד שבתכנית התחבורה, כמו מטרו ורק"ל ( הקו האדום דרך סירקין) יישארו במקרה הטוב כמשאלת לב. גרינברג סבור כי התכנית שתתפרס כ 10 - 15 שנה תעשה את ההתאמות התחבורתיות הנדרשות ועל כן צריך לשתף פעולה ולזרום עד כמה שניתן עם משרדי הממשלה שידאגו להיטיב עם העיר (גם בזכות קשריו הטובים). לצערנו אנו חושבים אחרת, הוצגו בתכנית הרבה ליקויים ואקטים אלימים של הרס תשתיות וטבע, אך אבן נגף המרכזית היא תכנון תחבורתי שגולת הכותרת שלו היא - נתצי"ם".

רמי גרינברג פתח תקווה סירקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד