י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לוויה קורעת לב • גלריה דומעת

המד"א: "אשה צריכה לדעת איך היא לבושה"

המוני תושבי העיר מודיעין עילית ליוו למנוחות את הרוגות תאונת האוטובוס המחרידה הבוקר: האישה הצעירה מרת חיה רחל גוטמן ע"ה בת 24, ורוחמה ריזל רוזן ע"ה, בת 27 • מסע ההלוויה יצא מבית המדרש המרכזי ונפתח על ידי הגאון רבי ישראל זיכרמן - רבה של ברכפלד • גלריה דומעת

המד"א: "אשה צריכה לדעת איך היא לבושה"
ההמונים בהלווית הצעירות צילום: באדיבות המצלם

המוני תושבי העיר מודיעין עילית ליוו למנוחות את הרוגות תאונת האוטובוס הבוקר האישה הצעירה מרת חיה רחל גוטמן ע"ה בת 24, ואת רוחמה ריזל רוזן ע"ה, בת 27. 'בחדרי חרדים' עם ההספדים קורעי הלב מההלוויה המצמררת.

מסע ההלוויה יצא מבית המדרש המרכזי, ברחוב שדי חמד, נפתח בפרקי תהילים על ידי הגאון רבי ישראל זיכרמן רבה של ברכפלד. לאחר מכן הספיד מרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר שליט"א.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בין הדברים זעק הרב קסלר בבכי קורע לב, שהאוטובוס זה משל למה שהקב"ה רוצה מאיתנו, והכוונה זה לכל תושבי העיר, ועבודה, שהאוטובוס הזה, עושה תחנות בכל השכנות של העיר, ולכן על כל העיר לחזור בתשובה, וביקש כמה תקנות מתושבי העיר.

הרב קסלר אמר: שפעם בשנים עברו, הייתה מדת הבושה, כהיום הכל נפרץ, אנשים ונשים משוחחות הפלאפון באוטובוסים, ללא שום בעיה ובושה, כל מה שיש להם להגיד מה משוחחות בקול רם.

אשתי, המשיך הרב, סיפרה לי, יום אחד, שהיא שמע אשה משוחחת באוטובוס, בפלאפון, על שידוך, ובלי שיגידו לי, על מי המדוברת, היא הבינה לבד, ועוד נשים משוחחות דברים פרטים ואישיים, וכל האוטובוס צריכים לשמוע! זעק הרב: איפה הבושה??! איפה הצניעות?!

לאחמ"כ הוא הזכיר את הצניעות שנשים חייבות להתחזק מאוד מאוד, אשה צריכה לדעת ולחשוב כל יום, כשהיא יוצאת מהבית, האם היא לבושה, שעד כדי כך, שאם יודיעו לה שהמשיח מגיע בעוד כמה דק', היא תהיה ראויה לקבל אותו עם כזה לבוש, או שהיא תחפש איזה  מחבוא לברוח מהמשיח?!

בהמשך עמד על איסור לשון הרע ורכילות ומחלוקת "אנשים מניחים לילדיהם לדבר לשון הרע, רכילות מחלוקת ושנאת חינם. מצווה לגעור בילדים קטנים שמתעסקים בזה זה דבר נורא זה משחית את כל 

הסביבה, זה סכנה נוראה ומה שיותר מההבל הזה זה מסלק את כוח התורה בעיר אלפים רבים של אברכים שמוסרים את נפשם על לימוד התורה מתוך הדחק אז במקום הבל של קדושה עולה הבל של דיבורים אסורים".

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי לאחמ"כ דיבר מרא דאתרא של ברכפלד הגאון רבי ישראל זיכרמן שליט"א, שזעק שלפני כמה שבועות, יצאו כלל רבני העיר בקול קורא, לא להכניס פלאפונים לבית המדרשים, וגם כשרים, לא להכניס, זעק איפה מקיימים בזה "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם"?! מכניסים מחשבים אשר לא מסוננים, ומבזים את כבוד בית המדרש רח"ל!! 

שני הרבנים הזכירו שרק בחודש האחרון ליוו למנוחות 3 תינוקות, ועשו עצרת תפילה בערב ראש חודש אדר, ושוב קרה כזה אסון, שניהם ביקשו להקפיד לא לדבר לשון הרע עם הילדים, בבית, זה ארס החינוך!

הרב קסלר הזכיר שהנהיגו לפני תקופה בתתי"ם בעיר ללמוד הלכות לשון הרע, וחייבים המלמדים להקפיד על זה בכל ת"ת, וכל ילד ידע את ההלכות הנחוצות שהנהיג לנו מרן החפץ חיים זי"ע.

לאחמ"כ דיבר החברותא של האברך שאשתו נפטרה, הרב קיפנסקי, סיפר שרק בשבת אחרונה ר' הלל ואשתו סעדו אצלם בשבת והילד אמר תורה על הפרשה, את הפסוק "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם, והילד הסביר בתוך כל אחד ואחד, והאמא התלהבה מהווארט הזה, ודיברה על השכינה וכו'.

והמשיך בבכי קורע לב, שרק היום ליוויתי את ר' הלל בשעות הכי קשות ואמר לי שרצון אשתי זה רק להתחזק באמונה ובטחון, וקרא לכל הקהל, להתחזק באמונה ובטחון לעילוי נשמתה.

לאחמ"כ דיבר אביה של הבחורה המסכנה, ואמר שהמילים האחרונות היו שהוא אמר לה מתי מגיע האוטובוס להר נוף, שתחכה עוד 5 דק', וכמה זכות היה לי כל יום ללוות אותה לאוטובוס, וכמה בת צדיקה ונשמה גבוהה היא הייתה.

ההספד הכי קורע לב, של בעלה האברך משי, שהספיד בבכי שכל הקהל, בכה איתו ביחד, ואמר שהיה לו זכות לגור עם אשה שרק ביקשה שישב ולמד, הוא פעם ביקש ממנה שהוא רוצה להוסיף קצת עבודה בערב, להביא עוד פרנסה, והיא ענתה לו, שהיא תיקח עוד שעות בעבודה, העיקר שהוא יוכל לשבת וללמוד, וכל פעם ביקשה ממנו שיגדל ראש ישיבה ובן תורה.

הבעל ביקש מנה מחילה אם לא פרע את חובותיו, או לא כיבד כראוי, ואמר כמה פעמים תודה להורים שלה, שגידלו ילדה כזה חשובה, וצנועה.

מודיעין עילית אסון אסון 402

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד