ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
קו הסיום

לאחר 23 שנים: איתן כבל הודח מהכנסת

לאחר מאבק ממושך וקולני עם יו"ר המפלגה אבי גבאי, נדמה שהקריירה הפוליטית של חה"כ איתן כבל הגיעה לקיצה • "אין בי שום חרטה"

לאחר 23 שנים: איתן כבל הודח מהכנסת
איתן כבל/אבי גבאי צילום: יונתן זינדל/נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

 סופה של קריירה פוליטית: חה"כ איתן כבל הודח הערב (שני) מהרשימה לאחר שפתח בקרב מול יו"ר המפלגה אבי גבאי שהאשים אותו במצב הפוליטי העגום של מפלגת העבודה.

כבל כיהן כחבר כנסת לסירוגין מאז הכנסת ה - 14 כאשר בקדנציות הראשונות נכנס לאחר התפטרותם של הבאים לפניו ברשימה, ובמהלך כהונתו כיהן כמזכ"ל המפלגה, כשר ללא תיק האחראי על רשות השידור ובקדנציה האחרונה כיו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת.

מאז נבחר אבי גבאי לכהן כיו"ר המפלגה העבודה תקף אותו כבל את התנהלותו פעמים רבות, כאשר רק שבוע שעבר אמר: "גבאי היה תקווה ענקית, אך לצערי התקווה הזו הכזיבה הרבה יותר מהר ממה שנדמה היה. אינני מוכן שנגיע למצב שבו האיש הזה שיושב על כסאותיהם של בן גוריון, אשכול ורבין, יהיה זה שיוריד את השלטר על המפלגה שהקימה מדינה".

כבל הוסיף: "כשהיו"ר אומר לי: 'אני אפיל את הבית עליי ועליכם', המשמעות מבחינתי היא שזה אדם בלי טיפת סנטימנט מפלגתי". לדבריו, "טלטלה היא הדבר היחיד שיכול לנער את הבית, אבי גבאי צריך לפנות את מקומו ולערוך פריימריז".

הוא התייחס לתוצאה של הבחירות המקדימות וכתב ברשת הטוויטר: "‏אין בי שום חרטה על מה שעשיתי ובדיעבד הייתי עושה הכל אותו הדבר. אני מסיים את היום הזה בראש מורם ומודה לכל מי שנתן בי אמון".

מפלגת העבודה איתן כבל אבי גבאי פריימריז בעבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד