י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חילול השבת באשדוד גובר

הוועדה אישרה הקמת מתחם קולנוע ענק שיפעל בימי שבת קודש

בצל שתיקת הנציגות החרדית בעיריית אשדוד, רמיסת כבוד השבת בעיר הדרומית הולכת וגוברת • אתמול (שני) התקבל בוועדה המחוזית דרום אישור להקמת מתחם קולנוע ענק באשדוד ובעלי המתחם כבר מצהירים בריש גלי כי המקום יפעל גם בשבתות ובמועדי ישראל • פרסום ראשון 

הוועדה אישרה הקמת מתחם קולנוע ענק שיפעל בימי שבת קודש
המתחם צילום: דוברות הוועדה המחוזית

בעוד המפלגות החרדיות שותקות, הוועדה המחוזית דרום אישרה אתמול (שני) הקמת מתחם קולנוע ענק באשדוד, ומנהלי המתחם מצהירים כי הוא יפעל בשבת קודש תוך פגיעה בוטה בסטטוס קוו וקדושת השבת.

"הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום שבמינהל התכנון, בראשות דוד לפלר, אישרה אתמול (שלישי) למתן תוקף את תוכנית להרחבת מתחם 'ביג אשדוד', הקמת בתי קולנוע וכן הקמת מסוף תחבורה ציבורית חדש שישרת בסמוך לתחנת הרכבת בעיר", נמסר מהוועדה המחוזית.

על פי התוכנית, 'מתחם ביג אשדוד' שמשתרע כיום על שטח של 58 דונם, מתוכם 32 דונם בנויים והוא כולל מתחם בילוי של מפלס אחד. שאר השטח משמש חנייה פתוחה. מעבר ל-25,000 מ"ר בינוי הקיים במתחם, מוסיפה התוכנית בינוי משמעותי (כ-15,000 מ"ר) אשר תאפשר פיתוח בקומה שניה על גבי הבינוי הקיים וכן בנייה בשטח החנייה העילית הדרומית.

מתחם ביג באשדוד פועל כידוע תוך חילול שבת המוני, כאשר המתחם עלה לכותרות לאחר שראש העיר החל לאכוף את חוק העזר לסגירת עסקים בשבת לפי הדרישה החרדית. הדבר עורר סערה בקרב תושבי העיר החילונים וכן הפוליטיקאים שמיהרו להפגין במקום כאשר הם ניצחו במאבקם וראש העיר חדל מלאכוף את חילולי השבת לא רק במקום אלא ברחבי העיר כולה.

יו"ר הוועדה המחוזית דרום, דוד לפלר, ציין עם אישור התוכנית כי "ישנה חשיבות גדולה בהקמת מתחם בתי קולנוע בעיר אשדוד, מתחם ראשון מסוג זה בעיר. אין ספק כי עיר בסדר גודל של אשדוד ראויה למתחם בתי קולנוע. בנוסף, הקמת מסוף תחבורה ציבורית בצמידות לתחנת הרכבת, ה- BRT, ובקרבה לבית החולים תתרום לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית בעיר".

נציין, כי בוועדה המחוזית סירבו להתייחס במענה לשאלת 'בחדרי חרדים' האם המתחם המחודש יפעל בשבת והפנו אותנו לדוברות העירייה, שם התעלמו מפנייתנו.

אלא שבמענה לשאלה ששוגרה מטעם נציג פורום השבת הציבורית, מסר מנכ"ל ביג אשדוד בועז דריקס, כי מתחם הסינמה סיטי - שלפי הערכת פעילי שבת באשדוד - יסחוף אלפים מתושבי העיר ומכל יישובי הסביבה, יפעל 7 ימים בשבוע, כולל שבת קודש.

בהנהלת מתחם ביג אישרו ל'בחדרי חרדים' כי המתחם יפעל במהלך כל ימי השבוע.

עיריית אשדוד שבת קודש סינמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד