י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ביטל את הגזירה

הציבור החרדי צריך לומר לבני גנץ תודה

בני גנץ מציל את הציבור החרדי מגזירה נוראית שעלולה הייתה להתרחש • לולא השפעתו הדרמטית על מערכת הבחירות - היינו נאלצים להתמודד עם לפיד הרבה יותר חזק • טור דעה מאת יוסי אסולין

הציבור החרדי צריך לומר לבני גנץ תודה
יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לו הייתי נפגש עם בני גנץ והייתי מתבקש לומר לו מילה אחת, רק מילה אחת - בוודאי הייתה זו המילה ״תודה״.

וכל כך למה? משום שגנץ, במו התמודדותו, מציל את הציבור החרדי מגזירה נוראית שעלולה הייתה להתרחש - לו רק היה בוחר שלא להיכנס למערכת הפוליטית.

לגזירה הזאת קוראים יאיר לפיד.

היום בבוקר פרסם המשסה הלאומי בעל הבלורית האפורה, סרטון הסתה מופרע ומופקר ביותר שכמותו לא זכור לי מאז כניסתו לפוליטיקה, בו הוא רוכב על גב החרדים - כדי לקצור למפלגתו מניות פוליטיות.

בסרטון תוקף לפיד באגרסיביות: "אף אחד בעולם לא פגע ופוגע בציבור החרדי כמו העסקנים החרדים, שלא נותנים לו ללמוד מתמטיקה ואנגלית ולפרנס את עצמו. רק אומרים לכם שהילדים שלכם יצטרכו ללמוד לפרנס את עצמם כדי שהילדים שלנו לא יצטרכו לפרסם אותם במאה השנים הקרובות".

לפיד הוסיף: "ואם אתם לא רוצים ללמד מתמטיקה ואנגלית ואתם רוצים לעמוד פה ולהצהיר על חירותכם - אל תיקחו כסף".

עכשיו, נניח לרגע את העובדה שלפיד עצמו - מי ששם עצמו כמטיף הלאומי בשער בענייני צבא, לימודים ושאר ירקות - מעולם לא השלים תעודת בגרות שמהווה בסיס במערכות החינוך של המגזר החילוני, עשה קומבינה עם התואר האקדמי שלו ושירת בצה"ל בתפקיד השמור למתפנקים בלבד. נניח.

הסרטון הרע והשנאתי הזה של לפיד, שהופץ למאות אלפים, הוא תזכורת למה שיכול היה לקרות כאן לו הדמגוג הבינוני וחסר המעצורים היה נבחר להיות ראש הממשלה.

נכון לעכשיו, גם אם היה סיכוי כזה שלפיד יכבוש את ראשות הממשלה, לשם חתר והזיע משך שנים ארוכות - הגיע בני גנץ וקבר את הסיכויים הללו קבורת חמור ובכך הוריד לטמיון את חלומו הוורוד.

איך אומר ביבי: ״אני לא מתערב כיצד השמאל מפצל את הקולות שלו״.

ואכן, כניסתו של גנץ דרסה את לפיד ופיצלה את הכוח בגוש, וכל עבודתו הסיזיפית בתפקיד שר החוץ מטעם עצמו ירדה ביגון שאולה. גנץ נוגס בלפיד ולוקח ממנו מנדטים רבים.

ובפרפרזה על דברי נתניהו: אני לא מתערב איך הלוחמים בדת מפצלים את הקולות שלהם.

אז נכון, עדיין הכל פתוח. בשלב זה נראה אמנם כי גנץ מוביל את גוש המרכז-שמאל - אם כי חלה ירידה איטית בכוחו - ולא בלתי סביר שלפיד המנוסה ממנו יביא למהפך בתוך הגוש ומפלגתו תהפוך לגדולה יותר או לזהה בכוחה.

כך או כך, בין אם נקבל גנץ חזק ובין אם גנץ חלש - האחרון ינגוס בנתח משמעותי מכוחו של לפיד בכל צורה.

תחשבו רגע, לו המערכת הפוליטית הייתה נעדרת מחוסן לישראל על פלגיה, יאיר לפיד היה מסתמן כמועמד המוביל להחליף את נתניהו.

נתניהו אמנם נחשב לבעל הסיכויים הטובים ביותר לפי כל סקר, אך לאור מצבו המשפטי הרעוע שעתיד להשתנות כל רגע - הדבר יכל להוביל להתחזקות של לפיד, שהלך על הטיקט של ״פוליטיקה חדשה ונקייה״.

המסקנה: לולי השפעתו הדרמטית של גנץ על מערכת הבחירות, היינו נאלצים להתמודד עם לפיד הרבה יותר חזק. ומי יודע, אולי יכל להיות גם ראש הממשלה למשך ארבע השנים הקרובות - ואחריתו מי ישורנו.

בני גנץ, תודה.

בני גנץ יאיר לפיד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד