י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בכייה לדורות לימין

יחד ועצמה חייבות להכריע: איחוד או פרישה

די להעמיד את מצביעי הימין בניסיון: יחד ועוצמה יהודית חייבות להכריע - או שיגיעו לחזית דתית מאוחדת מול סמוטריץ' ופרץ, או שיפרשו בכבוד מהמירוץ • כל מצב אחר שיתקבע יהיה בכייה לדורות לימין כולו - שעשוי לאבד את השלטון בשל קרבות אגו יצריים • טור דעה מאת יוסי אסולין

יחד ועצמה חייבות להכריע: איחוד או פרישה
בן ארי, ישי, בן גביר צילום: פלאש 90

דומה כי מצבו של הימין מעולם לא היה גרוע יותר מכפי שהוא עתה. אינפלצית רסיסי המפלגות בימין - על גווניו וסוגיו - מסכנת את מחנה הימין כולו ועשויה להביא למחטף ולעלייתו של השמאל לשלטון.

בניגוד לספינים שפוזרו בעבר מצד גורמים אינטרסנטיים, ששימשו בעיקר כתחמושת לירי תוך נגמ"שי - הסכנה לשלטון הימין הפעם היא אמיתית ומוצקה; קשה להיות אדישים לכך.

זה התחיל ב'מפץ' של בנט ושקד; הצמד הפוליטי התפרק מהבית היהודי והשאיר אחריו עיי חורבות - הבית היהודי התפצלה לשלוש מפלגות: 'הימין החדש', 'האיחוד הלאומי' ו'הבית היהודי'.

זה חלחל הלאה למפלגות אווירה דוגמת 'מגן' של גל הירש, או 'צומת' של אורן חזן; שאין להן שמץ של סיכוי לגרד את אחוז החסימה.

זה ממשיך ב'עוצמה יהודית', שכבר שתי מערכות בחירות ברצף מבזבזת עשרות אלפי קולות לימין, וכן מפלגת 'יחד'; שתי המפלגות הללו איבדו יותר מ-125 אלף קולות לימין במערכת הבחירות האחרונה. כמעט 3 מנדטים שהלכו לפח והחלישו את הימין כולו.

ואם כל זה לא מספיק כדי להבין שמשהו פה משובש, אז אל כל רסיסי המפלגות הללו מצטרפות מפלגות הלווין של 'הליכוד' - 'ישראל ביתנו' של ליברמן ו'כולנו' של כחלון, שנמצאות בסיכון מול הרף הגבוה של אחוז החסימה. ולמטה מהן - 'זהות יהודית' של משה פייגלין. 

בסה"כ הימין מתפצל ליותר ממניין מפלגות. טירוף מערכות. האסון שיכול להתרחש כתוצאה מריבוי מפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה הוא קולוסאלי.

בעוד שרובו המכריע של העם נטוע עמוק עמוק בימין, עשוי להיווצר מצב שסך קולות הימין שילכו לפח ייצרו מהפך במפת הגושים.

וכך נמצא את עצמנו במצב אבסורדי שבו רוב העם יצביע ימין, אבל יקבל בפועל ממשלת שמאל.

בניגוד לימין, בשמאל לא נותרו אדישים. אדרבה, השמאל מבין את נקודת התורפה של הימין ומזהה פרצה לכיבוש אמיתי של השלטון.

אמש הייתה זו ציפי לבני שהודיעה על פרישתה מהמירוץ - קלף חזק לשמאל, שימנע ממנו לאבד עשרות אלפי קולות.

ורק בשעה האחרונה נשא בני גנץ נאום בו אמר בצורה ברורה ביותר כי הוא מוכן לוותר על שיקולי האגו שלו לטובת הפיכה שלטונית ולהיפגש עוד הערב עם מר לפיד.

במקביל, יש איתותים למגעים מתקדמים בין גנץ לאורלי לוי-אבקסיס, שהייתה אמורה להיות כוכבת הבחירות הנוכחיות וכעת מדשדשת בסקרים.

אבל בימין עסוקים בקרבות אגו קטנוניים ולא מהותיים של מקום אחד לפה או לשם, ולא מסתכלים, נכון לשעה זו, על טובת הכלל.

'יחד' ו'עוצמה יהודית' - מפלגות הימין שהכי מסכנות את גוש הימין - חייבות למצוא את הדרך להגיע לעמק השווה מול 'האיחוד הלאומי' & 'הבית היהודי' - וליצור חזית דתית מאוחדת.

ובאותה מידה, האחריות היא גם על כתפיהם של 'האיחוד הלאומי' ו'הבית היהודי'. אחרי הכל, אין פערים אידאולוגיים משמעותיים בין ארבעת מפלגות ימין אלו.

והיה והצדדים לא ימצאו דרך לשיתוף פעולה, המעשה הראוי וההוגן ביותר מצידם צריך להיות פרישה מהמירוץ הנוכחי. די להעמיד את מצביעי הימין בניסיון.

בינתיים שעון החול הולך ואוזל. נותרו שתי יממות בלבד להגשת הרשימות וליצירת שיתופי פעולה. זהו צו השעה.

כל מצב אחר שיתקבע מלבד חזית מאוחדת - יהיה בבחינת "מעוות שלא יוכל לתקון"; וגרוע מכך - בכייה לדורות לימין כולו.

מפלגת יחד עוצמה יהודית איחוד לאומי הבית היהודי אחדות חזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד