י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

השקעות בחו"ל: מי צודק בויכוח העתיק? • העימות

מחירי הנדל"ן הגבוהים בישראל לצד התשואות הנמוכות מעוררים את השאלה האם כדאי להשקיע דווקא בנדל"ן בחו"ל • על השאלה הזו ינסו לענות שני אנשים בעלי ניסיון רב שנים בהשקעות בכלל ובנדל"ן בפרט • רוצים לעשות כסף? רוצים לדעת עוד? כנסו

השקעות בחו"ל: מי צודק בויכוח העתיק? • העימות
השקעות בחול בעד ונגד צילום: שאטרסטוק

בבני ברק יתקיים בעוד כשבועיים עימות מרתק בין שני "אריות" נדל"ן סביב אחת השאלות המטרידות משקיעים רבים בישראל – האם כדאי להשקיע בנדל"ן מעבר לים. השאלה הזו שמעסיקה מומחים רבים, מתעוררת מעת לעת בעוצמה כזו או אחרת בדך כלל בעקבות עוד פרשיית "עוקץ" של משקיעים תמימים.

על השאלה הזו ינסו לענות אליעזר (אלי) גרוס, יו"ר קבוצת 'בסדנו' שמחזיקה בין היתר בקרנות השקעה ייעודיות להשקעות נדל"ן בארצות הברית, וצחי קווטינסקי, מנכ"ל 'נדל"ן בקלות שמתמחה בהשקעות נדל"ן בישראל. מטבע הדברים, האחרון מתנגד וטוען שעלינו להשקיע "רק במה שאנחנו מכירים ויכולים לגעת". הראשון, שקבוצת ההשקעות שהקים מחזיקה גם בקרנות השקעה בהייטק ומעורבת במימונן של חברות הזנק (סטארט-אפים) רבות, טוען שאם עושים את זה נכון, יכולים להניב רווחים גדולים יותר מאשר בבועת הנדל"ן הלוהטת של ישראל.

גם אם לא נכריע בין השניים, הנה כמה נקודות למחשבה אותן אמור כל משקיע להכיר בטרם יחליט אם להשקיע בחו"ל או לא. בראש ובראשונה יש לבדוק מי הוא הגורם ש"מתווך" עבורו את ההשקעה. קרי, איזה ניסיון יש לו, עד כמה הוא אמין, מה מספרים מי שכבר השקיעו באמצעותו והכי חשוב: האם הוא מפוקח על־ידי רשות ניירות ערך ויש לי גם פיקוח הלכתי.

מעוניינים להירשם לעימות המסקרן? הקליקו כאן>>>

הנקודה השנייה שכדאי מאוד לתת עליה את הדעת היא פער התשואות בין ישראל ומדינות אחרות בעולם. בישראל, בגלל המחירים הגבוהים, התשואות אינן גבוהות ברוב המקרים. כן, גם בישראל יש לא מעט הזדמנויות של נדל"ן מניב, אבל...השאלה היא כמה הוא מניב. במקומות רבים בארצות הברית, רף הכניסה להשקעה אינו גבוה כך שהתשואות על אותן סכום השקעה, יהיו לרוב, הרבה הרבה יותר גבוהות.

הנקודה השלישית שמתחברת גם לראשונה, מתייחסת ל"מה שאנחנו מכירים ויכולים לגעת"... המידע שקיים היום בתקשורת הדיגיטלית הוא אינסופי. כך שבלחיצת כפתור תוכלו לקבל המון מידע על נדל"ן בארצות הברית ולבדוק האם הצעת ההשקעה שקיבלתם אמינה ומשתלמת. קרנות השקעה שמכבדות את עצמן וכפופות לפיקוח רגולטורי, מפרסמות תשקיף בו ניתן לראות בדיוק מהי ההצעה, מהי ההשקעה הנדרשת, מהו פרק זמן ההשקעה, מה הן הבטוחות אם ישנן, ו...מה צפי התשואה העתידית.

הנקודה הרביעית והאחרונה מתייחסת לסכום ההשקעה ורלוונטית לכל השקעה בכל זמן. לעולם אין להשקיע את כל הכסף הפנוי באותה הצעת השקעה. ובוודאי שאין ליטול הלוואות לשם כך. אם אנו זקוקים לכסף בקרוב, נשקיע לטווח קצר בהשקעות סולידיות ככל האפשר. כך שאם זה עתה נולד לכם ילד חמוד ואתם רוצים להשקיע את כספי מתנות החתונה עבור חתונתו וחתונות הילדים הבאים עליכם לטובה, אולי כדאי לכם לשקול ברצינות השקעה בחו"ל באמצעות קבוצת השקעות אמינה ומפוקחת.

מי צודק בוויכוח שלא הוכרע עדיין? את זה תוכלו לגלות בעצמכם בעוד כשבועיים, ביום חמישי א' דראש חודש אדר ב' (7-3-19 למניינם), במתחם WORKUP שבמגדל V טאואר ברחוב בר כוכבא 23 ברובע העסקים של בני ברק (ה־BBC).

מתעניינים? נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 072-3713-478  

השקעות חו"ל עימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד