י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בולמת את ההתחרדות?

החרדים זכו בהגרלה, אך ראש העיר מבהירה: "מיועד למגזר הכללי"

משפחות חרדיות רכשו דירות בשכונת נווה שמיר בבית שמש במסגרת פרויקט 'מחיר למשתכן', אך נאלצים להתאכזב בעקבות הודעת ראש העיר עליזה בלוך: "השכונה תהיה בעלת צביון כללי" • התושבים החרדים חוששים כי בלוך שמה לה למטרה לבלום את ההגירה החרדית לבית שמש

החרדים זכו בהגרלה, אך ראש העיר מבהירה: "מיועד למגזר הכללי"
אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר שעוררה סערה בעיר עם ניצחונה לראשות העיר, וכאשר לפתחה נתונים הכרעות רבות הקשורות בעתידה של בית שמש, כאשר השכונות הנבנות כעת הם אלו שיכריעו את אופי העיר שהתחרדה בשנים האחרונות - עליזה בלוך מנסה לבלום את אכלוס החרדים.

הבוקר (שלישי) דווח כי שכונת נווה שמיר שנבנית בימים אלו וחלק ניכר מהדירות השתייכו לפרויקט 'מחיר למשתכן', ראש העיר בלוך הודיעה כי השכונה הנבנית ברמה ה' תהיה שכונה למגזר הכללי ולא רק לאוכלוסייה החרדית.

דברי בלוך מגיעים לאחר שהתברר כי רוב זוכי 'מחיר למשתכן' בשכונה הם חרדים, כאשר הפרויקט מחולק ל 64 יחידות דיור שמוצעים למכירה עבור המגזר הכללי, אך בעקבות הדיווח הבוקר, הללו ימנעו מלרכוש דירה במקום.

ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך אמרה היום כי "בית שמש גדלה ומתרחבת ברוך השם. בית שמש היא עיר מעורבת שתתאים עצמה לכלל המגזרים ותשאף להישאר עיר בה חיים זה לצד זה כלל המגזרים במדינת ישראל".

בלוך הבהירה עוד כי "כל מי שיגור בשכונת נווה שמיר ידע שהשכונה תהיה בעלת צביון כללי. גם כאן זה מתבטא במבנים מותאמים, מבני ציבור וכלל הצביון של השכונה. כך למשל הונחה אבן פינה לקנטרי במקום שנועד לתת מענה לציבור הכללי וכמובן מבני החינוך וכלל השירותים המותאמים לציבור זה ולציבור שיבחר לחיות בתנאים סביבתיים אלה".

בית שמש מחיר למשתכן עליזה בלוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד