י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יעדי נופשים שמתאימים גם לשומרי מסורת

אם אתם שומרי מסורת, אוהבים לטייל עם המשפחה בחו"ל, ומחפשים יעד מרגש ורענן יותר מהיעדים השגרתיים – הכתבה הזו תפורה עליכם • ליקטנו עבורכם 3 יעדים מגניבים במיוחד, שמתאימים למשפחות בכלל ולשומרי מסורת בפרט • אפשר להתחיל לומר את תפילת הדרך

יעדי נופשים שמתאימים גם לשומרי מסורת
נופש לשומרי מצוות צילום: pexels

טיול ספארי בטנזניה – כזה עוד לא היה לכם

שמורת סרנגטי חסרת הגבולות שבה מתרחשת הנדידה הגדולה של בעלי החיים, שמורת אגם מניירה הידועה בבריכות היפופוטמים ובאריות שמטפסים על העצים, שמורת טרנג'ירי השופעת פילים ועצי באובב, רמת נגורונגורו שבמכתש הפלאי שלה רועים עדרי שבט המסאי...

זהו רק מדגם מייצג מפאזל החוויות העוצמתיות שמזמן טיול ספארי לטנזניה. המדינה האפריקאית השוכנת על גדות האוקיינוס ההודי, נחשבת ליעד מוביל לטיולי ספארי מופלאים למשפחות מכל המגזרים. שמורות הטבע המגוונות והעשירות מהוות רבע משטחה של המדינה, ובכל שמורה מתגלה עולם ומלואו: הרים מדהימים כדוגמת הקילימנג'רו, לועות פעורים של הרי געש, אגמים שופעים בצמחייה ובעלי כנף, חופים שלווים, יערות עד סבוכים, שדות ירוקים שאינם נגמרים, וכל תמונת נוף טומנת בחובה יופי מסעיר ופראי.

במהלך טיול בסוואנה הטנזנית תעמדו פעורי פה מול תפאורה אדירה של עולם חי נדיר המוקף בנופים עוצרי נשימה. דמיינו את עצמכם בלב התפאורה הזאת חווים פעילויות מדהימות במסגרת טיולי ג'יפים, פוגשים חיות בר בבית הגידול הטבעי שלהן, מבקרים בכפרי שבטים מקומיים ומתוודעים לתרבויות חדשות. זו חוויה מושלמת למבוגרים ולילדים – גיבוש משפחתי שכולל נשיונל ג'יאוגרפיק בלייב.

במהלך הטיול אפשר לשמור על כשרות על ידי מוצרי מזון יבשים ומשומרים איתם ניתן להצטייד מראש מהארץ. מי שרוצה ליהנות מדגים צלויים כשרים יוכל להצטייד בנייר כסף וליהנות מהחוויה הקולינארית המקומית. וכמובן, אם כבר הגעתם עד כאן, מומלץ לבקר בבית חב"ד שנפתח בזנזיבר בשנת 2017 – הרב שניאור שמולביץ ומשפחתו יארחו אתכם בזרועות פתוחות.

 

לפלנד – לשבור שגרה בשוברת קרח

לפלנד היא יעד מיוחד ויוצא מן הכלל מכל היבט – מזג אוויר שמעולם לא חוויתם, נופים קפואים  שאף פעם לא ראיתם, פלא הזוהר הצפוני שאולי תזכו לראות, ועוד הרבה פעילויות מרגשות. אם אתם נוסעים עם הילדים, תופתעו לגלות כמה פעילויות חווייתיות מחכות לכם יחד – שיט במפרץ בוטניה בשוברת קרח, ביקור בארמון הקרח לומינלה, נסיעה בכרכרה רתומה לאיילים, פעילות קארטינג עם רכבי חורף, ביקור בחוות כלבי האסקי ועוד. לצד הפעילויות הקפואות תפגשו בנופים מדהימים ותכירו את התרבות המקומית השונה כל כך מזו שאנו מורגלים בה. במדינה המיוחדת, הממוקמת על החוג הארקטי, שום דבר אינו רגיל ושגרתי, וזה מה שהופך את היעד הקר הזה לכל כך חם ומבוקש.

אם אתם טסים עם הילדים, מה שמומלץ במיוחד לנוכח כל מה שהצגנו, שווה לכם לשקול לעשות זאת במתכונת של טיול מאורגן ללפלנד. יש כיום טיולים רבים במסגרת של קבוצה קטנה עם מדריך צמוד, שיספר לכם גם את כל מה שמעבר למה שעיניכם רואות. טיול כזה יאפשר לכם ליהנות מכל הפעילויות האתגריות והחווייתיות מבלי שתצטרכו להתעסק בבירוקרטיה והתארגנות לוגיסטית מראש. כך תוכלו לפנות את כל כולכם להתמסרות לחוויה הלפלנדית ולגיבוש המשפחתי שיתהווה במסגרתה.

 

היער השחור בגרמניה – אטרקציות משפחתיות בטבע קסום

איזה ילד יגיד לא לפארק אירופה? איזה קטנטן לא יתענג על הליכה בשביל הגמדים בהר פלדברג? מי יכול לעמוד ביופיו של אגם טיטי המוקף ביערות, ואיזה משפחה תחמיץ את החוויה המיוחדת של הליכה על סוגי קרקע שונים בפארקים להליכה יחפה? האטרקציות הרבות שמציע היער השחור למשפחות הן ללא ספק אחת הסיבות לפופולריות של האזור המיוחד הזה. במקום לנסוע לעוד טיול שגרתי באחת מבירות אירופה, תוכלו ליהנות מטיול טבע מגבש במסלולי הליכה בכל הרמות בין הרים, יערות, מפלים ואגמים קסומים. תוך כדי גמיעת הנופים היפים תבקרו בפארקי שעשועים אטרקטיביים, גני חיות ומוזיאונים פתוחים.

כמשפחה תוכלו לגלוש יחד במגלשות הרים מסעירות כדוגמת אלו שבטודנאו וגוטאך, ולצבור חוויות בפארקי החבלים האתגריים שבלב היער, המצוידים באומגות, בתים על העצים ומסלולי טיפוס לכל גיל ורמה.

יעד קצת אחר הוא מפתח לחוויות שהן הרבה יותר - הרבה יותר מרתקות, עמוקות, מחברות, מגבשות, ונשארות צרובות לעולם בלב המשפחתי.   

נופש חוץ לארץ שומרי מצוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד