י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מעוררת זעם

כך מנסה חברת 'הליכוד' להמריד נשים חרדיות

סגן השר וחברת הליכוד ציפי חוטובלי קוראת לחרדיות לתמוך בסיעת הליכוד: "לא יכול להיות שלא יספרו את עמדתכן - אתן צריכות להיות מיוצגות" | חוטובלי מתחייבת: "נשמור על הזהות היהודית"

כך מנסה חברת 'הליכוד' להמריד נשים חרדיות
הצבעה בבחירות צילום: פלאש 90

זעם בקרב המפלגות החרדיות לאחר שסגנית שר החוץ חה"כ ציפי חוטובלי קוראת לנשות האברכים החרדים לתמוך במפלגת 'הליכוד' משום שלטעמה לא הגיוני שלא יתנו לנשים להיות מוצגות כחברות כנסת או כנציגות ציבור.

באירוע 'we women' שהתקיים היום (ראשון) בתל אביב אמרה ציפי חוטובלי המשמשת כיום כסגנית שר החוץ, כי "הליכוד זה בית גם לציבור החרדי. יש כאן תנועת המונים של נשים משכילות. לא יכול להיות שלא יספרו את עמדתכן שזה מגיע לקלפי אתן צריכות להיות מיוצגות".

חוטובלי פנתה בכינוס למאות הנשים שנכחו במקום כשאמרה: "אתן צריכות לבנות כח פוליטי שיאפשר לכן להכנס למפלגות גדולות אני בעד שהכח יתחיל לצמוח מלמטה. אל תחכו שיפתחו לכן את הדלת". דברי סגנית השר מעוררים זעם בקרב חברי המפלגות החרדיות שיצאו בימים האחרונים נגד החרדיות המתמודדות ברשימת 'כחול לבן' בראשות בני גנץ ויאיר לפיד ובמפלגת 'העבודה'.

בנוסף, חוטובלי טענה בכנס השנים כי "מערכת הבחירות הקרובה היא בין שתי אפשרויות - האחת ששומרת על הזהות היהודית ואחת שנלחמת בזהות היהודית". לדבריה, "יש סטטוס קוו שהולך ונשחק. אנחנו רוצים מדינה ששומרת על המרחב הציבורי ויאיר לפיד וגנץ אמרו בבירור מה הם רוצים - להחזיר את האג'נדה שפורמת את הסטטוס קוו".

"הקואליציה שלנו מדברת על זהות יהודית. בליכוד שני שליש רואים את עצמם מסורתיים והרבה שומרי מסורת, אנחנו מפלגה עם הרבה כבוד לזהות היהודית", הוסיפה חוטובלי וניסתה לשכנע את החרדיות לתמוך במפלגת 'הליכוד' תוך שהיא התחייבה כי "כל עוד ההגה בידיים שלנו הזהות היהודית נשמרת".

בדגל התורה הגיבו בזעם לדבריה של חוטבלי, "לא הליכוד ילמד כיצד לנהוג בכבוד לאישה החרדית כאשר במבחן המעשה הם סגרו את הדלת בפני הנשים, כיצד חוטובלי עצמה שפעולותיה היו חיוביות תוכל לעמוד בפני יוזמות חקיקה כנגד מסורת ישראל המגעים מידי שבוע מחברי הכנסת של הליכוד".
 
חה"כ אורי מקלב אמר כי, "חברי הליכוד היו מצטרפים מידי שבוע ואף יוזמים בעצמם חקיקה המגיעה לפגוע בקדושת השבת, או במסורת ישראל, כיצד ניתן להגיד כי זהו בית לאישה החרדית כאשר הם מצטרפים לכל יוזמה המגיע לפגוע בנשים כגון הפחתת דמי המזונות לנשים או גיל החזקת הילדים על ידי אימותיהן".
 
"אני מקווה מאוד שדברי חוטובלי שפעילותה הייתה חיובית בכנסת האחרונה אינם משקפים מצב של לחץ בליכוד שנאלצים לקושש קולות של נשים חרדיות", הוסיף.

ציפי חוטובלי הליכוד נשים חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד