י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חגיגה קולינרית בירושלים

ארוחת היוקרה של השף הצרפתי נפתחת לקהל הרחב

לא בכל יום מזדמן לנו לטעום מהמטבח הצרפתי בגירסתו הכשרה, ועוד בביצועם של צמד שפים מובילים | מאיה הבלין ביקרה בחגיגה הקולינרית של מלון וולדורף אסטוריה בירושלים וחזרה לדווח

ארוחת היוקרה של השף הצרפתי נפתחת לקהל הרחב
השפים איציק ברק ופרדריק לארקמין, וולדורף אסטוריה צילום: ג'ואנה גרון, וולדורף אסטוריה

יום ראשון הוא יום מסקרן. איך ייראה השבוע? מה נחשוב עליו כשיבוא חמישי? איך נסכם? נהיה מרוצים? ביום ראשון את סקרנית. ומה מסקרן יותר מארוחת שף צרפתי? אין הרבה הזדמנויות להתנסות במטעמי המטבח הצרפתי בישראל, ודאי לא בגירסה הכשרה שלו.

לכן לא חשבתי פעמיים כשקיבלתי את ההזמנה לסעודת ההשקה שערך מלון וולדורף אסטוריה בירושלים לשבועיים של חגיגה קולינרית, בה מארח שף המלון, שף איציק מזרחי ברק את עמיתו, השף הראשי של וולדורף אסטוריה וורסאי, שף פרדריק לארקמין, המציעים לקהל ארוחת ערב כשרה למהדרין בת 4 מנות מהמטבח הצרפתי.

סעודת ההשקה נערכה במסעדת 'פאלאס' המפוארת שבמלון. הוזמנו לשבת סביב השולחן הארוך, הארוע נפתח בדבריו של שף פרדריך לארקמין: "אני שמח להשתתף בפרויקט הגסטרונומי בישראל יחד עם ידידי שף ברק. 4 המנות הכשרות שיבחרו הסועדים מייצגות כור היתוך מושלם בין התרבות הישראלית והצרפתית באמצעות מוצרים מקומיים". 

צמד השפים המבטיח לא איכזב. פתחנו בלחם צרפתי משובח עם מטבל מיונז שהיה מתובל נהדר, ומטבל נוסף של שמן זית עם עגבניות שהיה פשוט מושלם.

כמנת פתיחה הוגש מרק דלורית עם פטריות יער וגרעיני דלעת קלויים. הטעם הוא של מרק כתום קלאסי במרקם קטיפתי.

למנה ראשונה: פילה בר ים צלוי לצד קונפי סלרי ופרחי ברוקולי. הדג היה מונח על מצע כרישה מדהים בטעמו ואת רוטב היין האדום המשובח זילפו על המנה כשהייתה כבר מונחת לפנינו. 

הטעמים העדינים של הדג בשילוב עם טעמה של הכרישה ורמת ההכנה המדויקת הניבו תוצאה מעולה ממש.

המנה הראשונה הוגשה יחד עם יין ריזלינג מכרם קאיומי של יקבי כרמל.

המנה העיקרית הייתה צלעות טלה צלויות, עם קרם תפוחי אדמה ראטה וירקות שורש, סלרי וסלק. על הטלה זולף רוטב יין אדום, שוב כשהיה כבר מונח לפני על השולחן,. לצד מנה זו הוגש יין שיראז מכרם קאיומי של יקבי כרמל.

לקינוח הוצעו שתי מנות: טארט הדרים עם קרם לימון ונגיעות של פסיפלורה מהממת ועיטורי פירות הדר טריים. בין הפירות הייתה גם אשכולית מרירה שאני אישית פחות התחברתי אליה, אבל היא מאזנת את המתיקות במנה.

אופציה ב'- תענוג שוקולד ופקאן. ביצת שוקולד המחביאה בתוכה כיפת מוס שוקולד בשלוש שכבות של טעמים שונים. אפשר היה לחוש בטעם תפוזי עדין שנתן עקצוץ ופרֶשיות מרעננת לכל השוקולד הזה, אבל לא חשתי בפקאן.

מה עדיף תשאלו? לחובבי ההדרים חד משמעית הטארט.  למכורי השוקולד או לכאלה שפחות מתחברים להדרים המרירים- קחו את תענוג השוקולד.

הקינוח הוגש בליווי יין גוורצטמינר מכרם שעל של יקבי כרמל.

המנות הוגשו בליווי יינות מיקבי כרמל.

ולסיכום: האווירה רגועה ויוקרתית מאוד והמנות עשויות ברמת דיוק גבוהה. זו הזדמנות נדירה לחוות את המטבח הצרפתי בביצוע ברמה בינלאומית.

ארוחת הערב מוצעת לקהל ב 3-14 במרץ במחיר של 285 ש"ח (לא כולל יין). המסעדה פתוחה בימים א'- ה' בין השעות 18:30-10:30. האירוע בכשרות הקבועה של מלון וולדורף אסטוריה, עם השגחה קפדנית בכל שעות היום, בפיקוחו של רב המלון, הרב אלישיב נפחא.

וולדורף אסטוריה ארוחת שף מטבח צרפתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד