י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

יקב סגל משיק: סדרת יינות חדשה– 'התססה פראית'

לקראת פורים ופסח משיק יקב סגל את סדרת היינות 'התססה פראית' הכוללת את היינות שרדונה וקברנה סוביניון • הסדרה מביאה לקדמת הבמה טכניקת עשייה עתיקת יומין. ליינות בסדרה זו לא מוספים שמרים כלל, והתסיסה מתרחשת עם מינימום התערבות, כמו פעם, באמצעות שמרי הבר הפראיים

יקב סגל משיק: סדרת יינות חדשה– 'התססה פראית'
סדרת התססה פראית צילום: יח"צ

שמרי הבר נמצאים בכרם, על האשכול והקליפה, באוויר ובכל מקום למעשה. הם גם נמצאים ביקב מכיוון שאוכלוסיית השמרים תמצא גם במכלים, בחדר החביות ובכלל,  בסביבת היקב. שימוש בשמרי הבר יוצר יינות מגוונים ומורכבים, כאלה שהמנעד הארומטי שלהם רחב וייחודי מכיוון שהם מותססים בידי שמרים רבים ושונים, ואלה יוצרים ארומות שונות במהלך התסיסה. מרגע שהחלטנו לא להוסיף שמרים כלל, התסיסה תתרחש באמצעות שמרי בר שונים. אין לדעת למה לצפות למעט הידיעה האחת -  שהיין יהיה אחר ומרגש. שמרי הבר הם דינמיים ומשתנים תכופות. השונות הנהדרת הזו היא שגורמת לייננים מעת לעת לקחת צעד אחורה ופשוט לתת לטבע לעשות את שלו.

סדרת 'התססה פראית' משלימה את השינוי בסדרות יקב סגל, ומצטרפת ליינות של יקב סגל שנעשים במינימום התערבות- סגל Unfiltered ('לא מסונן'), ל- 'Petit UF', ולסדרת 'Free run'- כולן סדרות של התערבות מינימלית המביאות ביטוי טבעי וטהור ככל הניתן לחומר הגלם המקומי.

סדרת 'התססה פראית' כוללת שני יינות חדשים: שרדונה, בציר 2018 וקברנה סוביניון, בציר 2017.

שרדונה 'התססה פראית', בציר 2018

לאחר סחיטה עדינה תסס היין בחבית עם שמרי הבר אותם נשאו הענבים מהכרם, כלומר ללא תוספת שמרים כלל. היין התיישן כחצי שנה בחביות צרפתיות, על שמריו, וללא תסיסה מאלולקטית בכדי לשמר את החמיצות הטבעית שלו.

ליין צבע בהיר עם מעט גוון ירקרק. באף נגיעת פריחת הדרים, אשכולית לבנה וארומות וניל , אגוזים וקלייה שמקורן בחביות. בפה הגוף מלא, החמיצות רעננה, והסיומת פירותית, עשירה וארוכה. 

קברנה סוביניון 'התססה פראית', בציר 2017

הענבים הותססו כאמור עם שמרי הבר אותם נשאו מהכרם, כלומר ללא תוספת שמרים כלל. היין תסס כשבועיים ואחר כך עברו הענבים סחיטה עדינה והיין המשיך להתיישנות במשך שנה בחביות צרפתיות. היין בוקבק ללא זיכוך ולאחר סינון גס בלבד.

ליין צבע אדום-שחור כהה. באף פירות יער, פירות אדומים ותבלינים, כמו גם וניל, קפה וקלייה שמקורם בחבית. בפה גוף מלא וחמיצות רעננה. ליין סיומת פירותית, מתובלת וארוכה.

יקב סגל והינו אחד היקבים הוותיקים בישראל ונהנה מכשרות מהודרת של בד"ץ חוג חתם סופר פ"ת ובד"ץ בית יוסף וכן לכשרותו המהודרת של מומחה הכשרות הגר"ד לנדא. היינות כשרים לפסח.

מחיר מומלץ לצרכן: 65 ₪. ניתן לרכוש בחנויות היין ונקודות השיווק המתמחות ברחבי הארץ.

 

 

 

יין סדרה צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד