י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שבוע סוער לפנינו

הנוק-אאוט הכואב שנתניהו יעשה לבני גנץ

לא דיבורים, מעשים: ההצהרה ההיסטורית של טראמפ בנקודת הזמן הקריטית של ערב בחירות - תחזיר את נתניהו ממסעו בארה"ב לא רק עם נאום חוצב להבות ביד, אלא עם הישג משמעותי שיקרין על שאר ההישגים הפנומנליים בזירה האמריקנית וייתן לגנץ נוק-אאוט כואב • טור דעה מאת יוסי אסולין

הנוק-אאוט הכואב שנתניהו יעשה לבני גנץ
נתניהו וטראמפ צילום: פלאש 90

ביום ראשון הקרוב, ימריא נתניהו לארצות הברית אותה הוא כל כל אוהב; שם יעשה את המסע המדיני האחרון שלו לפני הבחירות המכריעות, שיתקיימו בעוד שבעה עשר ימים מהיום.

נתניהו יישא נאום חוצב להבות בוועידת איפא"ק, אחת השדולות המשפיעות והחזקות ביותר בקונגרס האמריקני. 

בימים אלו נתניהו בוודאי שוקד על הגימיק של הנאום, שיסעיר את התקשורת העולמית וישתלט על סדר היום התקשורתי; כפי שרק הוא יודע.

לצדו בשדולה היהודית, ינאם גם המועמד המוביל מהצד השני של המפה הפוליטית - יו"ר כחול לבן, בני גנץ. מבחינתו של האחרון, מדובר בהחלטה שהיא לא פחות מטרגית.

גנץ ינסה ליצור כותרות עם האנגלית הרצוצה שלו במגרש הביתי של ראש הממשלה נתניהו. לא כוחות. את הפרומו לכך ראינו בוועידת מינכן לביטחון. מסתבר שגנץ, או יותר נכון יועציו - לא לומדים מטעויות.

עכשיו, תוסיפו לכך את העובדה שהפרזנטור נתניהו בוודאי יציג את ההישג יוצא הדופן שלו בסוגיית רמת הגולן. תוסיפו את האפשרות שטראמפ עצמו ינאם בוועידה, צעד אותו הוא שוקל לעשות. הנוק-אאוט שנתניהו יעשה לגנץ - יהיה חד, כואב ובועט.

הדבר רק יבליט ויחדד את הקמפיין האחרון של נתניהו, שמציג את גנץ ולפיד כחקייני נתניהו. זה גרוע לגנץ בכלל במערכת בחירות, וזה יהפוך לפיגוע ענק בנקודת הזמן הספציפית של שבועיים לפני הבחירות.

לא יכל לצפות למתנה טובה מזו. טראמפ ונתניהו. צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90

בשולי הוועידה ייפגשו טראמפ ונתניהו ויסעדו יחד בבית הלבן. ההודעה של טראמפ אמש ולפיה ארצות הברית תכיר לראשונה ברמת הגולן כשטח ישראלי, נותנת לנתניהו את הצד השני של המטבע; ותקבל משנה תוקף בפגישה המתוקשרת שתיערך בין השניים.

נתניהו יחזור לא רק כנואם חוצב להבות, שגם במעוזי השמאל הקיצונים מודים בצר להם שאין שני לו בתחום זה. אלא גם כקוטף הישגים - נתניהו יחזור עם הישג משמעותי, שהוא תוצר של השקעה ארוכת שנים שלו מול הממשל האמריקאי. לא רק דיבורים, מעשים.

ההצלחה של נתניהו ביחסי החוץ של ישראל מקבלת ביטוי לכך אפילו בקמפיינים של אויביו הפוליטיים, בהם מסרבים להתייחס לנושא בביקורתיות. בניגוד לבחירות הקודמות, לא תמצאו מילת ביקורת על "הבידוד המדיני".

ההכרה בגולן מלמדת משהו גם על תכנית ה-100 של טראמפ, למי שעוד חשש שהיא תהיה פרו-פלסטינית. בהצהרתו, הרגיע טראמפ את מצביעיו המתנדנדים של נתניהו: תכנית ה-100 תהיה עם עמדה ברורה - ארצות הברית לצד ישראל.

ההכרה בגולן רק תעצים את כוחו של נתניהו בזירת החוץ, ותקרין גם על שאר ההישגים הפנומנליים בזירה האמריקנית בקדנציה האחרונה: הבאתו לביטול הסכם הגרעין עם איראן, וההכרה בירושלים כבירתה של מדינת ישראל.

בין אם מדובר בתזמון של נתניהו ובין אם לאו - נתניהו לא יכל לצפות למתנת בחירות טובה מזו. 

בנימין נתניהו דונאלד טראמפ רמת הגולן איפאק בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד