י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת סערה בשכונה החרדית > פרסום ראשון

על ראש הרבנים: יוקם בית ספר ממלכתי חרדי

היום (א') צפויה לצאת לדרך תוכנית הקמת בית ספר ׳ממלכתי חרדי׳ בלב השכונה החרדית ׳רמות׳ בירושלים, זאת חרף התנגדות תקיפה מצדם של רבני השכונה | "מטרתם לשנות את אופיה של היהדות החרדית, לחנך אותה מחדש כשבהמשך הדרך הדבר יביא ח"ו לחורבן כללי של היהדות"

על ראש הרבנים: יוקם בית ספר ממלכתי חרדי
כיתת לימוד צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

לאחר שהניסיון הקודם נכשל בין היתר בעקבות התנגדות רבני השכונה, היום צפויה לצאת לדרך תוכנית הקמת בית ספר ׳ממלכתי חרדי׳ בלב השכונה החרדית ׳רמות׳ בירושלים.

בתכתובת פנימית שהגיעה לידי ׳בחדרי חרדים׳ עולה כי המנהל הקהילתי המקומי ׳מעלה רמות׳ מזמין את תושבי השכונה החרדית ל״ערב הצגת תכנון בית ספר ממ״ח (ממלכתי חרדי) בשכונת רמות׳ אשר מיועד ברחוב אסירי ציון״.

בפרטים שהגיעו ל׳בחדרי חרדים׳ עולה כי מדובר בבית הספר ״בנות ירושלים״ שצפוי לעבור ממרכז העיר לשכונה החרדית ׳רמות ב׳ כאשר בחודשים הקרובים יושלם מלאכת השיפוץ לכדי מבנה מפואר ורחב ידיים.

מיותר לציין כי שיטת החינוך ׳ממלכתי חרדי׳ זוכה להתנגדותם של גדולי ישראל, וגם בחודשים האחרונים התבטאו חברי הכנסת החרדים מספר פעמים נגד התופעה אותה הם מכנים כ״פסולה״.

בנוסף, לפני כארבעה שנים חשף עיתונאי ׳בחדרי חרדים׳ דאז אבי גרינצייג כי רבני שכונת רמות זעמו על ראש העיר לשעבר ניר ברקת שביקש להפעיל בית ספר המשויך ל׳ממלכתי - חרדי׳ בשכונת רמות הסמוכה ושיגרו לפתחו מכתב בהול בו דרשו להסיר את התוכנית מסדר יומה של העירייה.

בין היתר נכתב אז במכתב רבני השכונה; "זהותם של האנשים העומדים מאחורי המוסדות הללו ידועה לנו, וגם דעותיהם מוכרות לנו. הם מצהירים מעל כל במה שמטרתם לשנות את אופיה של היהדות החרדית, לחנך אותה מחדש ולהטמיע בתוכה תכנים חכמות והרגלי חיים הלקוחים מאומות העולם, כשבהמשך הדרך הדבר יביא ח"ו לחורבן כללי של יהדות התורה".

הרבנים הבהירו כי מי שינסה לעשות שינויים שכאלה "יתקל בהתנגדות עזה ובחומה בצורה", הם ציינו בזמנו לברקת כי ידוע לו שעד כה לא יצאו במאבקים על קיפוח המגזר החרדי בשכונה בכל הנוגע לתשתיות והקצאות מבנים, "אך אם מוסדות אלו ינסו לקבוע את משכנם בתוככי שכונת רמות... אנחנו לא נשב בחיבוק ידים ונעשה כל שביכולתנו ובכוחנו כדי לאלץ אותם לעזוב את שכונתנו".

נציין עוד כי בניית המבנה שצפוי לעורר סערה ברחבי השכונה מגיע לאחר שבשנים האחרונות נשמעים שוב ושוב זעקתם של צובע השכונה הנמצאים במצוקת מבני חינוך נדירה כאשר העירייה במתכונתו של ראש העיר לשעבר ברקת חששה להתעסק בנושא וכעת לא נראה פתרון ממשי על הפרק.

רמות בית ספר ממלכתי חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד