י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אוי טאטע

צביקי היה מלאך • מרדכי רוט נפרד בדמע

מי שמחייך לזולת הוא מלאך. מי שעושה טוב למען הזולת זה מלאך. וצביקי ולדר היה כזה באופן המושלם ביותר הוא היה פשוט מלאך של אור ושל טוב | מרדכי רוט נפרד בדמע

צביקי היה מלאך • מרדכי רוט נפרד בדמע
צביקי ולדר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ביום חמישי קיבלתי את הבשורה הקשה שמאיר צבי (צביקי) ולדר נשמתו הטהורה עלתה לשמי מרום האמנתי בכול ליבי כמו הרבה מאוד אנשים אחרים שצביקי יהיה בריא ושלם קיווינו התפללנו הפכנו עולמות. עשרות אלפי קבלות טובות יהודים קיבלו על עצמם שיבריא. אך בורא עולם רצה אחרת נסתרות דרכי האל.

לפעמים חושבים שמלאכים טובים קיימים אי שם במרומים אבל לפעמים מתברר לך שמלאכים קיימים גם כאן על הארץ ממש בתוכנו. בעיני אדם ישר הוא מלאך. אדם צנוע הוא מלאך אדם שמחפש לעזור לאחרים הוא מלאך מי שיש לו מידות טובות הוא מלאך.

כותב השורות

מי שמחייך לזולת הוא מלאך. מי שעושה טוב למען הזולת זה מלאך. וצביקי ולדר היה כזה באופן המושלם ביותר. הוא היה פשוט מלאך של אור ושל טוב. מי  שהכיר אותו ידע שהוא ממש כזה. הוא היה פשוט אדם טוב ומאיר. שמחפש לעשות רק טוב ולהקרין טוב לעולם הוא פשוט היה מלאך. גם במצבים הכי קשים האור הטוב והמלאכיות שבו נשארה עד לרגע האחרון.

אני מכיר את ר' חיים ולדר מעל עשרים שנה אנחנו חברים בלב ונפש כתבנו יחד חמישה ספרים יוצא לי לפגוש איתו בתדירות די גבוהה. לכל אורך התהליך הייתי בקשר עם חיים ופשוט יצאתי מחוזק ונפעם בכל פעם מחדש. מה זה מאבק מה זה אמונה עד לשנייה האחרונה. חיים נלחם כמו אריה מתוך אמונה גדולה ועד לשניה האחרונה שצביקי יהיה בריא ושלם. עד לשניה האחרונה הוא האמין בכל ליבו שהשם יעשה ניסים ונפלאות.

ראיתי מה זה מאבק, אבל מאבק עד הסוף. ללא שום פשרות. אמונה של בן אדם עד הרגע האחרון שיהיה ניסים. הוא קיווה, התפלל, ציפה ונלחם כמו אריה. גם חיים וגם צביקי נלחמו כמו אריות. לא ויתרו ולא נכנעו.

מה למדתי מכל זה? למדתי מה זה לא להתייאש. מה זה אמונה ללא שום פשרות. ככה זה אצלנו היהודים, מאמינים בני מאמינים.

עמדתי בלוויה ומעיני ירדו דמעות היה לי עצוב מאוד בלב אמרתי אוי טאטע שבשמים כמה עם ישראל זקוקים בדחיפות לאור הגאולה. אור אלוקי שיבוא ויגאל אותנו ונראה שאמת מלכינו ואפס זולתו.

שכבתי במיטתי בליל שישי וניסיתי להירדם, אך ללא הצלחה. נזכרתי בדברי קהלת:

"הֲבֵל הֲבָלִים אָמַר קֹהֶלֶת, הֲבֵל הֲבָלִים הַכֹּל הָבֶל.  מַה-יִּתְרוֹן, לָאָדָם:  בְּכָל-עֲמָלוֹ--שֶׁיַּעֲמֹל, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ. דּוֹר הֹלֵךְ וְדוֹר בָּא, וְהָאָרֶץ לְעוֹלָם עֹמָדֶת. סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע, אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר, כִּי זֶה כָּל הָאָדָם".

מרדכי אמרתי לעצמי הכל הבל הבלים אף עד עוד לא חי לעד דור הולך דור בא. מה שנשאר בעולם הזה זה רק אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר, כִּי זֶה כָּל הָאָדָם".

אני שולח מכאן את תנחומי לחיים ומשפחתו היקרים שהמקום ינחם אתכם רק המקום השם יתברך יכול לנחם אתכם ושלא תוסיפו לדאבה עוד. אוהב אותכם  מעומק ליבי תמיד.

לתגובות [email protected]

חיים ולדר טור פרידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד