ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

ביקור במקווה הסתיים בשבץ מוחי

לפי היהדות, טבילה בו מקנה טהרה ממצבי טומאה שונים, כמו כן המקווה משמש לטבילת כלים שנקנו מגוי, ומהוה כחלק מתהליך הגיור היהודי. כמו כן, מקום זה הינו מקום המוכר לכולנו כמקום ייחודי המשרה אווירת רוגע והיטהרות • המקרה הבא ממחיש את תוצאות הרשלנות באחזקת המקווה בניגוד לציפיות של ציבור המבקרים בו

ביקור במקווה הסתיים בשבץ מוחי
מקווה צילום: אורי לנץ, פלאש 90

מקווה הוא מאגר מים המתאים לכללי ההלכה(הלכות מקוואות).

לפי היהדותטבילה בו מקנה טהרה ממצבי טומאה שונים, כמו כן המקווה משמש לטבילת כלים שנקנו מגוי, ומהוה כחלק מתהליך הגיור היהודי. כמו כן, מקום זה הינו מקום המוכר לכולנו כמקום ייחודי המשרה אווירת רוגע והיטהרות.

המקרה הבא ממחיש את תוצאות הרשלנות באחזקת המקווה בניגוד לציפיות של ציבור המבקרים בו-

משרדנו הגיש בשבועות האחרונים לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעת נזיקין בעניין נזקי גוף קשים ביותר שנגרמו לאישה חרדית שעבדה כבלנית במקווה שנחשפה והייתה נפגעת ישירה כתוצאה מאירוע טראומתי, בו חתול שחדר מגג המקווה נפל הישר לבריכת הטהרה יחד עם טובלת בתוכו במהלך טקס הטהרה. אירוע זה גרם לבהלה רבה בכל מתחם המקווה בו נכחה ובפרט למתח נפשי עצום שכל אלו הסבו לה נזקי גוף של ממש.

האירוע גרם לבהלה רבה, צעקות וחוסר שקט בקרב כל השוהים במקווה באותה העת וכי מנקודת מבטה של מרשתנו מדובר בחילול הקודש בבחינת "טובל ושרץ בידו".

לכתב התביעה צורפה חוות דעתו של מומחה רפואי בכיר  בתחום לחצי הדם שקבע כי קיים קשר סיבתי ברור בין האירוע הטראומתי אותו חוותה ובין האירוע המוחי ממנו סבלה ומצבה הרפואי המתמשך ולהלן עיקרי חוות דעתו:

"ללא ספק הנ''ל נחשפה לחוויה טראומטית קשה שגרמה באופן מידי לעליה קיצונית בלחץ דם כפי שנמדדה על ידי צוות מד'א. אין עוררין על העובדה שחוויה טראומטית מעלה באופן מידי את לחץ הדם. במקרה שלפנינו העלייה בלחץ הדם הייתה לרמות גבוהות ביותר וגרמה לבקיעה של עורק בתוך הגולגולת. ברור לחלוטין שהאירוע התרחש תוך כדי עבודתה במקווה כבלנית ויש כאן קשר מובהק בין מה שהתרחש לעבודתה והאירוע קרה תוך כדי עבודה.

החוויה הטראומטית גרמה למצב סטרס ממושך שגרם לכך שלחץ דמה נותר גבוה באופן כרוני. מדובר בלחץ דם גבוה, קשה לשליטה שמצריך טיפול בארבע תרופות וגם כך לא מצליח לאזן בצורה סבירה את לחץ הדם."

הנפגעת נותרה עם שיתוק כתוצאה מהטראומה ונכותה הרפואית נקבעה על ידי המומחה בשיעור 70% לצמיתות.

במקרה זה הטראומה נגרמה אך בשל צפייה בחתול שחדר לבריכת הטהרה במתחם המקווה ואירוע זה ממחיש, עד כמה, ניתן להיפגע מעצם חשיפה לאירוע חריג שעלול לגרום  לטראומה ולא בהכרח מפגיעה גופנית ישירה.

כתב התביעה הוגש כנגד האחראים על ניהול ואחזקת המקווה ועל תפעולו ועל שיפוץ המקווה וכן כנגד בעלי המקרקעין שבתחומם שוכן המקווה בהיותם חבים חובות זהירות כלפי כל הבאים בשערי המקווה וכלפי הנפגעת בפרט.

נזקיה של הנפגעת הוערכו מעל  2,500,000 ש''ח, כאשר בית המשפט הוא הגורם המוסמך לקבוע את נזקיה ואת היקף הפיצוי שישולם לה.

משרד עורכי הדין אסף אודיז ואסף גרינבוים עוסק בתחום נזקי הגוף והנפש באופן ייחודי ואנו נעשה הכל כדי לוודא שתקבלו את מלוא הפיצוי המגיע לכם.  ככל ונגרם לכם נזק נפשי או גופני כתוצאה מעדות או צפייה באירוע חריג או כתוצאה מפגיעה ישירה, הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר לקבלת יעוץ ראשוני חסוי, ללא כל התחייבות, במטרה לבחון יחד עמנו את זכאותכם לקבלת פיצויים.

עו''ד אסף אודיז ועו"ד גרינבוים אסף  מתמחים בייצוג נפגעים  כתוצאה מרשלנות.

נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 072-3713-469  

מקווה מקווה כלים רשלנות תביעת רשלנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד