י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מקומם ומרתיח

כך מנסים להוליך שולל את הזוכים החרדים

בית שמש החרדית: בכנס הרוכשים בשכונת נוה שמיר בבית שמש התברר שוב כי רוב הזוכים בשכונה הם משפחות חרדיות • חבר מועצת העיר מ'דגל' לזוכים החרדיים: "אף אחד לא יכול לבטל את הזכייה שלכם, זכיתם בדירה לפי חוק, ונעשה הכל בכדי שיהיו בשכונה את כל השירותים לציבור החרדי"

כך מנסים להוליך שולל את הזוכים החרדים
רבנים. אילוסטרציה צילום: יעקב כהן, פלאש 90

ציבור גדול של זוכי 'מחיר למשתכן' התכנסו ביום ראשון השבוע בבית שמש, היו אלו שני כינוסים האחד אחרי השני של מאות רבות של זוכים במחיר למשתכן בשכונת נוה שמיר ברמת בית שמש, שכונה שהעירייה ניסתה לייעד אותה לציבור הכללי, אבל הציבור החרדי נרשם לשכונה זו בהמוניו, ומשני הכנסים מתברר כי אכן רוב הזוכים בשכונה הם משפחות חרדיות.

מי שהחליט לערוך את הכינוס לרוכשים היתה עיריית בית שמש שמנסה לעצור את הגלגל ולהביא לכך שהזוכים החרדיים יבלטו את זכותם בשכונה, ויותירו אותה לציבור החילוני. ראש העיר הגב' בלוך הוציאה אפילו מכתב שקומם עליו את תושבי בית שמש בכותבה כי "רחובות השכונה יהיו פתוחים בשבת".

בכנס עצמו ניסו נציגי העירייה החילוניים לבקש מהציבור החרדי לבטל את זכותם לדירה בשכונה, ולהתמודד ממול בשכונת רמה ד' שמיועדת לציבור החרדי. אך הציבור כאב לשמוע את ההצעות האלו שלא עולות בקנה אחד עם שוויון הזכויות שמגיע לכל אזרח במדינה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חבר מועצת העיר מטעם 'דגל התורה' חיים זמורה, נזעק על הניסיון להוליך שולל את הזוכים מקרב הציבור החרדי ואמר "בית שמש שייכת לכולם, אף אחד לא יכול על פי חוק להגיד היכן לגור והיכן לא לגור. הציבור החרדי כמו כל ציבור אחר יכול לרכוש דירה היכן שהוא רוצה, והיכן שהוא יגור שם העירייה צריכה לתת לו שירותים. "בית שמש לא תהיה קרית יובל 2, בית שמש שייכת לכולם, ואם יש כאן מאות משפחות חרדיות שזכו לקורת גג, אף אחד לא יקח להם את הזכות הזו", אמר זמורה.

הנציג הדגלאי ניסה לקבל רשות דיבור בכנס אך זו לא ניתן לה, למרות זאת הוא כינס בנפרד מאות רוכשים שהגיעו מבית שמש ומכל ערי הארץ, וחיזק אותם לשמור על הזכאות שלהם ולא ללכת פתי אחרי הצהרות שאין אחריהם דבר. "ראש העיר אמרה שהיא דיברה עם שר האוצר לשנות זכאויות בין השכונות, אבל כולנו יודעים שעוד שבוע יש בחירות, הבטחות של שר האוצר לא שוות כלום, יכול להיות שלא יערכו עוד הגרלות של מחיר למשתכן בממשלה החדשה, ולכן להסביר לאנשים לוותר על הזכאות שלהם היא פגיעה אמיתית וכלכלית במאות משפחות שזכו בהגרלה שלהם כדין".

בהמשך דבריו הדגיש כי לפני בואו לכנס הוא דיבר כמה מחשובי רבני בית שמש, שהורו לו לחזק את ידי הזוכים החרדיים בשכונה החדשה, ולפעול בכדי לגבש אותם כקבוצה מאורגנת בכדי שיחד יוכלו לשמור על הזכויות שלהם, ובהמשך גם יפעלו להקים עבורם מוסדות ובתי כנסת כפי שמגיע לכל תושב בבית שמש בזכות ולא בחסד.

דבריו של זמורה התקבלו בתשואות רבות ע"י הציבור החרדי שהיווה רוב גדול מקרב המשתתפים בכנסים, ואכן מאות מהזוכים נרשמו להתארגנות הזוכים החרדיים בשכונה, בכדי לשמור על זכאותם להגיע לקורת גג משלהם בשכונה החדשה שלפי המסתמן הולכת להיות שכונה עם צביון חרדי בדומה לשכונת רמת בית שמש א'.

בית שמש עליזה בלוך מחיר למשתכן חיים זמורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד