י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אנטישמיות?

כך השפילו את אנשי ה'הצלה' בבית החולים

סערת החיסונים נגד נגיף החצבת בניו-יורק וההאשמות כלפי המגזר החרדי בנושא הביאו להשפלה חריגה של אנשי ארגון הצלה מברוקלין שבסך הכל פינו חולה לטיפול רפואי בבית החולים

כך השפילו את אנשי ה'הצלה' בבית החולים
אמבולנס בארה"ב צילום: pixabay

חבר בארגון הצלה בברוקלין, שלח מכתב לאתר Yeshiva world news, ובו הוא מתאר מקרה שאירע לו באחד מימי השבוע האחרון. הוא כתב את המכתב לאחר שהיה בסערת רגשות כשהגיע לבית חולים קולומביה בניו יורק.

מתנדב ארגון ההצלה סיפר במכתב כי "הגענו לבית החולים קולומביה עם תינוק בתוך האמבולנס, והשאלה הראשונה שנשאלנו כאשר נכנסנו דרך הדלת לא היה איזה סוג מקרה חירום יש לנו, אלא מאיזה אזור אנחנו באים".

"הם עצרו אותנו במסדרון, גרמו לנו ללבוש מסכות, וחיכינו לכל הצוות הרפואי שישימו מסכות. שלושה אנשי צוות ושני ההורים טופלו כאנשים שמזוהמים ממדינת עולם שלישית, מיהרנו לחדר בידוד, ושם שנשאלנו מדוע אנחנו כאן, אמרנו על המקרה של התינוק והם לקחו אותו לטיפול, תודה לקח שזה היה מקרה לא מסוכן לתינוק".

המתנדב תיאר את ההרגשה, "אני לא מאשים את בית החולים, אני אפילו לא בטוח מי אשם בכך. אבל כל מה שאני יודע שזה היה חוויה מאוד לא נעימה ומלחיצה. אני די בטוח כי צוות רפואי לא יהודי לא היה מתושאל מאיזה אזור הם באים".

בהמשך כתב המתנדב על התופעה שאמהות חסידיות מתראיינות מול מצלמות לתקשורת ואומרות כי הן לא יחסנו את הילדים שלהן. "אז לפני שאתן הולכות מול מצלמה ומנסות להפוך את האג'נדה האנטי חיסונית שלכן, לדבר דתי או בעיה יהודית, תחשבו על התינוק שהגיע לבית החולים ואת הטיפול שהתעכב בגלל הפעולות שלכן, זו לא בדיחה, אתן מעמידות בסכנה את חיי הילדים בגלל האנוכיות שלכן".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', פקידים במשרד הבריאות בניו יורק הודיעו לאוכלוסיה החרדית בשכונות בברוקלין, על החובה לחסן את ילדיהם מפני החצבת, או לעמוד בפני קנסות של 1,000 דולר לכל משפחה. "זוהי פעולה יוצאת דופן", אמר ראש העיר ניו יורק דה בלסיו, "וזה בגלל היקף מוחלט של המשבר".

ניו יורק נמצאת בעיצומה של התפרצות מחלת החצבת הגדולה ביותר מאז 1991, עם 285 מקרים מאז הסתיו האחרון, לעומת שניים בלבד לאורך שנת 2017 אמרו גורמים רשמיים. הם האשימו גורמים שונים בכך שהם משכנעים אזרחים שלא להתחסן נגד החצבת.

התקשורת האמריקאית פרסמה ראיונות של נשים חרדיות שאומרות שהן לא יחסנו את ילדיהן. "זה לא מוסרי להכריח אותנו לחסן את הילדים שלנו, אנחנו לא נחסן אותם".

מחלקת הבריאות בברוקלין הודיעה למוסדות החינוך חד משמעית, "אם לא תוודאו שהילדים במוסדות מחוסנים מחצבת, אתם תשלמו קנסות כבדים, ויש אפשרות שנסגור לכם את המוסדות".

מחלת החצבת ממנה סובלים רבים בארצות הברית, הגיעה גם לכלא אוטסוויל המפורסם בניו יורק, בו מרצים חרדים רבים תקופות מאסר שונות, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים' ילד חרדי שנכנס במסגרת שעות הביקורים בכדי לפגוש את אביו האסיר, היה ככל הנראה חולה בחצבת והדביק כמה מן האסירים, עקב כך בוטלו הביקורים המשפחתיים עד להודעה חדשה.

בשבועות האחרונים, רמת ההתקפות האנטישמיות ברשתות החברתיות בנוגע ליהודים חרדים המסרבים לחסן את ילדיהם, עולה למימדים מפחידים כשהתקרית האחרונה בתוך כותלי הכלא, עלולה להוביל לאיבה רבה עוד יותר ולשסות משפחות אסירים שאינם יהודים באלה החרדים.

בית חולים הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד