י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
היסטוריה ביום העצמאות

השיחה של השרה רגב עם אם אחד הנרצחים

השרה רגב הודיעה הערב (ראשון), כי שלוש האימהות הנערים שנרצחו, ישיאו משואה בטקס יום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל • זאת הפעם הראשונה שיותר מצמד ידליקו משואה אחת • האזינו לשיחה של השרה רגב עם הגב' איריס יפרח אם אחד הנרצחים

השיחה של השרה רגב עם אם אחד הנרצחים
שלושת הנרצחים צילום: באדיבות המשפחות

שרת התרבות והספורט, חה"כ מירי רגב, יו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים הודיעה הערב, כי שלוש האימהות איריס יפרח, בת גלים שאער ורחלי פרנקל ישיאו משואה יחדיו בטקס יום העצמאות ה- 71 למדינת ישראל.

השרה רגב קיבלה את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות לפיה שלוש האמהות ישיאו יחד משואה בטקס יום העצמאות הקרוב בהר הרצל בירושלים.

מדליקות המשואה הן האימהות של נפתלי, אייל וגיל-עד שנחטפו ונרצחו בידי מחבלים אכזריים צמאי דם.

כזכור, בשנת 2014 נחטפו הנערים במהלך המתנתם לטרמפ בצומת אלון שבות. אחד הנערים, הספיק להתקשר למשטרה דקות לאחר שנחטף ולחש: "נחטפתי". אך הדיווח על שיחת הטלפון ועל החשד לחטיפה הועבר לצה"ל והשב"כ רק כ-6 שעות לאחר האירוע. לאחר ימים של חיפושים, אותרו שלושת הנערים ללא רוח חיים, כשבהמשך התברר כי הם נרצחו זמן קצר לאחר חטיפתם. 

השרה רגב אמרה על הבחירה: "שלוש האמהות, איריס יפרח, בת גלים שאער ורחלי פרנקל מסמלות את עוז הנפש של מי שאיבדו את היקר מכל והחליטו, רק בגלל הרוח, להשיא בלבבותנו את עוצמתה של האחדות בעמנו. רוחן האיתנה של שלוש האמהות סוחפת אחריה ביום האחדות, אותו ייסדו, רבות ורבים מבני עמנו בכל רחבי הארץ".

"שלוש האמהות בחרו, שלא להתנפץ מעוצמתם של גלי השבר, השכול והאובדן. הן, גיבורות הרוח שלנו, בחרו, תחת השכול, מפלח הלבבות, ללכד את השורות ולפתוח שער של אהבת ישראל לזכר יקיריהן, יקירינו. אני גאה בהחלטה לבחור בכן, האמהות, להשיא יחד משואה אחת, הבאה ללכד את השורות ולרומם את רוחה של האחדות בעמנו".

חטיפת שלושת הנערים רצח שלושת הנערים שלושת הנערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד