י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתחילים לעכל

סופית: גם לאחר שבנט ופעיליו בדקו - רק קול אחד נמצא פסול

השופט חנן מלצר, נתן היום אישור מיוחד לשר בנט ולאנשיו לבדוק את תוצאות ספירת המעטפות הכפולות, לאחר שבימים האחרונים תלו תקוות במפלגת 'הימין החדש' כי ימצאו טעויות בספירה ויצלחו את אחוז החסימה • בבדיקה לא נמצאו פתקי הצבעה שנפסלו לימין החדש שלא בצדק

סופית: גם לאחר שבנט ופעיליו בדקו - רק קול אחד נמצא פסול
ספירת הקולות בבחירות 2015 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר שבימים האחרונים תלו תקוות רבות במפלגת 'הימין החדש' כי יצליחו למצוא טעויות בספירת הקולות, או קולות שנפסלו שלא בצדק ובכך יצלחו את אחוז החסימה.

השר בנט ונציגי הימין החדש עיינו היום (ראשון) אחר הצהריים בחומרים הגולמיים של הספירה במעטפות הכפולות, מהבדיקה שנערכה לא נמצאו פתקי הצבעה פסולים לרשימת הימין החדש, למעט פתק אחד בלבד.

לבקשת השר בנט, ולפנים משורת הדין, אישר היום יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, לשר בנט ולנציגיו לעיין היום בחומרים הגולמיים של ועדות הספירה של המעטפות הכפולות שנספרו בכנסת וזאת לאור הטענה כי הייתה פסילה מסיבית של פתקי הימין החדש.

לאחר עיון בחומרים, לא נמצאו פתקי הצבעה שנפסלו לרשימת הימין החדש, למעט פתק אחד בלבד פסול בעילה חוקית.

כזכור, אמש פרסמה השרה איילת שקד פוסט בחשבון הפייסבוק שלה, בו הודתה לפעילי מפלגתה, אך נמנעה מלהזכיר את שותפה לדרך, השר נפתלי בנט, אולי כרמז למערכת היחסים העכורה בין השניים.

השרה בנט כתבה לפעילים: "לכל 138,491 (ואולי יותר), האנשים שהצביעו לנו ונתנו בנו אמון - עבדנו מאוד קשה בשנים האחרונות עבורכם, אזרחי ישראל, כדי לקדם את הערכים שבשמם נבחרנו וכדי להיטיב עם כלל האזרחים ועם מדינת ישראל".

שקד הודיעה לפעילי המפלגה כי "בשבוע הקרוב, נעבור עם מאות מתנדבים על הקלפיות השונות, כדי לבדוק אם נפלו טעויות או אי סדרים. מעולם לא עברה רשימה אחוז חסימה, בגלל מספר קטן כל כך של קולות ולכן אנו עושים מאמץ להשלים את הפער. זה מאמץ שמגיע לכל מי שהטריח את עצמו ביום הבחירות ושם נ' בקלפי".

"אעדכן אם יהיו חדשות. בכל מקרה, לקראת השבוע החדש אני שבה ומודה לכל התומכים הנפלאים שלנו ולכל האנשים ששמו נ בקלפי", סיימה שקד את הפוסט ובעצם את התייחסותה הראשונה לכישלון.

ספירת קולות מפלגת הימין החדש חנן מלצר נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד