י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קשיים בהקמה

גפני פותח חזית מול ליברמן: אם הוא מתעקש, לא תהיה קואליציה

קשיים בהקמה: סבב ההתייעצויות כבר החל בבית הנשיא לקראת הרכבת הממשלה • בעוד בשלב זה טרם ידוע כיצד ינהג יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן - יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני מחריף את הטון מול ליברמן - דבר שיקשה על הקמת הקואליציה הבאה • כל הפרטים

גפני פותח חזית מול ליברמן: אם הוא מתעקש, לא תהיה קואליציה
גפני וליברמן בוועדת הכספים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד שסבב ההתייעצויות כבר החל בבית הנשיא לקראת הרכבת הממשלה, ובעוד טרם ידוע כיצד ינהג יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן - יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני מחריף את הטון מול ליברמן - דבר שיקשה על הקמת הקואליציה הבאה.

בראיון לביטאון המפלגה, הבהיר חה"כ משה גפני את דרישות המפלגה לקראת גיבוש הקואליציה; לדבריו, "כל הנושאים הללו חייבים להיות מטופלים ואסור לסמוך על כך שבמשך הקדנציה נדאג לזה".

"אנחנו לא נמצאים שם בשביל תפקידים או תקציבים, למרות שגם זה חשוב וגם על זה צריך לתת את הדעת; אבל המטרה הראשונה והעיקרית שלנו היא לדאוג לנושאי הליבה המהותיים - לשמם נשלחנו".

גפני התייחס לתנאים של ישראל ביתנו לכניסה לקואליציה והבהיר, "לא נקבל בשום פנים ואופן את מה שליברמן רוצה. לא נתפשר על כך ולא נהיה מוכנים לשמוע מאומה. אם הוא מתעקש על זה - אז לא תקום קואליציה".

גפני סיפר כי בימים האחרונים הוא שוחח עם יו"ר ש"ס אריה דרעי וכמו כן פנו אליו ראשי איחוד מפלגות הימין רפי פרץ וח"כ בצלאל סמוטריץ'.

בשיחתם עמו הבהירו כולם פה אחד כי קיימת הסכמה כוללת בין המפלגות החרדיות והדתיות, לפיה העקרונות האמורים יוצבו בפני נשיא המדינה ובפני ראש הממשלה באופן חד משמעי בלי פשרה.

גפני הסביר כי מטרת השיתוף פעולה היא לבלום את דרישותיו של ליברמן; לדבריו, "בבית היהודי מבינים שנושאים שהוזנחו בעבר לא יוזנחו שוב והפעם הם יטופלו".

גפני תקף עוד את התנהלותו של ליברמן, "מה שהיה לא יחזור על עצמו"; לדבריו, "לא נתחיל לגמגם ולא להתפשר. לא יתכן שיבוא מישהו עם חמשה מנדטים ויציב דרישות מול שלוש המפלגות הגדולות ממנו בהרבה. יש לנו עמדה משותפת ליהדות התורה, ש"ס ואיחוד מפלגות הימין. לא יעמידו אותנו עם הגב אל הקיר, אנחנו נמצאים כאן כדי לפעול, וכך בע"ה נעשה".

כאמור, בשיחה שקיים עם עיתון 'יתד נאמן' הבהיר גפני את דרישות יהדות התורה בפני הליכוד בתמורה לכניסה לקואליציה; כאשר הדרישה הראשונה היא חוק הגיוס.

לדברי גפני, "חשוב לזכור שבעוד פחות משלושה חודשים תפוג הארכה הנוספת שהעניק בג"ץ ואנחנו שוב נעמוד בפני מצב בו אין מעמד מסודר לבני הישיבות". גפני דורש, "להעביר חוק מסודר באופן מיידי, שיאפשר לכל אחד שלומד תורה להמשיך ולשקוד על תלמודו מבלי שאיש יוכל להפריע לו בכך".

גם בנושאי השבת מבהיר גפני כי, "הנושא הזה עומד כל הזמן על הפרק ולא יורד אפילו לרגע"; טענתו, "יש הרבה דברים שאנחנו צריכים לפתור, ניסיונות בלתי פוסקים לחלל את קדושת השבת".

גפני מציב תנאים גם בנושא החינוך, "המשימה שלנו היא לבטל את המחוז החרדי. הדבר הזה הוקם בחטא, הוא מיותר והוא רק מזיק. מספיק שיהיה אגף שיטפל בחינוך החרדי וכל הנלווה לזה. המטרה שלנו היא לצמצם כמה שיותר את התערבות משרד החינוך בנעשה בחינוך החרדי, צריך לזה כוח ואפשרויות".

כפי שדווח לאחרונה ב'בחדרי חרדים' גם בנושא הדיוק צפויים ביהדות התורה להתחייבויות ברורות; לדברי חה"כ גפני, "נעמוד על כך שיוקצו מקומות לדיור לחרדים ושיביאו פתרונות מעשיים. בנוסף, שיהיו פתרונות לשכבות מוחלשות הן באופציות לרכישת דירה והן בתנאים לקבלת משכנתא וכל הנלווה לכך".

אביגדור ליברמן משה גפני קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד