י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

איריס יפרח: עבורי להדליק משואה זה להחזיר לעם

"הרגשתי התרגשות גדולה. זה החזיר אותי כמעט בבת אחת לתחושות שחווינו לפני כחמש שנים. מצד אחד הביחד הגדול, הסולידריות, הנתינה של העם הנפלא, וכאב עצום, כאב שלא מרפה", כך מתארת איריס יפרח את ההחלטה לבחור בה להדליק את המשואה

איריס יפרח: עבורי להדליק משואה זה להחזיר לעם
שלושת הנרצחים צילום: באדיבות המשפחות

לאחר שוך ההתרגשות הראשונה, בה נודע כי שלושת אמהות הנערים החטופים ידליקו יחד משואה, הן משחזרות את הרגעים.

כזכור, אמש הודיעה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הודיעה על הדלקת משואה משולשת שתתקיים לראשונה. היא בישרה לשלוש אימהות, רחלי פרנקל, איריס יפרח ובת גלים שעאר, כי ידליקו את המשואה ביום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל.

שלושת האמהות, משחזרות את הרגעים בכתבה המתפרסמת ב'כאן': "הייתי בנסיעה" אומרת איריס יפרח, "השרה התקשרה וסיפרה בהתרגשות גדולה על הבחירה. היא אמרה שעבורה זו היתה בחירה נכונה. כששמעתי את דברי השרה, הרגשתי התרגשות גדולה. זה החזיר אותי כמעט בבת אחת לתחושות שחווינו לפני כחמש שנים. מצד אחד הביחד הגדול, הסולידריות, הנתינה של העם הנפלא, וכאב עצום, כאב שלא מרפה. כאב יום יומי. כאב שנמצא. אני זוכרת כמו אתמול את הנקודות שאנחנו בוחרים בחיים. עבורי להדליק משואה זו התרגשות עצומה, זכות להחזיר לעם הזה, לצד כאב מאוד גדול".

"עצם העובדה שמדליקים משואה זה זכות", אומרת בת גלים שאער. "התרגשות גדולה. בסוף אנחנו מייצגות גם את הבעלים, בני הזוג שלנו שכמובן נושאים בנטל, בעול, בעשייה המשותפת. אנחנו מייצגות את המשפחות השכולות, מייצגות את כל מי שבוחר באחדות, מאמין באחדות, רוצה בטוב הזה לכל העם שלנו, אז בסוף אנחנו נציגות. העובדה שזו שלישיה זה מיוחד".

"אין לי מושג עדיין מה נרצה להגיד", אומרת גם רחלי פרנקל. "אני יודעת מה הלב שופע. תחושה שזה לא שלנו אלא של כל האנשים שידעו לעמוד יחד, לתמוך, זה רצון להגיד: רואים? עם כל הבלגן של הבחירות, ומה שעובר עלינו ביום יום, יש תשתית שהיא אמיתית ששווה להשקיע בה. לא קלישאה. החוויה האישית שלנו הוכיחה את זה ורק העניין מדי פעם להיזכר".

אייל יפרח הדלקת משואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד