י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
במופע היסטורי סוחף ומרגש

מיטב האמנים ציינו 50 שנות יצירה לר' חיים בנט

בהיכל התרבות בפתח תקווה התכנסו גדולי הזמר החסידי יחד עם מאות בחורי ישיבות ואברכים להוקיר תודה לרגל 50 שנות יצירה למלחין ר' חיים בנט • צפו בתיעוד מהאירוע המרגש

מיטב האמנים ציינו 50 שנות יצירה לר' חיים בנט
ערב הצדעה במלאות 50 שנות יצירה לחיים בנט צילום: אריה לייב אברמס

אמש (שני) בהיכל התרבות בפתח תקווה נערך מופע הצדעה לגדול המלחינים שידעה המוזיקה החסידית בדורינו, הלא הוא ר' חיים בנט. ר' חיים שהחל את דרכו המוזיקלית בחצר הקודש סערט ויזניץ, פרץ את תקרת הזכוכית, ולחניו כבשו את כל תפוצות ישראל בכל קצוות תבל והפכו לנכסי צאן הברזל של המוזיקה היהודית. די יהיה אם נזכיר רק את 'מכניסי רחמים', 'אבינו אב הרחמן', ו'מהרה ה' בכדי להבין עד כמה שורשיו של ר' חיים בנט נטועים עמוק בלב כל יהודי.

על הבמה בהיכל התרבות עלו בזה אחד זה כל גדולי הזמר החסידי, מוטי שטיינמץ, אברימי רוט, שלמה כהן, יונתן שינפלד, יובל סטופל, אודי אולמן ועוד, כשעל החגיגה המוזיקלית הזו מנצח בנו של ר' חיים, הלא הוא רובי בנט, כשהמוזיקאי המחונן מוישי רוט מצטרף אף הוא בשלב מסוים. בין ביצוע אחד למישנהו, הוקרנו סרטונים של ענקי הזמר מרדכי בן דוד, אברהם פריד, המעבד משה לאופר ועוד רבים וטובים המאחלים ומברכים את ר' חיים בנט לרגל 50 שנות יצירה ברוכה. מאות בחורי הישיבות והאברכים שגדשו את היכל התרבות, זכו ליהנות ממופע מוזיקלי חסידי אותנטי נדיר ומיוחד במינו.

רגע מרגש ביותר נרשם כאשר עלה לבמה הסופר ר' חיים ולדר, השרוי עדיין בתוך ימי השלושים באבל על פטירת בנו בכורו ז"ל, ולמרות זאת טרח להגיע לאירוע על מנת לשאת דברים ולהודות מקרב לב לר' חיים בנט על ילדותו במקהלת 'רננו חסידים', שלדבריו, הפכה אותו להיות מי שהוא ונתנה לו את הכלים לגדול ולהתפתח כסופר ומחנך.

הרצון לקיים את האירוע המיוחד הזה, קינן בליבו של מנכ"ל רדיו קול חי, הר' אבי רוזן כבר לפני זמן רב, וכעת התנאים הבשילו לצורך קיומו בשיתוף עיריית פתח תקווה שלקחה חסות על המופע. בשיתוף פעולה עם רובי ומשפחת בנט המורחבת החלו ב'קול חי' להרים את הפרויקט, ואין מתאים מ'קול חי מיוזיק', הבית של המוזיקה החסידית, לארח מופע חשוב שכזה. הפקת ובימוי האירוע המורכב הופקדו בידי חברת ההפקות FDD פרודקשיין בניהולו של דוד פדידה, שהציגו אירוע מוקפד ומדויק לפרטי פרטים המשלב ביצועים מוזיקליים מופלאים, יחד עם תצוגת תאורה מרהיבה וקטעי מוליטימדיה מיוחדים של חברת 'מדיה פרו'.

צפו בתקציר מתוך המופע. צילום: אולפני 'הידברות'

חיים בנט דוד פדידה שלמה כהן רובי בנט מופע הצדעה אבריימי רוט מוטי שטיינמץ רדיו קול חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד