י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חוששים מהשרים המסתמנים

שלושת הערוצים בשירות המשטרה והמשפט: "נתגעגע לשקד"

במערכת המשפט ובמשטרה מנסים לקבוע לראש הממשלה את מי למנות לאיזה תיק, כשהם עושים שימוש בשלושת ערוצי הטלוויזיה המובילים בכדי להביע התנגדות למינוי סמוטריץ' או לוין לתפקיד שר המשפטים, וכן למינוי מירי רגב לשרה לביטחון פנים • סמוטריץ': "אשמח לעוד הדלפות ותדרוכים"

שלושת הערוצים בשירות המשטרה והמשפט: "נתגעגע לשקד"
בצלאל יואל סמוטריץ' / יריב לוין צילום: הדס פרוש, פלאש 90

השופטים מנסים לקבוע את זהות שר המשפטים הבא? על פי דיווח של הכתבת תמר אלמוג ב'כאן11', שופטים אומרים בשיחות סגורות, כי הם עוד עלולים להתגעגע לכהונתה של שרת המשפטים היוצאת איילת שקד, לאור המסרים שיוצאים בימים האחרונים כי הקדנציה הבאה תהיה הכרזת מלחמה על מערכת המשפט.

אותן התלחשויות מגיעות על רקע הצעדים שמתכנן ראש הממשלה יחד עם שותפיו אשר לדעתם יתכן ויהיו בלתי הפיכים.

ב'חדשות 13' פורסם כי שופטים שעדיין מכהנים אמרו בשיחות סגורות כי "מינוי יריב לוין או בצלאל סמוטריץ' לתפקיד שר המשפטים הינו הכרזת מלחמה על בית המשפט העליון".

לדבריהם, "מדובר בשני אנשים שרוצים להרוס את השיטה הקיימת ואף מצהירים על כך כבר כמה שנים".

"אם בעבר נתניהו מנע יוזמות חקיקה נגד בית המשפט, ואף הבטיח לאנשים שיעמוד לצידם, הרי שנראה שהפעם אם יתמנה אחד מהם יהיה לו גיבוי מנתניהו להרוס את בית המשפט ואת השיטה. צפויה לנו תקופה קשה במיוחד, הם לא באים לקיים איתנו דו שיח, אלא להנחית עלינו את האידאולוגיה שלהם. אנחנו משולים בעיניהם לאויב", כך אותם שופטים.

עורך הדין איתמר בן גביר, שאמור להכנס לכנסת בחודשים הקרובים במסגרת החוק הנורבגי, הגיב לפרסום ואמר, "ההפיכה התחילה - צריך לעצור את זה עכשיו. לגורמים במשטרה ובמערכת המשפט אין מנדט לנהל את המדינה. נתניהו צריך להודיע עוד הערב כי הוא ממנה את בצלאל סמוטריץ' לשר המשפטים ואת יריב לוין לשר לביטחון הפנים. העם בחר ימין וצריך לקבל ימין, ולגורמים הפחדנים שמסתתרים בעילום שם אין מנדט לנהל את מדינת ישראל".

בתוך כך, גם במשטרה יש מי שחוששים והביעו התנגדות למינוי אפשרי של חברת הכנסת מירי רגב או חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ לשר לביטחון פנים ויהיה אמון בין הייתר גם על משטרת ישראל, וזאת בשל עמדותיהם לגבי המגזר הערבי והר הבית. איש משטרה צוטט ב'ערוץ 12', "אם אחד מהם ימונה בשנה הבאה, יותר ליהודים להקריב זבח פסח בהר הבית".

חבר הכנסת סמוטריץ' הגיב לדיווחים בשלושת הערוצים וכתב, "אני בדרך בעזרת השם למשרד המשפטים. אבל תכלס השקף הזה הוא רעיון לא רע. אשמח לעוד הדלפות ותדרוכים עם רעיונות של 'בכירים' במשרד המשפטים ובבט"פ לרפורמות חשובות לקראת המינוי". 

כמו כן פורסם אמש ב'ערוץ 12' ציטוט מתוך שיחת טלפון שקיים ח"כ סמוטריץ' עם ראש הממשלה ביום הבחירות, המעיד על הלחץ המוצדק בו היו נתונים ב'איחוד מפלגות הימין', "תיזהר שלא תצליח קצת יותר מדי ותישאר בלי קואליציה, ראש הממשלה", כך סמוטריץ' באותה שיחה.

"יש חשש. אני אומר לך שאצלי יש חשש, לי יש הרי, בשונה מכם, יש שטח", הוסיף סמוטריץ' ואמר לנתניהו, "לי יש בכל קלפי אנשים עם מחשבים ועם מספרים, ואני אומר לך שאני מוטרד מאוד, אני מתנדנד מאוד, בגלל שאתה מושך אותי מצד אחד, איילת ונפתלי בסרטוני ובשיחות טלפון של גוועלד. ברמלה אתה בקרב אדיר איתי. הם באים, והם באים להצביע לך במקום לבוא ולהצביע לי. אנשים שצבועים אצלי, במחשבים שלי. הם באים ואומרים, 'ראש הממשלה אומר שלא יהיה שלטון ימין ולהצביע לך זו פריווילגיה', תיזהר מלהצליח יותר מידי, אנחנו צריכים לעבור ביחד, ראש הממשלה. צריך להילחם כדי להביא את מצביעי הימין אבל בתוך הגוש... תדבר עם אנשים להצביע ימין. כשאתה אומר למצביעי הימין צאו להצביע, אל תגיד בסוף רק את המחל כי אתה תאכל אותנו", כך יו"ר 'האיחוד הלאומי'.

לבסוף סיים 'איחוד מפלגות הימין' עם חמישה מנדטים, למרות שבסקרים הפוטנציאל היה 7-8.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות פרסומים שונים בדבר אמירות של גורמים עלומים בנוגע לסוגיית מינוי שרים, כפי שציינו כבר אמש ברצוננו להבהיר: "צר לנו על אמירות בשמם של "גורמים עלומים", משטרת ישראל עוסקת במשימות והאתגרים המשמעותיים העומדים לפתחה ואינה עוסקת במינוי שרים, ותקבל כל החלטה של הדרג המדיני".

שר המשפטים משטרה מערכת המשפט בצלאל סמוטריץ יריב לוין מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד