י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

להיות ראשון בגוגל: מסתבר שזה אפשרי

האינטרנט הפך למקור המידע העיקרי בקרב לא מעט צרכנים, מה שהוביל לכך שנוכחות דיגיטלית היא אלמנט חיוני בעבור כל עסק או ארגון • ומה עושים כשהרשת עשירה באתרים? האם זה באמת אפשרי להגיע למקום הראשון בגוגל? מסתבר שכן • ריכזנו בעבורכם את כל הדברים שחשוב וכדאי לדעת

להיות ראשון בגוגל: מסתבר שזה אפשרי
קידום בגוגל צילום: pixsabay

האינטרנט הפך למקור המידע העיקרי בקרב לא מעט צרכנים, מה שהוביל לכך שנוכחות דיגיטלית היא אלמנט חיוני בעבור כל עסק או ארגון. ומה עושים כשהרשת עשירה באתרים? האם זה באמת אפשרי להגיע למקום הראשון בגוגל? מסתבר שכן. ריכזנו בעבורכם את כל הדברים שחשוב וכדאי לדעת.

קידום אתרים אורגני

אם אתם מנהלים אתר אינטרנט, וודאי תהיתם לעצמכם פעם או פעמיים, כיצד ניתן להגיע לעמודים הראשונים בגוגל. יש לא מעט אתרים ברחבי הרשת, ורק מעטים מצליחים להתברג במיקומים הראשונים, כשהיתר נדחקים לעמודים אחרונים או לא מוצגים כלל. למעשה, יש תחום שלם ונרחב שנקרא "קידום אתרים אורגני" או בעגה המקצועית SEO, שמטרתו למנף ולקדם אתרים למיקומים הראשונים בגוגל. שאלנו את עידן בן אור, מקדם אתרים מקצועי ובעל חברת SEO, על אודות התחום, וגילינו שמדובר בתהליך הכולל מספר שלבים, ביניהם יש לבצע מחקר מילות מפתח, בניית קישורים, אופטימיזציה לאתר ועוד. שנרחיב?

שלבי התהליך

כאמור, התהליך מונה מספר שלבים שיש לבצע, לא רק באופן ראשוני, אלא באופן שוטף, לכן כדי לקדם את האתר ולשמור על מיקומו, חשוב להיעזר במקדם אתרים מקצועי שמכיר את התחום על בוריו. פה נעצור לציין שמדובר בתחום דינאמי, שמשתנה כל הזמן, ועל כן רצוי לוודא שמי שמקדם בעבורכם את האתר מעודכן בשינויים באלגוריתם ובמגמות הייחודיות של מנוע החיפוש.

אופטימיזציה לאתר – אופטימיזציה מסייעת לנו לספר לגוגל על אודות האתר והתחום שבו הוא עוסק, כשיש לשים דגש על לא מעט אלמנטים במהלך התהליך כמו הפניות 301, עמודי 404, תגיות ALT, התאמת האתר למובייל ועוד. בחלק מהמקרים ביצוע אופטימיזציה יצריך התערבות של מתכנת.

מחקר מילות מפתח – מחקר המילים מהווה בסיס לתהליך הקידום, מאחר והוא מסייע לגלות את הביטויים הרלוונטיים ביותר לאתר, אלה שקהל היעד מחפש בגוגל. שימוש נכון ושוטף בביטויים הללו, עשוי לתרום באופן ניכר לעלייה במיקומים במנוע החיפוש.

מחקר מתחרים – מחקר לא פחות חשוב הוא מחקר המתחרים, במהלכו מפענחים את הפעילות של המתחרים ברשת, ובונים אסטרטגיית קידום ייחודית, במטרה להתברג במיקום גבוה יותר מהם ולהעניק לקהל היעד ערך ייחודי יותר.

בניית קישורים – תהליך בניית הקישורים כולל שני רבדים, קישורים לאתר שלנו מאתרים שונים ברשת, וקישורים בתוך האתר עצמו. כל אחד מהרבדים הללו כולל תהליך ייחודי שיש לבצע באופן נכון וטבעי, כדי להימנע מעונשים של מנוע החיפוש. בניית הקישורים נעשית באמצעות אסטרטגיה מתוכננת בקפידה, כשבין היתר יש לאפיין את התוכן עצמו, את הביטויים המקשרים והאתרים שאליהם יעלו המאמרים.

העלאת תכנים לאתר – בהתבסס על מחקר המילים, יש לתכנן מידי חודש אסטרטגיית תוכן ולהעלות מאמרים מקצועיים בתחום שבו אתם עוסקים. לא רק שזה יסייע לאתר להתברג על ביטויים רלוונטיים, אלא שזה יסייע לבניית המוניטין של העסק ברשת ויעניק לקהל היעד מידע איכותי וחיוני (מה שמסייע לחוויית הגלישה באופן ניכר).

 

קידום אתרים אורגני הוא ללא ספק תחום שיכול למנף את האתר שלכם במנוע החיפוש ולתרום להגדלת המכירות, כשחשוב לבצע את שלבי התהליך באופן מדויק ומתוכנן, ובהתאם לשינויים והתמורות של גוגל. מכאן, אפשר לומר כי באמצעות עבודה ממוקדת, מקצועית ונכונה, בהחלט ניתן להגיע למקום הראשון בגוגל.

 

גוגל קידום אתרים קידום אתרים אורגני מחקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד