י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האמנים החילוניים יפסידו סכומי עתק בגלל דרעי?

התשלומים לאמנים יוגבלו לסכום של עד 70 אלף שקלים להופעה של שעה בערב יום העצמאות, כך החליט השר דרעי לקראת החגיגות המתוכננות וברקע פרסום סכומי הרווח העצומים ביממה זו

האמנים החילוניים יפסידו סכומי עתק בגלל דרעי?
הופעה. אילוסטרציה צילום: ארכיון בחדרי

שר הפנים אריה דרעי, החליט היום (שני) לאמץ את המלצות הועדה הציבורית להגבלת הסכומים שישלמו הרשויות המקומיות לאמנים באירועי יום העצמאות בשנה הבאה, שנת 2020. התשלומים לאמן, על פי החלטת דרעי, יוגבלו לסכום של עד 70 אלף שקלים להופעה של שעה בערב יום העצמאות.

רק לשם קבלת מושגים בסכומי העתק המשולמים לאמנים, ביום העצמאות שיחול בשבוע הבא יש אמנים שמקבלים תשלום של למעלה מ-250 אלף שקלים להופעה קצרה. דרעי אמר כי החליט להביא לסיום את ההוצאות הכבדות על חשבון התושבים מדי יום העצמאות. "לתושבי הרשויות המקומיות יש את הזכות ליהנות מהופעות איכותיות במחיר שפוי, לא על חשבון שירותים חיוניים אחרים".

בינואר 2019 הקים שר הפנים דרעי ועדה ציבורית, בראשות עדי אלדר, לשעבר ראש עיריית כרמיאל ויו"ר מרכז השלטון המקומי. הועדה גיבשה כללים לתקצוב אמנים במסגרת אירועי יום העצמאות ברשויות המקומיות. בוועדה חברים נציגי הגופים המייצגים את השלטון המקומי - שמעון קרן צבי, גזבר המועצה האזורית שער הנגב ועו"ד רות דיין מהמרכז לשלטון מקומי. כמו כן, נציג משרד הפנים - ליאור שחר, ראש אגף בכיר לתכנון מדיניות ואסטרטגיה וכן אשת האקדמיה ד״ר רויטל עמירן.

גם השנה, אנו עדים להוצאות כבדות מצד הרשויות של מאות אלפי שקלים להופעת אמן בודדת, אשר באות לעיתים קרובות על חשבון מתן שירותים חיוניים לתושבים, בעיקר ברשויות מוחלשות. במהלך דיוניה, שמעה הועדה סקירות ועמדות מפי נושאי משרה העוסקים בתחום ההפקות והאירועים. בין היתר, הופיעו בפני הועדה מנכ"לית אמ"י, נציג חברת הפקות, מנהלי מחלקות תרבות ברשויות וכן נציגת משרד התרבות.

הועדה הגישה את המלצותיה לגבי צעדי המדיניות הנדרשים, וזאת על מנת להבטיח שימוש הוגן וראוי בכספי ציבור ופריסה ראויה של אירועי התרבות ברשויות המקומיות על פני השנה. לקראת הגשת הדו"ח, הציגה הועדה את עיקרי הדוח לחיים ביבס כיו"ר מרכז השלטון המקומי ולשי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות.

בין המלצות הוועדה: חובת התקשרות ישירה עם האמן או עם מייצגו הבלעדי וזאת על מנת למנוע שרשרת של עלויות נוספות; קביעת רף עליון להוצאות לכלל הרשויות ולכלל האמנים בסך של עד 70 אלף שקלים פלוס מע"מ להופעת אמן; שמשרדי הממשלה ישקלו לסייע בתקצוב הופעותיהם של אמנים באירועי יום העצמאות בערי הפריפריה; לארגן ולהוציא לפועל אירועים בשיתוף פעולה ברשויות המאוגדות באשכולות אזוריים, כדי לחסוך בעלויות.

"אין סיבה שרשויות מוחלשות ישלמו סכומי עתק לזמרים ביום העצמאות מעל ומעבר ליכולות שלהן" אמר דרעי. "הדבר מוביל לגרעונות כבדים לחלק מהרשויות. בנוסף, התשלומים המופקעים האלה באים על חשבון שירותים חיוניים אחרים שאין סיבה שיפגעו. יש מקום לתת הזדמנות גם לאמנים מקומיים וותיקים שכיום, בחלקם, נדחקים מהבמות הגדולות".

אריה דרעי יום העצמאות הופעות בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד