י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חיוך ג'נטלמני

עמלק תמיד מכה אחרי קריעת ים סוף // הרב יואל בייטש

עמלק הוא הנגטיב ליהדות, וכמו שהוא שונא בלי סיבה ובלי להבין. אנחנו אוהבים יהודים. זה בטבע שלנו. בכל מצב וללא תנאי. אהבת חינם • הרב יואל בייטש מפצח את המניע האכזרי לטרור כלפי יהודים והתשובה היהודית המתבקשת

עמלק תמיד מכה אחרי קריעת ים סוף // הרב יואל בייטש
תפילה בבית הכנסת חב"ד בסן-דייגו צילום: רויטרס

"האם היה הכרחי להרוג את הילדים היהודים..?!" נשאל בעת משפטו גנרל האס טס אוטו אולנדורף ימ"ש שפיקד על רצח של עשרות אלפי יהודים בתחומי ברית המועצות בימי השואה האיומים.

"בוודאי שהיה הכרחי, הרי הם היו אמורים לגדול..".

אבל אפילו הרוצח הנתעב הזה, ידע לקלף קודם ההרג את כל חפצי הערך מקרבנותיו טרם רצח אותם בדם קר. את השלל הרב שלח לברלין (חוץ משעוני היד, אותם חילק לחייליו בשטח, שכר טרחה על המשימה המתישה לרצוח עשרות אלפים. אצילות נאצית מעוררת גועל) כך שיוכלו להמשיך ולממן את המלחמה.

אז אפילו שם, בתוך לועו של הרוע הנאצי, בשורה התחתונה, שנבלעה עמוק מתחת להדי זעקותיהם של הנידונים למוות על לא עוול בכפם, הייתה איזו כדאיות. משהו. שמץ של תועלת שנגזרה מן המעשה הנפשע.

אפילו אוטו אולנדורף לא היה עמלקי אותנטי.

מה רצה להרוויח ג'ון ארנסט שהתנפל בשביעי של פסח, ביריות, על אנשים טובי לב, שכל חייהם הוקדשו לאומללים ונזקקים, ביום חגם, בבית תפילתם, רק כי הם יהודים?

כלום.

למעשה, בפוסט שפרסם רק הצהיר כי חייו הם סיפור הצלחה אישי כסטונדט מצטיין, ובוודאי יתהו הסובבים אותו מדוע החליט להרוס את חייו שלו כך סתם? ולא בעבור הרג משמעותי שישיג את מבוקשו?

כלום. סתם. ככה. כי הם יהודים.

הטרמינולוגיה של האדם הזה, שבא מבית טוב, החל מסלול מבטיח בחייו, והחליט פשוט לרצוח יהודים, ולהרוס את חייו שלו, היא עמלקית טהורה.

כותב השורות

עמלק התנפל על עם ישראל במדבר, כשהם בשיאם, רגע אחרי שכל מעצמות העולם 'יאחזמו רעד' אחרי ששֶמע קריעת ים סוף ומפלת האימפריה המצרית הגיע לאוזניהם. הוא ידע שיובס, שייעצר, שחייו מעתה על זמן שאול.

אז למה עמלק? ככה.

עם ישראל לא צעד לעברו, לא איים על ביתו, לא הכיר אותו בכלל. אולי אפילו חלף על פניו אחרי קריעת ים סוף, בדרך להר סיני, והוא חייך אליהם חיוך ג'נטלמני אירופאי נימוסי ואיחל 'דרך צלחה'. ואז כשחלפו, התנפל.

הרוצח מסאן דייגו לא הגיע סתם בשביעי של פסח. מיד לאחר קריעת ים סוף. זה טיימינג עמלקי, שעון ביולוגי שאפילו הוא עצמו לא יודע להסביר אותו. הוא מזהה את עם ישראל צועד מאוחד, איש אחד, בלב אחד, בדרך לקבלת התורה, וזה קופץ לו. הוא חייב לרצוח יהודים.

אבל הרב ישראל גולדשטיין, שליח חב"ד, ורב בית הכנסת, שניצל בנס אך איבד 2 מאצבעותיו, יודע היטב שהאצבע היהודית, זו שהונפה במעמקי ים סוף בהצביעה על הבורא "מראה באצבעו ואומר זה א-לי ואנהו" רק קודם, לא נבהלות מאף עמלקי. לא אז. לא היום.

ומה התשובה שלנו, לעמלקים כולם? לשונאים הללו שלא יודעים אפילו להסביר לעצמם למה.

גם אנחנו נענה: ככה.

אבל למה אתם מתעקשים לשמור על הייחודיות שלכם? על המסורת הנושנה? למה שלא תתערו כבר במשפחת העמים. די. אנחנו חיים בעידן כל כך מתקדם. יש מקום לכולם ליד סיר הבשר. ומה ההיגיון בכל מיני חוקים בני 3300 שנה?

לא. לעולם לא. למה? ככה.

אה, ועוד משהו, רק כאיש אחד בלב אחד, רק יחד. יחד יחד ועוד פעם יחד. רק באהבת ישראל ננצח אותם, את העמלקים.

כי עמלק הוא הנגטיב ליהדות, וכמו שהוא שונא בלי סיבה ובלי להבין. אנחנו אוהבים יהודים. זה בטבע שלנו. בכל מצב וללא תנאי. אהבת חינם.

למה? ככה.

אשרי העם שככה לו.

הכותב הינו רב בית כנסת, שליח חב"ד בנווה חוף ראשל"צ ומרצה בכיר ב'פרדס'

קליפורניה ירי עמלק קריעת ים סוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד