י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שווים בעיניו כקליפת השום

צריך לומר את זה: ביבי לא סופר את תושבי הדרום

ניצחון לטרור: הפסקת אש אחרי מטחים כה כבדים של כ-700 טילים - זו כניעה מבישה לטרור והשפלה לאומית; האירוניה היא שמדינת ישראל עוד תחגוג כאן ״עצמאות״ אחרי כל זה • טור דעה מאת יוסי אסולין

צריך לומר את זה: ביבי לא סופר את תושבי הדרום
לא סופר. נתניהו צילום: רויטרס

המדינאי הנודע וינסטון צ'רצ'יל אמר פעם: "היה עליכם לבחור בין חרפה למלחמה. בחרתם בחרפה, אך מן המלחמה לא תימלטו".

את הדברים אמר כיו"ר האופוזיציה באנגליה על רקע הסכם מינכן, עליו חתם כ"מנצח" מי שהיה אז ראש ממשלת אנגליה - נוויל צ'מברליין; הסכם טראגי שהוביל לעליית השלטון הנאצי לאחר חודשים ספורים וגרר את אירופה למלחמת העולם השנייה.

דומה כי אין משפט שיכול להגדיר טוב יותר את ההחלטה השערורייתית של הממשלה להיכנע לטרור ולחתום עם הגרועים שבאויבנו על הפסקת אש לאחר 700 טילים על הדרום - משל החמאס והג'יאהד הם שמכתיבים את החוקים כאן - יותר מזו.

תנסו לדמיין רגע מצב שכמות טילים דומה, או אפילו מחצית מהטילים היו נורים לכיוון תל אביב ורמת גן; יודעים מה, אפילו רבע - וכי יעלה על הדעת שהממשלה הייתה נכנעת אז לחמאס בצורה כה מבישה? בוודאי שלא.

אדרבה, היא הייתה מרחיבה את בנק המטרות ועוברת לשיטת החיסולים הממוקדים של ראשי הטרור. ואם היה צריך, גם כניסה קרקעית ופתיחה במבצע. עד שהחמאס היה מרים ידיים. אך לצערנו הרב, בסבב הזה - כמו בסבבים קודמים - מי שהרים ידיים זו דווקא ישראל.

למישהו יש ספק בכלל כיצד היו מגיבות מעצמות מערביות ודמוקרטיות כמו ארצות הברית לגל מתקפות שכזה? אבל דווקא צה"ל, שנחשב לאחד הצבאות החזקים בעולם - שותק ונכנע בחסות ממשלת הימין של נתניהו.

קצת קשה לומר זאת, אבל זו האמת - אין זה אלא שראש הממשלה צוחק על תושבי הדרום ולא באמת 'סופר' אותם. כמו בפרמטרים אחרים, הוא שם אותם בתחתית סדר העדיפויות הלאומי. 

בעיניו, כנראה, זה לא נורא שאלפי ילדים וזקנים בדרום נכנסים לחרדות קיומיות ולטראומות שייחרתו בלבם לעד.

בעיניו, זה לא כ"כ גרוע שאזרחים תמימים נופלים שדודים בשל הטילים; נפצעים ונהרגים כצאן לטבח.

בעיניו, דמם של תושבי הדרום סמוק פחות מדמם של תושבי המרכז. אין דין הדרום כדין המרכז.

אחרת, איך היה חותם על הסכם הכניעה המביש והמתועב עם הטרוריסטים והרוצחים הנתעבים, בידיעה שמדובר בשקט זמני בלבד - שיופר תוך שבועות או חודשים ויכניס שוב את תושבי הדרום למקלטים. וחוזר חלילה.

אגב, שימו לב שעל הסכם הפסקת האש לא שמענו מנתניהו עצמו - שמשום מה גם נעלם מהרדאר לאורך השעות שבהם נורו מעל 700 רקטות ושיתקו חצי מדינה - אלא דווקא מדיווחים פלסטינים. בכל זאת, אפשר להבין את הפחד של נתניהו להודות בכישלון שלו באופן רשמי.

אני מציע לראש הממשלה בנימין נתניהו להקשיב למחבר הספר 'מקום תחת השמש', הלוא הוא בנג'ימין נתניהו, הצעיר, הימני והאידיאליסט - שספרו הפך לרב מכר דווקא בשל הדרך הביטחונית הנכונה אותה הציג ללא מורא - לעלעל מפעם לפעם בין דפי הספר.

והערה לסיום: למרות הביקורת החריפה על נתניהו, לא הייתי מעדיף לראות את גנץ או כל מנהיג שמאל אחר בעת הזו על ההגה המדיני.

בל נשכח שהמצב הזה לא היה מתרחש לולי מדיניות השמאל המופקרת (וחלק מהימנים שערקו לשמאל) והביאו לביצוע תכנית ההתנתקות - שהפכה את גוש קטיף לבסיס טרור והרחיבה את טווח הטילים.

המצב הזה לא היה מתרחש לולי תכנית "אוסלו" הרצחנית שהמיט עלינו השמאל, שראשיו (יוסי שריד, למשל) הבטיחו בביטחון - שאם ניתן לפלסטינים עצמאות הם יעזבו אותנו בשקט; ואם יתקפו - רצועת עזה "תיכבש בתוך 24 שעות".

מה ביקשנו? מועמד ימין שדבק באידיאולוגיה שלו ולא נרתע משיקולי אירוויזיון או מאי קיומם של חגיגות ה"עצמאות". עדיין לא מאוחר.

בנימין נתניהו הפסקת אש גדעון סער טרור חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד