י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
באורח מפתיע

כשראש ממשלת ישראל אימץ מודל של חמאס

באורח מפתיע נקט ראש הממשלה במדיניות של שתיקה רועמת בכל סבב הלחימה, שכרגע לפחות מאחורינו • מה ראה נתניהו לטמון ראשו באדמה בשעה שאלפי אזרחים במדינת ישראל מחסירים פעימה אחת לשעה? 

כשראש ממשלת ישראל אימץ מודל של חמאס
נתניהו צילום: הדס פרוש / פלאש 90

נקודה בולטת שאפיינה את סבב ההסלמה האחרון שגבה את חייהם של ארבעה בני אדם, היא העובדה שלאורך כל הזמן, החל מפרוץ הירי ועד לתומו באופן שבעיני רבים נחשב משפיל ונראה ככניעה, ראש הממשלה הסתתר ונמנע מלהשמיע ציוץ כלשהו.

הביקורת הזו הופנתה אתמול, ובצדק, על ידי מנהיגת מרצ תמר זנדברג, ברקע הדי הפיצוצים בישובי הדרום, אך דומה שרבים מהמחנה שמעבר היו מסכימים איתה עם טענה זו. ההנחה הרווחת היתה שנתניהו ממתין לעיתוי המתאים כדי לעשות זאת, אך משהוא בושש מלבוא, אין מנוס מלקבוע כי היתה זו בריחה מהמציאות.

נתניהו חייב להשיב לציבור בוחריו - שזה עתה העניקו לו את המנדט, וגם לאזרחים שהצביעו בפתק אחר, את ההתנהלות הבלתי הגיונית שאפיינה אותו בימי הלחימה שחלפו. התנהגות שמזכירה במידה רבה, להבדיל אלפי הבדלות, את ראשי ארגון הטרור חמאס והג'יאהד האסלאמי שיורדים באורח שגרתי למעמקי הבונקר.

רק לפני מספר שבועות הופיע ראש הממשלה מעל כל מרקע, התראיין לכל מחזיק מיקרופון והשמיע את קולו בכל אפרכסת מזדמנת. לא כך הפעם. רבים עלולים לחשוב, גם אם אין זו הסיבה המדויקת, כי רה"מ מופיע כשהמצב נוח עבורו או לחלופין כשזה נדרש לשם השגת מטרותיו, כמו למשל בעת הבחירות.

ייתכן והשיקול שהוביל את נתניהו לבחור בטקטיקה זו נובע מסדר עדיפויות לפיו הטיפול המבצעי והמדיני בנושא לפני שיתוף האזרחים. ננסה ללמד זכות. יחד עם זאת, מחובתו למצוא זמן בכדי להתייצב ולומר בקול ברור, כפי שהוא וודאי יודע לעשות, מה תוכניותיו ומטרותיו. עליו להציג משנה סדורה או אמירה כלשהי שתרגיע את הילדים המודאגים שנאלצו להסתתר מידי כמה דקות במרחבים מוגנים.

ובכל זאת, הבוקר פרסם הודעה לקונית בכדי לנסות ולהרגיע במעט את הרוחות. אך מה היה לנו שם? "המערכה לא הסתיימה והיא דורשת אורך רוח ושיקול דעת. אנחנו נערכים להמשך", אמר נתניהו. נו באמת. כמה האכילו אותנו עם הבטחות כאלו שתוקפן פג עם פרסומן. מעטים האנשים, אם קיימים בכלל שאכן מאמינים לדברי הרהב הללו. בפעם הבאה, לפחות תתנסח אחרת. 

בנימין נתניהו חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד