י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אני נגד חרמות"

בשל ההסתה: גפני מגן על גור ותוקף את לפיד

לאחר שב'כחול לבן' יצאו בהסתה כלפי חסידות גור בעקבות הטענות להחרמת מפעל פיניציה, יושב ראש 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הודף את הטענות ותוקף את יאיר לפיד שמוביל את השיח בנושא • גפני מאשים את לפיד כי הוא "לא החליף מילה עם כל אותם אנשים שפעלתי מולם"

בשל ההסתה: גפני מגן על גור ותוקף את לפיד
כינוס הבחירות בלדרמן צילום: שוקי לרר

סערת פינציה: יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני יוצא היום (שני) להגנת חסידות גור שנגדה מתנהל בימים האחרונים הסתה בעקבות החרם על מפעל הבקבוקים שמאיים להיסגר בעקות חילולי השבת ותקף בחריפות את חבר הכנסת יאיר לפיד שהגיע אתמול לסייר במפעל בירוחם והסית נגד הציבור החרדי שהוא חושף כי הוא פועל יחד עם סגן השר יעקב ליצמן מול ראש הממשלה ושר הכלכלה כדי לפתור את הנושא. 

בדיון שהתקיים הבוקר בוועדת הכספים אמר חה"כ גפני כי, "יש וועדה למען השבת שאמרה שאנחנו לא יכולים להשתמש בבקבוקים שמיצרים אותה בשבת ואנחנו לא רוצים להשתמש בהם, לא רוצים לקנות את הבקבוקים האלה, זה לא קשור לחרם, לא רלוונטי המילה הזו".

לדברי גפני, "ביקשתי מראש הממשלה יחד עם ליצמן ודיברתי גם עם השר אלי כהן (שר הכלכלה א.ק.) באריכות רבה. יש הצעה שזה לא יעבוד בשבת שיהיו עובדים שאינם יהודים בנוהל יום כיפור יש הצעה שהיא בסופו של דבר צריכה את שיתוף הפעולה של הממשלה שהיא צריכה לסבסד את העניין הזה".

גפני תקף את ח"כ יאיר לפיד שמוביל את שיח אנטי חרדי סביב הנושא ואמר, "אני לא בעד חרמות, אני חושב שלא צריך לקנות את הבקבוק הזה. הם אומרים (חסידי גור א.ק.) שהם לא רוצים לקנות את הבקבוק הזה אי אפשר להכריח אותו, אני קבילתי כתף חמה מראש הממשלה ויואב הורביץ שהם מוכנים לפתור את הבעיה הזו. אני מבקש לפתור את העניין, יש לנו בעיה שאי אפשר לחייב אדם לקנות מוצר שהוא לא רוצה לקנות וכל אחד מסיבותיו הוא".

"לעשות מזה פוליטיקה זה מאוד נחמד" הוסיף ותקף גפני. לדבריו, "זה נשמע טוב שזה בגלל החרדים ובגלל חסידי גור וסוגרים מפעל והכולים הביתה, אני דווקא רואה אור בקצה המנהרה אני לא יודע אם אלא שנסעו לשם גם ניהלו שיחות, אני ניהלתי שיחות".

גפני ציין עוד כי, "הנושאים האלה קרובים לליבי - עושים ויכוח בין חרדים לחילונים. פינציה זה דבר שאנחנו עוזרים להם בצפון, מלט הר טוב, שם יש בעיות דומות הצלנו אותה כל אלה שדיבר נגדינו לא יודעים במה מדובר, הוא (יאיר לפיד א.ק.) לא החליף מילה עם כל אותם אנשים שפעלתי מולם. שלא יספרו לי סיפורים".

משה גפני גור יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד