י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הושלמה ההיערכות באיחוד הצלה לאבטחת הרבבות במירון

בארגון 'איחוד הצלה' השלימו את ההיערכות הלוגיסטית והמקצועית האדירה למבצע האבטחה הגדול לאבטחת שלומם של רבבות העולים לציונו של הרשב"י בל"ג בעומר תשע"ט - 2019 במירון, המבצע יחל משעות הצהריים של יום רביעי שלפני ל"ג בעומר ועד לשעות הלילה המאוחרות של מוצאי ל"ג בעומר, לאחר מעמדי ההדלקה האחרונים על ההר

הושלמה ההיערכות באיחוד הצלה לאבטחת הרבבות במירון
ההיערכות של איחוד הצלה צילום: דוברות איחוד הצלה

מאות מתנדבים, רופאים, פראמדיקים וחובשים באיחוד הצלה מכל רחבי הארץ, יטלו חלק במערך האבטחה והסיוע הרפואי לרבבות העולים למירון, והם יפעלו בצוותים ע"פ חלוקה למשמרות מסודרות בפריסה רחבה בכל המתחמים השונים בהר מירון, במקום אף יוקם חפ"ק מרכזי כבשנים עברו, וימוקמו נקודות ההזנקה לצוותים הרבים, וכמו כן יובאו רכבי שטח מתאימים לפעילות בעת הצורך.

יחידת האופנועים של הארגון תתפרס סביב כל הר מירון בכדי לתת מענה רפואי מהיר ויעיל לכל קריאה שתתקבל הן מהחניונים הרבים בהם ישנם עומסים כבדים בדרך כלל, והן מהמתחמים השונים סביב ההר כולו. ראשי הארגון יחד עם אגף המבצעים של איחוד הצלה, קיימו בימים אלו ישיבות היערכות בשיתוף כל הגורמים המקצועיים המפקדים על מערך האבטחה במירון בל"ג בעומר, לקראת תחילת המבצע הגדול, וכן לתיאומים אחרונים מול כלל גורמי החירום הביטחון וההצלה שיפעלו במקום.

ראש אגף מבצעים באיחוד הצלה דוד קריספל מציין כי "כהפקת לקחים מאירועי האבטחה בשנים עברו וכתוצאה מהצלחת המיזם בשנים עברו, יוצבו גם השנה על ידי איחוד הצלה במתחם ההר למעלה מ-850 שלטי מספרי איזורים שייתלו בלמעלה מ-100 איזורים במירון מה שצפוי לסייע רבות להגעה מהירה של החובשים לפי הפניות שהתקבלו עם מיקום מדויק. מאות מתנדבים יפעלו במשמרות סביב השעון. כמאה אופנולנסים, עשרות רכבי שטח, ואמבולנסים. תוך סיוע של רופאים שיתנו מענה מיידי למקרי החירום בשתי מרפאות איחוד הצלה שיוקמו במירון".

מנכ"ל איחוד הצלה משה טייטלבוים: "ארגון איחוד הצלה על מתנדביו הרבים השלימו את היערכותם המקצועית למבצע ל"ג בעומר, המתנדבים מוכיחים את מסירותם בכל שנה מחדש למען הצלת חיים ומסייעים לנו לעבור את מבצע האבטחה בשלום ונקווה שיסתיים ללא אירועים חריגים. אני שמח ומודה על השת"פ המלא עם משטרת ישראל, ושאר הגורמים המקצועיים בשטח, מנכ"ל המקומות הקדושים יוסי שוינגר, ישראל דרעי ועוד, על הירתמותם לסייע לפעילותנו תוך דאגה כנה שמתנדבי הארגון יוכלו לפעול בצורה המיטבית והיעילה לאבטחת ההמונים העולים למירון. אנו ממליצים להיצמד לכללי הבטיחות והזהירות מאש וכן לאור האסונות שאירעו בשנים שעברו ממליצים לנסוע אך ורק בתחבורה הציבורית."

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד