י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חילוץ ההרוגים נמשך

4 הרוגים מקריסת מנוף; עובד נוסף בגובה רב

אסון ביבנה: ארבעה פועלים נהרגו כתוצאה מקריסת חלקי מנוף • 2 פועלים נוספים נלכדו על המנוף - אולם אחד מהם חולץ ללא רוח חיים

4 הרוגים מקריסת מנוף; עובד נוסף בגובה רב
כוחות ההצלה בזירה צילום: דוברות כב"ה רחובות

תאונת עבודה נוראית ביבנה: ארבעה פועלים נהרגו בקריסת חלק ממנוף באתר בנייה. מפלג "פלס" לחקירת תאונות עבודה בלהב 433 פתחה בחקירה יחד עם משרד העבודה והרווחה.

הבוקר (ראשון) בשעה 10:00, קרס חלק ממנוף שעבד באתר בנייה ברחוב שדרות ז'ובוניסקי, בשטח תחום ומגודר באתר לבניית שכונה חדשה בדרום העיר יבנה. שלושה בני אדם שהיו על הקרקע, נהרגו במקום כתוצאה מפגיעת נפילה של חלקי בטון עליהם.

חובשים ופראמדיקים של מד"א יחד עם כונני איחוד הצלה מדווחים לא נותר להם אלא לקבוע את מותם של השלושה שנלכדו תחת ההריסות מתחת למנוף. בנוסף, שני פועלים נוספים נלכדו על המנוף בין הארץ לשמיים; אחד מהלכודים חולץ על ידי היחידה לחילוצים מיוחדים של כיבוי האש, אולם לאחר סהגיע למטה לא נותר להם אלא לקבוע את מותו, ובכך עלה מספר ההרוגים לארבעה.

יוני עוזיהו, דובר מרחב שפלה של איחוד הצלה, מדווח מהזירה: "צוותי הכיבוי פעלו לחילוץ גופתיהם של ארבעה פועלים שנהרגו. למרבה הצער לא נותר אלא להמתין לקביעת מותו בזירת האירוע".

מנוף החילוץ של שירותי הכבאות. צילום: דוברות כב"ה רחובות

פראמדיק מד"א גיא בובליל סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד. 3 פועלים כבני 30 שכבו על הקרקע בסמוך לאתר הבניה עם פגיעות רב מערכתיות קשות מאוד לאחר שנפגעו מחלקי מנוף שקרסו מגובה רב. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם. פועל נוסף, גבר בשנות ה 20 נלכד בראש המנוף כשהוא מחובר לריתמה ונמצא באוויר בין שמיים לארץ. כוחות הכיבוי שעלו לגובה הצליחו להוריד את הפועל למרגלות המנוף תוך שימוש בחבלים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה בפלג גופו העליון. ביצענו בדיקות על מנת להעניק טיפול רפואי אבל הפציעה שלו הייתה קשה ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו בשטח".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, התייחס בטוויטר לקריסת המנוף וכתב כי "‏תאונת העבודה ביבנה מזעזעת ומספר הנפגעים וההרוגים באתרי בנייה בלתי נתפס!". לדבריו, "הבהרתי למשטרה מספר פעמים בחודשים האחרונים, שאני מצפה שחקירת האירועים תגיע לבירור האחריות הפלילית עד הדרגים הבכירים ביותר בחברות הבניה. אסור להסתפק בחקירת עובדי אתרי הבניה בלבד".

השר הוסיף, "אני קורא גם לבתי המשפט ‏להתייחס בחומרה לרשלנות חברות בנייה הנוגעת לפיקוח ולבטיחות באתרים ברחבי הארץ. הרשלנות הזו גורמת למותם של בני אדם וכך צריך להתייחס אליה".

אלחנן רוט מתנדב זק"א שפלה, אמר כי "מדובר במנוף עגורן שעומד במרכז אתר בניה בין שני מגדלים. חלקו האחורי של המנוף קרס והתרסק, 3 פועלים שהיו בסמוך נמחצו למוות מעוצמת הפגיעה כשהם סובלים מפגיעות בכל חלקי גופם, פועל נוסף שנלכד על המנוף חולץ כשהוא ללא רוח חיים. צוות מורחב של מתנדבי זק"א שפלה נמצאים בזירת האירוע ומטפלים בגופות ההרוגים בזירה הקשה".

חקירת התאונה הועברה למפלג "פלס" לחקירת תאונות עבודה בלהב 433 המשותף למשטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה וממוקם ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ). אנשי מפלג פלס נמצאים בזירת האירוע וחקירה נפתחה לברור נסיבות המקרה. "המפלג לחקירת תאונות עבודה ימשיך לעסוק בגיבוש ראייה כוללת לטיפול בתופעת תאונות העבודה, בחקירת אירועי תאונות עבודה חמורות ובחשיפת עבירות פליליות נוספות המשיקות לתחום ובגילוי עבירות המשפיעות באופן ישיר על שלומם ובריאותם של האזרחים והעובדים" נמסר מהמשטרה.

קריסת מנוף יבנה פועלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד