י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"כסדום היינו ולעמורה דמינו?"

נדחה הערר: הקטין שהואשם בהריגה, ישוחרר

הריגת עאישה א-ראבי: בית המשפט העליון דחה את ערעור הפרקליטות ופסק כי הקטין בן ה-17 הנאשם בהריגה בנסיבות טרור באמצעות השלכת אבן, ישוחרר למעצר בית בפיקוח אלקטרוני למרות התנגדות פרקליטות המדינה

נדחה הערר: הקטין שהואשם בהריגה, ישוחרר
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הריגת עאישה א-ראבי: בית המשפט העליון דחה את ערעור הפרקליטות ופסק כי הקטין בן ה-17 הנאשם בהריגה בנסיבות טרור באמצעות השלכת אבן, ישוחרר למעצר בית בפיקוח אלקטרוני למרות התנגדות פרקליטות המדינה.

‏השופט אלכס שטיין דחה את ערר המדינה נגד שחרור הקטין הנאשם בהריגת עאישה א-ראבי למעצר בית: "נחה דעתי כי מעצר-בית תחת פיקוח אלקטרוני, השגחה משפחתית הדוקה, והתנאים המגבילים הנוספים יפחיתו במידה משמעותית ביותר - כמעט עד כדי אפס - את הסיכוי שיבצע מעשה אלימות בהיותו מונע משנאת ערבים", כתב ה‏שופט העליון אלכס שטיין בדחיית בקשת הפרקליטות.

הוא אף נימק זאת בכך ‏"ביקשתי מהמדינה להציג תרחיש אפשרי של ביצוע מעשה אלימות על ידי הנאשם בהיותו נתון במעצר-בית תחת פיקוח אלקטרוני. הגעתי למסקנה שתרחיש זה איננו בלתי אפשרי, אך הסתברותו להתממש במציאות נמוכה מאד".

בחלטתו הוסיף השופט ‏"כל אדם שמעמיד את קדושת החיים בראש סולם ערכיו לא יכול שלא להזדעזע מהמעשה החייתי וחסר-הרחמים שקיפח את חייה בדמי ימיה. האם כסדום היינו ולעמורה דמינו? מניין באה השנאה היוקדת שהניעה את המעשה האיום ואת היד הנפשעת שזרקה אבן על ראשה של אישה צעירה, רעיה ואֵם, רק בשל היותה ערביה פלסטינית".

בפרקליטות הגיעו להחלטת ביהמ"ש העליון ואמרו "אנו מכבדים את החלטת ביהמ"ש העליון. בהמלצת ביהמ"ש חזרה בה ההגנה מהערר בעניין קיומן של ראיות לכאורה, כאשר ממילא לדברי בית המשפט לטענה לא היה שום סיכוי להתקבל בשים לב לכללים אשר נקבעו בפסיקה. ביהמ"ש כינה את המעשה "חייתי וחסר רחמים" ואת מבצעו "שונא אדם". יחד עם זאת, ביהמ"ש נתן משקל מכריע לעובדה שהנאשם הינו קטין. יוזכר כי מלבד איזוק אלקטרוני, הרי שלאור מסוכנותו הגבוהה נאסר על הקטין באופן חריג ליצור  קשר עם כל אדם זולת בני משפחתו".

הריגה אבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד