י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הסופר מאיר שלו מעז פניו נגד הרב זילברשטיין

הסופר הישראלי מאיר שלו מקדיש חלקים מטורו לפתוח במתקפה חריפה ומבזה נגד חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, שדבריו פורסמו ב'בחדרי חרדים'

הרב זילברשטיין, צילום: שוקי לרר
הרב זילברשטיין, צילום: שוקי לרר

 

מתקפה עזה וחצופה בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' בשבוע שעבר - בו צוטט הרב יצחק זילברשטיין, רבה של רמת אלחנן בבני ברק וחבר מועצת גדולי התורה של "דגל התורה", שטען כי אחת הסיבות לתאונות הדרכים היא העובדה שנשים נוהגות למרות "שאין זה דרכן".

הסופר הישראלי מאיר שלו העז פניו כנגד הרב יצחק זילברשטיין בטורו המתפרסם במוסף שבת ב'ידיעות אחרונות', ובלי בושה כינה את הרב זילברשטיין - "מלבין פנים, בור, עילג, הגיגי ההבל, רמת הידע והמחשבה כמו שייח פרימיטיבי". שלו ידוע כאחד מהסופרים הישראלים הבולטים, ואף משמש כהוגה דעות המזוהה עם השמאל הישראלי.

בטורו במוסף שבת בידיעות אחרונות, תחת הכותרת "בת מלך פנימה", כתב שלו כך - "קודם כל יש לשבח את הרב על כך שהוא מלבין באופן גורף את פני הנשים על סמך מה שליבו אומר לו. אני מקווה שעל כשרות ושבת הוא מקפיד על סמך ידיעה ובאופן זהיר יותר. יתרה מזאת: על פי העברית העילגת שלו דומה שלא רק בני אדם ממין נקבה, גם מילים ממין נקבה מפחידות אותו, ועל כן הוא מחליפן במין זכר. אבל על פי נבערותו. בנוגע למעורבותן של נשים בתאונות דרכים - הפחותה מזו של גברים - דומה שגם זו אינה אלא בורות פשוטה.

"אם כך ואם כך, העניין המרכזי כאן הוא הגיגי ההבל של הרב בנוגע לאופיין של נשים ועל דרכן של נשים ועל שליטתן העצמית העלובה". עוד כותב שלו כי "מעניין, לפני כשנתיים הסביר שייח' סעודי אחד את האיסור על נהיגת נשים בארצו, בכך שבגלל המבנה הנפשי שלהן הנהיגה עלולה להביא לפגיעה פסיכולוגית שאף תזיק לתינוקות שהן עתידות ללדת. לאמור: הרב זילברשטיין אינו לבד. יש לו תנא דמסייע, אח לרעיון, לדעה, וגם לרמת הידע והמחשבה".

שלו ממשיך ותוקף את הרב בדברים חריפים ומבזים, וכדי ביזיון וקצף. את תגובתו לא היה ניתן להשיג.

הרב זילברשטיין מאיר שלו דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד