י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

היכונו לפקקים; ברקת מחריף את המאבק: הפגנות ושביתה בצהרונים

ראש העיר ירושלים ניר ברקת החליט להחריף את המאבק במשרד האוצר והתושבים סובלים. בנוסף להררי הזבל שכבר נערמים בירושלים, "מטה המאבק" הודיע על שביתה בצהרונים החל ממחר והפגנה בכניסה לעיר, מה שצפוי לגרום לפקקי ענק • כל הפרטים

ברקת מפגין מול משרד האוצר (יונתן זינדל, פלאש 90)
ברקת מפגין מול משרד האוצר (יונתן זינדל, פלאש 90)

החרפה בשביתה בירושלים: ראש העיר ירושלים ניר ברקת החליט להחריף את המאבק במשרד האוצר והתושבים סובלים. בנוסף להררי הזבל שכבר נערמים בירושלים, "מטה המאבק" הודיע על שביתה בצהרונים החל ממחר והפגנה בכניסה לעיר, מה שצפוי לגרום לפקקי ענק.

בהודעת מטה המאבק נמסר: "מטה המאבק למען ירושלים החליט הערב להחריף את השביתה בעיר בשל אי העברת התקצוב לעיר ירושלים לשנת 2017. במסגרת החרפת השביתה, הוחלט כי הלימודים בבתי הספר העל יסודיים בירושלים יתחילו בשעה 10:00.

"בנוסף, יבוטלו כלל הצהרונים ברחבי העיר החל ממחר, זאת בשל העובדה כי מתחילת השנה משרד האוצר לא מעביר את הכספים הנדרשים להפעלתם. כמו כן, תימשך השבתת שירותי העירייה ברחבי העיר. שאר מוסדות החינוך והחינוך המיוחד יפעלו כסדרם".

במטה המאבק, המשותף לעיריית ירושלים, להסתדרות, לארגון ההורים ולמינהלים הקהילתיים ברחבי העיר, ציינו כי משמעות אי העברת התקציב לירושלים היא פיטורי עובדים רבים, החזרת ירושלים אחורה ופגיעה קשה בשירותים הניתנים לתושבי העיר.

עוד נמסר כי "תושבי ירושלים ועובדי העירייה יקיימו מחר הפגנות בכל רחבי העיר. בין השאר תתקיים הפגנה החל משעה 8:00 מול משרד האוצר, ובשעה 9:45 ייצאו ממשרד האוצר לכיוון גשר המיתרים. במקביל, תתקיים בשעה 9:45 הפגנה בכיכר פריז. כמו כן יתקיימו בין 8:00 ל-10:00 אסיפות הסברה לעובדי העירייה ואנשי החינוך.

ברקת, שמטיל את כל האשמה במצב על משרד האוצר, שב וקרא לשר האוצר להתערב אישית באופן מיידי בהעברת התקציב לירושלים ולמנוע סבל רב לתושבי העיר.

עיקר המאבק בין עיריית ירושלים למשרד האוצר סובב סביב תוספת התקציב לעירייה. בשנה האחרונה עמד תקציב העירייה השוטף על כחצי מיליארד שקל. באוצר הסכימו לתוספת של חמישה אחוזים, אך ברקת דורש תוספת של כ-60 אחוז - תקציב של כ-800 מיליון שקל.

במשרד האוצר לא מוכנים בשום פנים ואופן לאפשר את ההעלאה הדרמטית ללא החלטת ממשלה, שינוי סדרי עדיפויות ובדיקה מקיפה לאן בדיוק הולך כסף. לטענתם, בשנים האחרונות עלה באופן דרמטי תקציב העיר ירושלים, אך במקביל בכל שאר המדדים דווקא נרשמה ירידה וירושלים נמצאת כעת באשכול סוציו-אקונומי נמוך משנים עברו.
שביתה הפגנות פקקים ניר ברקת משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד