י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

משלבים ידיים לפתרון מצוקת הדיור: מוזס ופולקמן סיירו בבית שמש

ח"כ מנחם אליעזר מוזס, יחד עם ח"כ רועי פולקמן מ'כולנו', קיימו אמש סיור משותף בעיר בית שמש כאורחיו של ראש העיר משה אבוטבול, במטרה לקדם בניית שכונה חדשה לזכאים במסגרת 'דירה להשכיר' שהקים כחלון • מנכ"ל "דיור להשכיר": "החברה סומכת ידה על המיקום ותעשה הכל כדי שהמחיר הסופי יהיה אטרקטיבי"

משלבים ידיים לפתרון מצוקת הדיור: מוזס ופולקמן סיירו בבית שמש



משלבים ידיים לפתרון מצוקת הדיור: ח"כ מנחם אליעזר מוזס, יחד עם ח"כ רועי פולקמן מ'כולנו', נציגו של שר האוצר משה כחלון, קיימו אמש סיור משותף בעיר בית שמש כאורחיו של ראש העיר משה אבוטבול, במטרה לקדם בניית שכונה חדשה לזכאים במסגרת 'דירה להשכיר' שהקים השר כחלון.

הסיור החל בישיבת עבודה בלשכת ראש העיר, בהשתתפות חברי הכנסת וחברי מועצת העיר בית שמש, משה מונטג יו"ר ועדת תכנון ובניה, שלום אדרי יו"ר סיעת הליכוד בעירייה, ובהשתתפות הגורמים המקצועיים הרלוונטיים: בנימין דרייפוס (משרד השיכון), עוזי לוי - מנכ"ל החברה הממשלתית 'דירה להשכיר' ובכירים נוספים.

ראש העיר משה אבוטבול פתח את הדיון המקצועי וסקר את התפתחותה המואצת של בית שמש, בהיותה העיר בעלת שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בארץ, כאשר לפני 20 שנה עמדה אוכלוסיית העיר על 17.000 תושבים ואילו כיום כבר עומדת בית שמש על למעלה מ-115.000 תושבים, ועדיין היד נטויה בשיווק השכונות החדשות, כאשר בית שמש תעבור את רף ה-250.000 תושבים ותהיה מבין הערים הגדולות בארץ.

אך בד בבד עם התפתחותה של בית שמש, העלה ראש העיר את הצורך בתמיכת הממשלה במשימת בניית עיר העתיד, ותקצוב הצרכים היחודיים בהתאם.

"לא נוכל לקדם שיווקים להקמת שכונות חדשות בעיר, אם לא שנהיה בטוחים שנוכל לספק לאותם תושבים עתידיים את הדרוש להם בצורה סבירה ותקינה, דהיינו פיתוח מושלם של תשתיות השכונה, כבישים, מדרכות ופארקים, אך בעיקר בניית מוסדות חינוך וציבור, שייבנו במקביל לבניית יחידות הדיור. לא נאפשר יותר מצב שבניית יחידות המגורים מסתיימת ואילו בניית מוסדות הציבור אשר נבנים ע"י משרדי הממשלה הרלוונטיים מתמהמהת".

מטרת הביקור שהתקיים ביוזמת ח"כ מוזס, הייתה לבחון מקרוב את השטח המיועד לבניית השכונה החדשה שתכלול כחמש מאות מאות יחידות דיור להשכרה עבור ציבור הזכאים. סיור זה הוא במסגרת המדיניות של ח"כ מוזס לפיה על הציבור לשנות גישה ולפנות לאפיק של שכירות על פני רכישה. "צריך לבצע שינוי מחשבתי הן על ידי הרוכשים והן על ידי משרדי הממשלה" אומר מוזס. "בית שמש יכולה להיות הסנונית הראשונה לשינוי בתפיסה ולעידוד דיור בשכירות, ואחריה יבואו רבים".

ח"כ רועי פולקמן, נציג סיעת כולנו משמש כשותף פעיל ליוזמה זו, ופועל רבות מול משרד האוצר ומשרד השיכון על מנת לתעדף פרוייקטים לשכירות והשתתף בסיור מתוך מגמה לעודד עוד ועוד מתחמים שייועדו לבניית דירות להשכרה.

ח"כ פולקמן הציג בישיבה את היתרונות הרבים של 'דירה להשכיר' כאשר השוכר מקבל תחושה טובה של בית מגורים לטווח ארוך וממילא יכול להשקיע בהתאם בנכס, מבלי חשש שהבעלים יחליטו להעלות את המחיר או למכור אותה.

מנכ"ל החברה הממשלתית "דירה להשכיר" עוזי לוי, אשר לו ניסיון רב בקידום פרוייקטים לשכירות בארץ ובחו"ל, נענה לבקשת ח"כ מוזס וראש העיר משה אבוטבול, וירד לשטח על מנת לעמוד מקרוב אחר התכנית. לדבריו, כבר קיים אור ירוק עקרוני לצאת לפרוייקט וכי עליו לסיים עם התחשיבים הכלכלים של השינויים וההתאמות אותם דורשים בעיריית בית שמש לקראת ישיבה עם גורמים באוצר. "חברת "דיור להשכיר" סומכת ידה על המיקום ותעשה הכל כדי שהמחיר הסופי יהיה אטרקטיבי". אמר.

משה מונטג, יו"ר ועדת תכנון ובניה העלה את ההתאמות הנדרשות לעיר בית שמש, שאחוז מסוים מיחידות הדיור ימכר בשוק החופשי, כפי שנעשה בפרויקטים של מחיר למשתכן בבית שמש, על מנת שהפרויקט יהיה כלכלי ליזמים שירצו לגשת למכרז וממילא משתלם לזכאים שיוכלו לשכור דירה במחיר מסובסד משמעותית.

לאחר הישיבה קיימו הנוכחים סיור מודרך ע"י ראש העיר משה אבוטבול שהציג בפניהם את השכונות החדשות הנבנות ברמת בית שמש ואת השטחים המיועדים לבניה עתידית בשנים הקרובות של כעשרים אלף יחידות, ובשטח המיועד עבור השכונה החדשה, רמת בית שמש ד3. במהלך הסיור אישר דרייפוס כנציג משרד השיכון כי המקום מתאים לפרויקט וכי המשרד תומך בו.
מצוקת הדיור מנחם אליעזר מוזס רועי פולקמן בית שמש דירה להשכיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד