י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דקל וברזילי עורפים ראשים בגל"צ: הודחו עורך ומפיקת יומן הערב

גורמים בגל"צ אומרים כי המהלך הינו חוסר גיבוי מוחלט לעיתונאי התחנה, וכי מפקד גל"צ וברזילי "שבויים" בידיו של המגיש יעקב ברדוגו

ירון דקל. צילום: פלאש 90
ירון דקל. צילום: פלאש 90



הסערה בגל"צ סביב איש העסקים יעקב ברדוגו רק הולכת ומחריפה: אחרי הפרסום אתמול ב-TheMarker על התנהלותו של יעקב ברדוגו מול מערכת התוכנית יומן הערב, זימן היום (ה') ראש מערכת החדשות של גל"צ, אבי ברזילי, את העורך הראשי של התוכנית דן דובין ואת המפיקה הראשית, והדיח אותם מהתפקיד באופן מיידי. דובין יועבר לתפקידי עריכה אחרים בתחנה.

גורמים בתחנה אומרים כי מדובר בעליית מדרגה בפגיעה במערכת העיתונאית כדי להתאים אותה לדרישותיו של ברדוגו. גם בוועד העובדים של גל"צ בוחנים את הנושא. ברדוגו הוא איש עסקים המייצג בין השאר את משה בובליל, ומייצג אותו במדינות שונות באירופה בנוגע לעסקי המלונאות והקזינו של בובליל.

כפי שפורסם אתמול, בגל"צ אומרים כי ברדוגו, שהחל להגיש את יומן הערב יחד עם ירון וילנסקי רק באפריל 2016, החל להשתלט על התוכנית. הוא התעמת עם עיתונאים וחיילים בגל"צ וצעק: "זו התוכנית שלי ואני אקבע מי יהיו המרואיינים". עיתונאים בגל"צ חוששים כי ברדוגו, שהינו בעל קשרים פוליטיים ועסקיים רבים, עושה שימוש בבמה הציבורית שיש לו לטובת אינטרסים אישיים שלו.

אחד העימותים היה סביב ראיון שביקש ברדוגו לקיים עם נתן אשל, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. עורך היומן באותו הערב, מירון ששון, התנגד לראיון משום שברדוגו התחייב שלא להזכיר את העובדה שאשל הורשע בבית דין משמעתי של נציבות שירות המדינה בהסדר טיעון - בהתנהלות שאינה הולמת עובד מדינה, וזאת על רקע התנהגותו כלפי עובדת בלשכת ראש הממשלה שהיתה כפופה לו. עימותים נוספים היו בין ברדוגו לצוות התוכנית סביב בחירת המרואיינים בתוכניות בהמשך השבוע.

בעקבות הפרסום ב-TheMarker, זימן ברזילי את דובין באמצע המשמרת והודיע לו כי הוא מודח מיידית מתפקידו. המפיקה הראשית של התוכנית מזה כשנה, חיילת בשירות סדיר, תועבר גם היא מתפקידה. גורמים בגל"צ אומרים כי המהלך הינו חוסר גיבוי מוחלט לעיתונאי התחנה, וכי מפקד גל"צ ירון דקל וברזילי "שבויים" בידיו של ברדוגו.

מנגד, בגל"צ אומרים בתגובה כי "התכנון המקורי, שהעורך היה מודע לו, היה שמהראשון באפריל הוא יעבור לעריכת תוכנית אחרת במשרה מצומצמת יותר. זאת כחלק מתהליך הקיצוצים שאנו נדרשים לבצע לפי הנחיות הצבא בתר״ש גדעון". אולם, דובין היה אמור להמשיך לערוך במשרה חלקית את יומן הערב, ואילו כעת ברזילי הורה שלא יערוך את התוכנית כלל בימי השידור של ברודוגו.

ברזילי ודובין סירבו להגיב.
גלי צהל ירון דקל יעקב ברדוגו דן דובין אבי ברזילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד