י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לופליאנסקי נגד אוסדיטשר

בטקס שנערך בבית הגרי"ש אלישיב חתם ראש העיר על הרשאה למכירת החמץ של העיר לאיגוד רבני השכונות

הכינוס המיוחד בבית הגרי"ש אלישיב
הכינוס המיוחד בבית הגרי"ש אלישיב

החרמת המועצה הדתית בירושלים קיבלה אתמול משנה תוקף. הוראת הגרי"ש אלישיב שלא לבצע את מכירת החמץ באמצעות המועצה הדתית אלא באמצעות גוף חדש שהוקם במיוחד למטרה זו – איגוד רבני השכונות – קיבלה גם את אישרורו של ראש העיר, הרב אורי לופליאנסקי.

במעמד שנערך בביתו של הגרי"ש אלישיב כאקט של מחאה, חתם ראש העיר על הרשאה למכירת החמץ של ירושלים, לפורום רבני השכונות, שהשתתפו במעמד זה, ובהם הרבנים: הרב בנימין אדלר, הרב יוסף אפרתי, הרב אליהו שלזינגר והרב דוד יוסף, בנו של הגר"ע יוסף, שאף השמיע דברים חריפים בשם אביו על הנעשה במועצה הדתית.

טקס מכירת החמץ נערך שעה קלה לפני שיעורו של הגרי"ש אלישיב. בביתו התכנסו חברי איגוד רבני השכונות יחד עם ראש העיר הרב אורי לופליאנסקי. הכינוס המיוחד נועד להביא לכלל הציבור את ההחלטה הנחרצת שקיבל הגרי"ש אלישיב, להחרים את המועצה הדתית בכל המישורים, לאחר שבכל הנוגע לתחום הכשרות, כבר ננקטו בעבר צעדים חריפים .

צעד זה, שהוא חריג ביותר, הפר מסורת רבת שנים, במהלכן נמכר החמץ של העיריה באמצעות הרבנות והמועצה הדתית בעיר, אך למעשה, יש בכך משום חזרה לתקופות מוקדמות יותר, עת כיהנו ברבנות העיר הגר"ב ז'ולטי זצ"ל והגר"י קוליץ זצ"ל, אשר הסמיכו את רבני השכונות לבצע את מכירת החמץ.

ראש העיר והרבנים גם הביאו בפני הגרי"ש אלישיב את המצוקה הקשה של עובדי המועצה הדתית, ובכינוס התקבלו מספר החלטות מעשיות, שחלקם יפורסם ברבם בקרוב. יצוין עוד, כי ראש העיר הודיע, שלמרות שחתימתו מחייבת, בכוונתו להביא את ההרשאה שנעשתה למכירת החמץ של העיר, לאישור מליאה מועצת העיר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד