י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מהומות בבורו-פארק

אלפים מתושביה החרדיים של בורו-פארק יצאו להפגנות, כדי למחות נגד מעצרו של אחד מתושבי השכונה

הפגנת זעם. שוטרים מול תושבים בבורו-פארק (צילום: כתב בחדרי חרדים)
הפגנת זעם. שוטרים מול תושבים בבורו-פארק (צילום: כתב בחדרי חרדים)

אלפים מתושביה החרדיים של שכונת בורו-פארק שבברוקלין יצאו לרחובות ביום שלישי בערב להפגנת זעם, תוך שהם עוצרים את התנועה ומבעירים זבל בצמתים לאורך השדרה ה-16, כדי למחות נגד מעצרה של אישיות מכובדת מהקהילה.

ההפגנה החלה בעקבות מעצר של ר' ארתור שיק, בן 75, שמספר שעות קודם לכן נעצר על-ידי שוטר תנועה, שטען כי שוחח בטלפון סלולרי בשעת נהיגה. השוטר טען, כי שיק סירב למסור את רישיון הנהיגה וביטוחי הרכב שלו, וכי הוא נעצר לאחר מאבק שניהל איתו.

"הוא לא שומע טוב, הוא לא שמע מה השוטר אמר לו", טען להגנת שיק עד ראיה. "השוטר דחף אותו לרצפה והחל להכותו, ולאחר מכן השוטרים חבטו בי וברבים אחרים. אני רק עברתי במקום".

אך השוטרים טוענים מנגד, כי כשניסו לעצור את שיק, אנשים אחרים הפריעו להליך המעצר. "הוא אדם מבוגר. הוא לא עשה כלום לאף אחד. למה התנהגו אליו בצורה אלימה שכזאת?" שאל אחד העסקנים החרדים, לאחר התפתחות המהומות. "השוטרים לא צודקים".

אותו עסקן טוען שיחסי השוטרים והציבור החרדי טובים ביותר. "איני מבין מה גרם הערב לכל הדרמה הזאת".

ובכל זאת השוטרים מכחישים שהתנהגו בצורה ברוטלית כלפי ארתור שיק.

מר ווידוסקי, מבעלי קונדטוריית שיק'ס המפורסמת, אומר כי ראה את האירוע מבעד לחלון המאפיה, שהייתה שייכת בעבר לאמו של מר שיק. הוא טוען כי ראה את השוטר דוחף את חברו שיק, אותו הוא מכיר משנת 1960. "הם דחפו בכוחנות את ידו לאחורי גבו, על אף שזעק 'אני לא מתנגד, אני לא מתנגד', וזרקו אותו על רכבו בצורה בזויה לאדם מכובד ביותר בקהילה. אסור היה לנהוג בו בצורה בזויה שכזאת".

מעצרו של שיק גרם לתסיסה בקרב הציבור, ומאות החלו להתגודד ולחסום את הרחובות בשדרה ה-16, באזור בו שיק נעצר. שני פחי זבל הובערו.

כשניידת משטרה הגיעה לאזור, היא הוקפה במאות תושבים זועמים, והשוטר שנלכד בתוכה שיגר קריאת חרום, ברגע שחלון הניידת נשבר.

כוח משטרתי גדול הוזנק לאזור, ועם הגעתו התפזר חלק גדול מהקהל במהירות, אך עדיין נשארו מספר קבוצות שהתגודדו בצידי הרחובות. משטרת ניו-יורק הזעיקה מסוקים, כדי להאיר את רחובות השכונה בתאורה חזקה.

תושבים טוענים, כי זעם הקהל התפרץ בעקבות הגברת האכיפה באזור וחלוקת דוחות חניה ללא התחשבות, בחצי שנה אחרונה. "תגובת הקהל הגיעה בעקבות התמרמרות התושבים על כך ששוטרי התנועה בבורו-פארק מחלקים דוחות חניה למכביר וללא סבירות. ישנם שוטרים קבועים, המגיעים כל יום כדרך קבע. רצף כזה של ביקור יום יומי לא קיים במקומות אחרים".

בשעה זו עצורים שלושה תושבים בתחנת המשטרה סניף 66: שיק ושניים מהתושבים שנאבקו בשוטרים.

קישורים:
לתמונות נוספות - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד