י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מורים בש"ס: "משרד החינוך פוגע בשכרנו"

מחדל חמור של משרד החינוך: מורים ברשת 'מעיין החינוך התורני', הכפופה למשרד החינוך, אינם מקבלים שכר על פי תאריהם. 400 ממורי הרשת נפגעים. הסיבה: המפקח יצא לפנסיה

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

דרגות השכר במערכת החינוך, נקבעות בדרך כלל, על פי הכשרתו של המורה המלמד. בדרך כלל אמרנו? מתברר שישנם יוצאים מן הכלל.

'מעיין החינוך התורני' של תנועת ש"ס, כפופה למשרד החינוך. המשכורות משולמות דרך המשרד, וכמו כן דרגות השכר נקבעות על פי סולם שקבע משרד החינוך. עד כאן, הכל טוב ויפה, משרד החינוך משלם בזמן, ולמורים אין תלונות בימים כתיקונם.

אך מסתבר שהשנה האחרונה אינה נכנסת תחת הקטגוריה 'ימים כתיקונם', בשנים האחרונות הלכו רבים מהמורים של הרשת להשלים תואר הוראה, התואר ניתן על ידי 'המכון למורים', מכון שמוכר על ידי משרד החינוך, לצורך העלאה בשכר וגמולים כאלו ואחרים הניתנים לבעלי תואר בהוראה.

אך, דא עקא, לדאבונם של המורים שהשקיעו מהונם ומאונם בקבלת התואר, התברר המחדל הבא. בכדי לאשר את התואר שעשו במכון למורים, יש צורך במפקח מטעם משרד החינוך שיאשר אותו מול המשרד. המפקח שהיה אחראי מטעם המשרד לאשר את התארים ברשת, יצא לפנסיה, וכבר יותר משנה לא מונה מפקח חדש.

אי אישור התארים גורר אחריו כמובן, עיכוב בהעלאת המשכורות המצומצמות ממילא, ואי קבלת הגמולים הנוספים הנגזרים מכח התואר.

ישראל פלוטקין, העובד כמורה ברשת החינוך, אמר ל'בחדרי חרדים':"יש לנו נזק של אלפי שקלים בשנה. יש כאן בעיה של 400 מורים, שיש להם נזק. מלבד הנזק הכספי הישיר, יש לנו נזק בגמולים שלא משולמים ועוד כהנה וכהנה נזקים עקיפים".

פלוטקין הוסיף, כי "בחינוך העצמאי, יש מפקח והם מקבלים את ההעלאה, ואנחנו בשל רשלנות שאני אפילו לא יודע מי האחראי לה לא מקבלים את התוספת המגיעה לנו. פניתי מספר פעמים לגורמים האחראיים, והם דוחים אותי בלך ושוב. זה מצב אבסורדי, ואין מי שכואב את כאבנו".

מנשה לוי מנהל כח האדם ברשת אומר ל'בחדרי חרדים':"זה לא אשמתנו אלא אשמת משרד החינוך, המפקח הממונה יצא לפנסיה, והם עדיין לא מינו מפקח חדש. אני מאד מקווה שהדברים יסתדרו בקרוב על הצד היותר טוב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד