י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

'קול תורה' ביוזמה ייחודית: דירות לבוגרים

ישיבת 'קול תורה' יוזמת פרויקט חדש בקרית ספר: יימכרו דירות לבוגרי הישיבה במחירי עלות. הרב שמואל הקשר: "אנו קוראים לכל מנהלי הישיבות לנהוג כמונו. המצוקה קשה מנשוא"

מארגני הפרויקט בשטח
מארגני הפרויקט בשטח

מצוקת הדיור שהולכת ומחריפה בציבור החרדי, לא נעלמת מעיני קברניטי הציבור. מידי מערכת בחירות מובטחים לציבור הבוחרים הנואש הבטחות לדיור מוזל, ושמועות על הקמת ערים חדשות, מופרחות מרגע ההודעה על פתיחת מערכת הבחירות. נציגי הציבור מנצלים בציניות את מצוקת הציבור, על מנת לגרוף קולות ביום פקודה.

ישיבה אחת בירושלים, העומדת במרכז הקונצנזוס החרדי, אשר בין בוגריה אתם יכולים למצוא אנשים מכל הקבוצות המרכיבות את הציבור החרדי, היא ישיבת 'קול תורה'. הישיבה עמדה במשך שנים בנשיאותו של הגרש"ז אויערבאך זצ"ל, שהיה מקובל על כל חלקי הציבור.

קברניטי הישיבה שמצוקת הדיור של בוגריה עומדת לנגד עיניהם, הודיעו השבוע על יוזמה שתצמצם באופן משמעותי את שוועת הנאנקים מחוסר מענה למקום מגורים הולם.

כדי להבין מה עומד מאחורי היוזמה, פנינו אל הרב שמואל הקשר, יו"ר ועד הידידים שעל-יד ישיבת 'קול תורה', העומד מאחורי היוזמה מטעם הישיבה.

• מה, בעצם, אתם מציעים?

"בשנים האחרונות פנו אל הנהלת הישיבה מספר גדול של תלמידים ובוגרי הישיבה, שנמצאים בקשר רציף עם הישיבה והנהלתה, בטענה שאינם רוצים להקשות על הוריהם, והם לא מצליחים למצוא מקום דיור במחיר המתקבל על הדעת. המנהל הרב בנימין ליבסקינד, שכואב מאד את הנושא, ביקש מאיתנו לפני מספר חודשים לקדם יוזמות שייתנו מענה למצוקה.

"בחודשים האחרונים", הוא מספר, "ניהלנו משא ומתן, עם מספר בעלי קרקעות ברחבי הארץ על מנת לבדוק אפשרות לארגן קבוצת רוכשים מסודרת, דבר שיביא להוזלה מהותית במחירי הדירות. לאחר שבדקנו את כל החלופות הגענו למספר קרקעות בקרית ספר שמאושרות לבניה באופן מיידי. בדקנו את עלויות הבניה מול הקבלנים המובילים בשוק, והגענו למחירים הזולים משמעותית ממחירי הדירות בשוק. אנחנו שמחים לעזור ולו במעט למאות בוגרינו השרויים במצוקת דיור.

"כמובן שהפרויקט הזה הוא ראשון במספר. מאז שהכרזנו על היוזמה, קיבלנו מאות פניות שהבהירו לנו עד כמה המצוקה קשה. בימים האחרונים, אנחנו מנהלים מו"מ עם מספר קבלנים על פרוייקט מספר 2. אני מקווה שבחודשים הקרובים נוכל לבשר על הקמת פרויקט השני".

•הפרויקט מיועד רק לבוגרי הישיבה?

"מכיוון שמספר הדירות העומדות למכירה מצומצם, ויש ביקוש אדיר לפרויקט, כרגע יש לנו אפשרות לתת את הזכות רק לבוגרי הישיבה ובני משפחותיהם, ואותם אלה הקשורים לישיבה. בעתיד, באם יתאפשר לנו להרחיב את הפרוייקט לעוד אוכלוסיות, אנחנו נשמח לעזור ככל שביכולתנו.
באמת כאן המקום לקרוא לעמיתיי מנהלי הישיבות לנהוג כמונו ולבא לקראת פתרון לתלמידיהם".

• יוזמות מעין אלו עולים לאוויר מידי פעם. מה אתם מחדשים?

"הבשורה העיקרית פה היא המחיר. המחיר יהיה נמוך באופן משמעותי ממה שמוצע בשוק. אני אומר בהתחייבות, לא יהיו דירות במחירים שאנחנו מציעים. אנחנו פועלים ללא כוונות רווח. מלבד זאת, אנחנו מציעים לרוכשים סטנדרטים גבוהים של בניה, וכמובן אוכלוסיה איכותית הממשיכה את הווי הישיבה ומעתיקה אותה למקום המגורים החדש".

• למה אתה מתכוון שהווי הישיבה יישמר?

"כל מוסדות הציבור שיוקמו במקום, יהיו המשך ישיר לבית המדרש של הישיבה. מדובר על בתי כנסת, גנים, תלמודי תורה, וכל כיוצא באלו. אנחנו מקווים שהאווירה הכל כך מיוחדת השוררת בישיבה תמשיך גם לפרויקט החדש. והקשר בין הבוגרים לישיבה יילך ויתחזק ביתר שאת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד