י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ממשיכים עם 'אגד'? גדולי התורה יחליטו

הפרסומים באשדוד להחרים את 'אגד', שפורסמו שלא על דעת הרבנים, הוקפאו עד שיסתיים המו"מ בין ראשי החברה לנציגו של הגר"ש וואזנר • האם המאבק נגד מסכי הצפיה יתנהל בכל הארץ?

ממשיכים עם אגד?  גדולי התורה יחליטו
ממשיכים עם אגד? גדולי התורה יחליטו

בעקבות הפרסומים שהופיעו באשדוד בימים האחרונים על החרמת קווי 'אגד' באופן גורף, מצאו עצמם רבני העיר אשדוד בסיטואציה לא נוחה. הפרסומים על ההחרמה יצאו על-ידי הרב משה רדז'מינסקי, מזכיר 'הוועד למען טוהר המחנה', שהינו תושב העיר אשדוד.

הפרסומים הציגו באותו עמוד את מכתבם של רבני העיר לראשי אגד, בו הם קוראים להימנע מהתקנת מכשירי הציפייה באוטובוסים, ובד בבד את הקריאה עליה הרבנים לא הוחתמו, לפיה נקרא הציבור להימנע מלנסוע בקווי אגד בעיר, ולא לרכוש בתחילת החודש כרטיסי חופשי חודשי.

הרבנים, שהוצפו בשאלות על-ידי תושבי העיר שביקשו לדעת האם אכן עליהם להימנע מלעלות על קווי אגד או שאין עדיין הוראה כזאת, התכנסו לדיון מיוחד.

מחד גיסא, לא רצו הרבנים לצאת בהודעה גורפת כי ניתן עדיין לנסוע באוטובוסי אגד, עקב העובדה כי הודעה כזו תגרום לפגיעה באמינותו של הרב משה רדז'מינסקי, דבר ממנו בקשו הרבנים להימנע, עקב הערכה הרבה לה הוא זוכה על ידם בשלל פעולותיו למען כלל הציבור החרדי בישראל.

מאידך, דעת הרבנים היתה שהיות ובעיית מכשירי הצפייה אינה נחלת תושבי אשדוד בלבד, אלא בעיה ארצית, עימה יהיה אמור הציבור החרדי בכל הארץ להתמודד בקרוב, הרי שיש להמתין לתוצאות המו"מ, המתנהל בין ראשי 'אגד' לרב מרדכי בלוי מבני ברק, המקבל את מלוא הגיבוי מהגר"ש וואזנר, ולחכות להחלטות גדולי התורה, שיתקבלו לאחר המו"מ המדובר. לכן, לדעת הרבנים, אין לצאת באשדוד למאבק נפרד.

אי לכך החליטו הרבנים פה אחד, כי לא יצאו בשום פרסום הסותר את פרסומיו של הרב רדז'מינסקי, בכדי שלא תיווצר שום פגיעה בו, זאת למרות שמלכתחילה לא היתה דעתם לצאת בשלב זה בפרסום האוסר את הנסיעות באגד, כי אם רק במכתב התראה לראשי אגד. מאידך, פנו הרבנים אל הרב רדז'מינסקי בבקשה שלא לפרסם יותר שום הודעות בשמם בעניין, ולהמתין להכרעת גדולי התורה בנידון.

גם מנהלי העיתונים קיבלו הודעה מרבני אשדוד, לעצור את כל הפרסומים בשמם בנידון עד להודעה אחרת.

הכדור לפרשיית מכשירי הצפייה באוטובוסים נמצא כרגע בידיו של הרב מרדכי בלוי, שיקבל החלטה לאחר התייעצות עם הגר"ש וואזנר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד