י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המאבקים בברסלב עולים שלב • חשיפה

גורמים בברסלב פירסמו מכתב שנשלח, לכאורה, על-ידי מנהל הציון באומן לממשלת אוקראינה ולפיו הוא מבקש להעביר את השליטה ב'ציון' לממשלה. האם המכתב מזויף? ומי רוצה להדליק את הזירה?

אומן, ערב ראש השנה. צילום: ישראל ברדוגו
אומן, ערב ראש השנה. צילום: ישראל ברדוגו

האם מאבקי השליטה בחסידות ברסלב על הציון באומן עולים שלב?

מסמכים שנשלחו למערכת 'בחדרי חרדים' על-ידי גורמים בכירים בחסידות ברסלב מראים כי מי שעומד בניהול הציון ואחראי מטעם הוועד העולמי של חסידות ברסלב על תפעול הקבר שלח, לכאורה, מכתב לעירייה בו הוא מבקש להעביר את הציון לידי הממשלה, על מנת שאלו יתפעלו את הקבר. לטענת אותם גורמים, הבקשה הגיעה בעקבות המשבר הכלכלי שהקשה על גיוס התרומות, ועל כן החליט הרב דיין לערב את הממשל האוקראיני.

לטענתם, אם הבקשה תאושר, הרי שייגרם נזק לציון, ומטה לחמם של עשרות יהודים שנותנים שירותים לעולים לציון - תישבר. זאת מלבד ההשלכות החמורות שיש בעצם העברת הציון לידים נוכריות.

במכתב שמפורסם כאן לראשונה נכתב (בתרגום חופשי):

"הודות למאמציך בשנת 2005 הוצא על ידי נשיא אוקראינה צו המורה על הקמת מינהלת 'אומן העתיקה' לשמר את הנכסים ההיסטוריים בסביבות הקבר של הצדיק. בעקבותיו התקבלו בהמשך החלטות ממשלתיות חשובות בדבר קבלת וארגון החסידים באומן.

"היות וקצב העולים לקבר עולה מידי שנה הדבר מחייב שדרוג המערכת הקיימת וכו' דבר זה ניתן לביצוע על ידי הקמת הסניף ליד מנהלת 'אומן העתיקה' האמורה, או לכל ארגון ממשלתי אחר, אשר ינהל בפועל את נכסי החסידים באומן, הדבר יאפשר יצירת הכנסות נוספות".

אך משיחה עם הרב דניאל דיין עולה תמונה אחרת לחלוטין. לטענתו, גורמים בחסידות זייפו את המכתב, וכי מעולם לא שלח בקשה מעין זו לעירייה. המזייפים עשו מעשה רשע, לדבריו, ולא ברור לו למה. אין לזה שום הסבר. הקבר, הוא אומר, מנוהל במקצועיות, והוא נמצא בקשר עם תורמים אמריקניים שמחזיקים את הקבר.

האם המכתב באמת זויף? קשה לדעת מהי האמת. אך דבר אחד ברור. המאבקים בתוך חסידות ברסלב עלו, ככל הנראה, שלב נוסף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד