י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דרעי מגבה את איציק כהן: "פעל להקפאת הקיצוץ בתקציב הישיבות"

אחר הדיווח ב"בחדרי" הערב, וחשיפת הסיפור האמיתי סביב החשש מקיצוץ בתקציב הישיבות - השר דרעי מתייצב להגנת סגן שר האוצר, מחבק אותו ומברך אותו על "פעילותו החשובה" • ההודעה החריגה באה במסגרת קרב הקרדיטים שש"ס מנהלת נגד גפני

דרעי וכהן. גיבוי מלא (יעקב נחומי, פלאש 90)
דרעי וכהן. גיבוי מלא (יעקב נחומי, פלאש 90)

לאחר הביקורת שהופנתה כלפי סגן שר האוצר איציק כהן בנוגע לקיצוץ 20 מיליון שקל מקציב עולם התורה, יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, מעניק לו הערב (חמישי) גיבוי מלא.

לשכתו של דרעי הוציאה הודעה בה נאמר כי "יו"ר ש"ס השר הרב אריה דרעי, מברך את סגן שר האוצר ח"כ הרב יצחק כהן על פעילותו החשובה להקפאת הקיצוץ שהיה מתוכנן בתקציבי הישיבות בסך 20 מיליון שקלים, וכן על פעילותו לשחרור תקציבי הבטחת ההכנסה לאברכים, החיונית מאד לפני החגים מרובי ההוצאות".

עוד נכתב בהודעה כי "במהלך היום כינס סגן השר הרב כהן בלשכתו את בכירי אגף התקציבים והאוצר, ובתיאום עם לשכת שר החינוך נפתלי בנט והאגף למוסדות תורניים במשרד החינוך, הורה על הקפאת הקיצוץ לישיבות.

"בנוסף, פעל סגן השר לשחרור כספי הבטחת ההכנסה לאברכים לפני החג, כאשר בס״ד 3,000 אברכים קיבלו היום תשלום ראשון של הגימלה - תשלום רטרואקטיבי מיום 1.1.2016. האברכים
יקבלו את הגימלה וההפרשים בפעימות של 3,120 שקלים כל תשלום".

כאמור, ההודעה מגיעה על רקע הביקורת שהופנתה כלפי כהן על כך שהיה אמור למנוע את הקיצוץ מלכתחילה, זאת בתוקף תפקידו כנציג הציבור החרדי במשרד האוצר.

מוקדם יותר הערב פרסמנו ב"בחדרי חרדים" את הסיפור המלא של נושא הקיצוץ, לפיו, לאחר פגישות ומאמצים נדחה היום קיצוץ של 20 מיליון שקלים בתקציב הישיבות - שהיה אמור להתבצע בפועל כבר בחודש הקרוב, זאת כתוצאה מהקיצוץ הרוחבי שאושר על ידי הממשלה לפני כחודשיים, בתמיכת השרים החרדים אריה דרעי ויעקב ליצמן. דחיית הקיצוץ נעשתה לאחר התערבותם של סגן שר החינוך מאיר פרוש ויו"ר ועדת הכספים משה גפני.

במשרד החינוך הסבירו כי האשמה בקיצוץ אינה עליהם, שכן מדובר בעדכון התעריף בהתאם ל-20 מיליון שקוצצו מהתמיכות לישיבות, כחלק מהקיצוץ הרוחבי בכל משרדי הממשלה, עליו הסכימו השרים בישיבת הממשלה לפני כחודשיים.

במטרה לתקן את הנזק שנגרם לאברכים, נפגש היום גפני בלשכתו עם יו"ר הקואליציה דוד ביטן ועם בכירי אגף התקציבים באוצר, יעל מבורך ואיתי טמקין, שם דרש לדחות את הקיצוץ שנקבע, זאת במסגרת המאבק שמרכז גפני בשנה האחרונה על "ערך הנקודה". לא מדובר במאבק חדש, והוא סוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים' לאורך השנה האחרונה, אלא מדובר במכשול נוסף שהפקידים מציבים בדרך להעברות הכספים לעולם התורה.

אחד האחראים העיקריים בסיפור לכאורה, עליו יש לגורמים המעורים טענות קשות, הוא סגן שר האוצר איציק כהן (ש"ס) - מי שאמור להיות חוד החנית במאבק נגד קיצוץ תקציבים לעולם התורה ולציבור החרדי כנציגו במשרד, ולדאוג שדברים כגון אלו לא יתרחשו. גורמים בתוך מפלגתו שלו טוענים כי כהן פועל בשליחותם של פקידי האוצר ומנסה למצוא חן בעיניהם, על חשבון הציבור החרדי, "אם הוא היה מטפל בזה בזמן, ולא רק רושם וי על אישורי הפקדות שממילא האוצר מעביר אחר הסיכומים עם אחרים, היינו במצב אחר" הם אומרים.

כאמור, הערב, לאחר הביקורת נגד איציק כהן, הוציא דרעי הודעת גיבוי לסגן השר המותקף.
איציק כהן אריה דרעי משה גפני תקציב הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד