י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מחאה בארה"ב לקראת ה'מכה השנייה' של קרי

גם במפלגה הדמוקרטית נשמעים קולות לעצור את תוכניתו של ג'ון קרי לקבוע מתווה למדינה פלסטינית: "ישים את ישראל בנחיתות"

ג'ון קרי. צילום: פלאש90
ג'ון קרי. צילום: פלאש90 צילום: ארכיון

מחאה בארה"ב לקראת ה'מכה השנייה' שמכין היום (ד') ממשל אובמה. לפי תוכנית המימשל, מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, יישא דברים במחלקת המדינה, בעקבות החלטת מועצת הביטחון של האו"ם המגנה את ההתנחלויות.

לדברי סגן דובר מחלקת המדינה האמריקנית מארק טונר "שר החוץ ג'ון קרי ימסור דברים בנוגע לתהליך השלום במזרח התיכון מחר במחלקת המדינה בוושינגטון. בנאומו, השר יציג חזון מקיף בנוגע לאופן שבו הוא מאמין שניתן יהיה לפתור את הסכסוך במזרח התיכון".

בכיר במחלקת המדינה גם אמר כי קרי צפוי להתייחס להימנעותה של ארצות הברית בהצבעה וכן להאשמות מצד ישראל, לפיהן ממשל אובמה עמד מאחורי ההחלטה. קרי יכחיש את הדברים.

אך ההודעה כבר עוררה התנגדות בארה"ב, גם במפלגה הדמוקרטית. מנהיג המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים האמריקני, סנטי הוייר, קרא לקרי שלא לקבוע בנאומו נוסחה לסיום הסכסוך הישראלי פלסטיני: "נוסחה שכזו", אמר, "תושג רק באמצעות משא ומתן על ידי הצדדים. לא על ידי ארצות הברית, לא על ידי האו"ם, ולא על ידי אף גורם אחר.

עוד הוסיף: "אני מבקש שלא לקבוע נוסחה, שבסופו של דבר תשים את ישראל בנחיתות בכל משא ומתן. ארצות הברית צריכה לנקוט בצעדים שיאותתו באופן חד משמעי לעולם כולו שנמשיך לעמוד לצד בת בריתנו ישראל".
ארהב גון קרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד