י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המדינה בעד רב ספרדי: לאחר שנים ללא רב בראשל"צ - מסתמנת תפנית

לאחר עתירה שהוגשה לבג"ץ כנגד המשרד לשירותי דת וראש עיר ראשון לציון בנושא אי מינוי רב ספרדי, המדינה החליטה לשנות כיוון וכעת היא תומכת במינוי רב ספרדי בראשון לציון • עו"ד פרופ' אביעד הכהן: "מינוי רבני העיר בישראל הופך להיות יותר ויותר עניין של סחר-מכר פוליטי"

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



לאחר עתירה שהוגשה לבג"ץ כנגד המשרד לשירותי דת וראש עיר ראשון לציון בנושא אי מינוי רב ספרדי, המדינה החליטה לשנות כיוון וכעת היא תומכת במינוי רב ספרדי בראשון לציון. 

במכתב התמיכה ששיגר השר לשירותי דת, דוד אזולאי אל דב צור, ראש העיר ראשון לציון, כתב אזולאי: "שמחתי מאוד לראות כי עיריית ראשון לציון נכונה לקדם תהליך בחירות לרב הספרדי של העיר , מאז נכנסתי לתפקידי אני שואף לקדם את הליך המינוי ולהביאו לידי גמר. אני שמח על הודעתך על כינוס מועצת העיר על מנת לבחור את נציגי העירייה לוועדת הבחירות".

בעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד עיריית ראשון לציון והמשרד לשירותי דת באמצעות עו"ד פרופ' אביעד הכהן, נטען כי הליך מינוי רב עיר ספרדי בראשון לציון העיר הרביעית בגודלה בישראל מתעכב במשך 7 שנים ארוכות בהן שירותי הדת בעיר כמעט ואינם קיימים.

פרופ' אביעד הכהן, דיקן המרכז האקדמי "שערי מדע ומשפט" שמייצג את העותר אמר בתגובה: "למרבה הצער, כל נושא מינוי רבני העיר בישראל הופך להיות יותר ויותר עניין של סחר-מכר פוליטי ופחות דאגה לאינטרס הציבורי. אנו שמחים שהמדינה שותפה לבקשת העותר להפסיק את הסחבת במינוי רב עיר ספרדי בראשון לציון, העיר הרביעית בגודלה בארץ, ומקווים שמכאן ואילך ההליך ינוע כסדרו ויסתיים בהקדם, והרב שייבחר יהיה גם אדיר במלוכה, גם בחור כהלכה".
ראשון לציון רב דוד אזולאי אביעד הכהן עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד