י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המסעדות הכשרות בניו יורק שאסור לכם לפספס

אוכל מהיר, סטייק, סלט ירקות או אפילו סושי: בניו יורק יש המון מסעדות כשרות שאליהן תוכלו להגיע במהלך הטיול הקרוב. איפה נמצאים המקומות השווים ועל מה אסור לוותר? הנה כמה המלצות טעימות במיוחד

המסעדות הכשרות בניו יורק שאסור לכם לפספס
pixabay





המסעדות הכשרות בניו יורק שאסור לכם לפספס

אוכל מהיר, סטייק, סלט ירקות או אפילו סושי: בניו יורק יש המון מסעדות כשרות שאליהן תוכלו להגיע במהלך הטיול הקרוב. איפה נמצאים המקומות השווים ועל מה אסור לוותר? הנה כמה המלצות טעימות במיוחד

בשנת 2011 התגוררו בניו יורק כ-1.1 מיליון יהודים, מה שהופך אותה לעיר עם מספר היהודים הגבוה בעולם בארצות הברית. הרומן של יהודים עם ארצות הברית בכלל וניו יורק בפרט כמובן לא -חדש, כי קבוצה של יהודים ספרדים מהעיר רסיפה בברזיל הגיעו לעיר כבר בספטמבר 1654 בשל גירוש ספרד. בין השנים 1881-1945 היו גלי ההגירה הגבוהים ביותר של יהודים לארצות הברית, כאשר בשנות ה-40 וה-50 הגיעו לניו יורק יהודים ממזרח אירופה והקימו בה קהילה תוססת.

חלק נכבד מהאתרים הכי מפורסמים של ניו יורק מזוהים עם יהודים. מלבד הישיבה המרכזית של חסידות חב"ד, יש בניו יורק מוזיאונים יהודיים וכמובן מוסדות אוכל. חלק מאותם מוסדות אוכל אומצו על ידי הניו-יורקרים כביטוי למגוון הקולינרי של העיר, בעוד אחרים המשיכו להיפתח לאורך השנים עם דגש על התרבות היהודית הכשרה.


image:pixabay



אוכל מהיר – בין הסטייק והפלאפל של התפוח הגדול

המסורת האמריקאית דוגלת באוכל מהיר והמון מהגרים יהודים בניו יורק החליטו לקחת אותה להוסיף לה טוויס מרענן וכשר. במסעדת "בייגל בוס" ברחוב Peninsula Blvd תוכלו לנשנש על הדרך בייגלים ומאפים בליווי גבינות, דגים וסלטים, בעוד באחד הסניפים של רשת "מעוז וג'יטריאן" ברחבי האי מנהטן יציעו לכם לטעום פלאפל ומנות צמחוניות. אם בא לכם משהו מתוק, בטח תשמחו לדעת שלרשת "ריטה'ז אייס" יש חנות זיכיון באפר איסט סייד עם גביעי גלידה איטלקית, פרוזן יוגורט ושייקים מפירות העונה.

קטגוריית האוכל המהיר בארצות הברית כוללת מטבע הדברים גם מסעדות בשרים וסטייקים. במסעדת "וולף אנד למב" ברחוב 48 מזרח תוכלו לאכול אצל משפחה שומרת שבת, ולבחור מבין מטבח שמציע שילוב פיוז'ן בין מנות וחומרי גלם. נתחי הבשר של המסעדה הם בכשרות גלאט ומומלץ להשאיר מקום למרקים תוצרת בית, למתאבנים ולפסטות.

עוד מסעדה נחמדה וכשרה לארוחת צהריים קלילה יכולה להיות "טליה" באפר ווסט סייד בין הרחובות 92 ו-93. המסעדה מנוהלת על ידי ישראלי ולא נדיר לשמוע בה עברית, התמחור לא יקר ובערב יש עסקיות של 12 דולר בממוצע כולל משקה קל. בטח לא חשבתם שבמסעדה כזו יוותרו על מנה ישראלית, אז קחו בחשבון את הרול סטייק – סטייק מגולגל בלאפה.

מי שרוצה להרגיש בבית בניו יורק יכול לאכול במסעדת "נרגילה" שנמצאת בין הרחובות 84 ו-85. תפריט המסעדה נשען על מנות ישראליות בתיבול צפון-אפריקאי, סלטי ירקות ישראלים, פרגיות והמון חומוס ושיפודים. הארוחות העסקיות מוגשות במסעדה כל יום בשעות הצהריים והעיצוב החמים והמזמין שלה מטעים לכל המשפחה.

סושי או קייטרינג עד הבית – אוכל כשר של מקומיים

מוסדות אוכל כשרים בניו יורק לא חייבים להיות מוגבלים לתפריט ים תיכוני, ומסעדת "אסתי חנה" ברחוב 79 במנהטן מוכיחה את זה. המסעדה האסייתית כשרה למהדרין, מגישה בשרים לצד סושי ומנות צמחוניות, מציעה המון סוגים שונים של אפיטייזרים בסגנון סיני והמנה המומלצת שלה היא בכלל פסטה ברוטב חמאת בוטנים. המקומיים שומרי הכשרות בניו יורק מאוד אוהבים אותה אבל גם לכם בתור תיירים מותר לבקר בה בלי להזמין שולחן מראש.

מסעדה כשרה נוספת שפועלת בניו יורק ומשרתת בעיקר מקומיים היא 2nd Ave Deli שאצלה ניתן לרכוש את המנות אונליין. רוב ההמלצות הן על כריך פסטרמה ניו יורקי ושירות הקייטרינג מתאים לכל מי שגר ברובע מנהטן או באחת השכונות הקרובות.

ארוחת ערב בסטנדרט גבוה של בילוי וכשרות

ניו יורק היא עיר ללא הפסקה וסביר להניח שתרצו לבלות בה גם בשעות הקטנות של הלילה. אם הזמנתם טיסות לניו יורק במסגרת ירח דבש ואתם מקפידים לשמור על כשרות, ודאי תרצו לטעום את התפריט של מסעדת "לה מארה" בכתובת West 46th Street.

מסעדת "לה מארה" מציבה סטנדרט גבוה של מנות יוקרה, היא ידועה כמוסד אוכל שמגיש מנות בשר מעולות ויש בה חלל סועדים אקסקלוסיבי לצד קצבייה מפוארת ותפריט יינות מצרפת, איטליה, אוסטריה, קליפורניה וכמובן ישראל.

לבסוף, עוד מסעדה כשרה לארוחת ערב יוקרתית היא "פריים גריל" ברחוב מדיסון 550. המסעדה נמצאת במיקום נפלא והיא מגישה בשרים טריים, מנות פתיחה טעימות וקינוחים מושלמים.
מסעדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד