י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מדריכה בפנימיית בנות בבני ברק הורשעה במעשים חמורים

שלושה חודשים אחרי שפורסם ב'בחדרי' דבר מעצרה, הבוקר הורשעה המחנכת בפנימייה בבני ברק - במסגרת עסקת טיעון, לאחר שביצעה מעשים חמורים בשתיים מחניכותיה • "מדובר בנאשמת שניצלה קטינות שהיו גם כך במצב פגיע ורגיש"

נערה. צילום אילוסטרציה: pixabay
נערה. צילום אילוסטרציה: pixabay צילום: pixabay



כשלושה חודשים לאחר שנעצרה, בית משפט המחוזי בתל אביב הרשיע צעירה בת 23 אשר שימשה כמדריכה בפנימיית בנות בבני ברק, בשורה של מעשים חמורים ואסורים בשתי חניכות בפנימייה, אחת בין הגילאים 14-16 והשנייה בגילאי 11-12 בעת ביצוע המעשים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בחודש סיון תשע"ז, בת 23 תושבת רמלה ששימשה כמדריכה בפנימיית בנות רווחה בבני ברק, נעצרה על ידי משטרת מרחב דן ולאחר כשבועיים הוגש כנגדה כתב אישום חמור.

על פי כתב האישום, אשר בו הודתה הנאשמת במסגרת הסדר טיעון, המתלוננת באישום הראשון הינה קטינה ילידת 2001. בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, שהתה הקטינה בפנימייה מכוח צו בית משפט והנאשמת שימשה כמדריכה בפנימייה. בשלהי ספטמבר 2014, בסמוך לחופשת ראש השנה, בעת שרוב השוהות בפנימייה יצאו לחופשה - נותרה הקטינה בפנימייה בהיעדר מקום אחר לשהות בו.

הקטינה התלוותה לנאשמת לבילוי בקניון והנאשמת רכשה עבורה מתנות. החל מאותו מועד, הנאשמת, שהייתה מודעת לבדידותה ולמצוקותיה של הקטינה, רקמה עם הקטינה קשר אינטנסיבי מאוד, במסגרתו קנתה לקטינה מתנות שונות, התעניינה בשלומה וברווחתה והתקשרה אליה פעמים רבות. בכך יצרה הנאשמת אצל הקטינה תלות כלפיה.

בהמשך הקשר, הנאשמת איימה על הקטינה כי אם לא תעשה כרצונה, תנתק איתה את הקשר. בין השנים 2016-2015, בהיותה של הקטינה כבת 15-14 במספר רב של הזדמנויות, בפנימייה ובמקומות אחרים, ביצעה הנאשמת בקטינה מעשים חמורים ואסורים. במספר מקרים, ביצעה הנאשמת את העבירות למרות התנגדותה של הקטינה.

על פי האישום השני, המתלוננת באישום זה הינה קטינה ילידת 2004. בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, שהתה הקטינה בפנימייה מכוח צו בית משפט והנאשמת שימשה כמדריכתה. בין השנים 2015-2017, בהיותה של הקטינה כבת 11-12 במספר רב של הזדמנויות בפנימייה, ביצעה הנאשמת בקטינה מעשים חמורים ואסורים. במהלך התקופה, קנתה הנאשמת לקטינה מתנות שונות, העדיפה אותה על פני החניכות האחרות בקבוצה שבפנימייה, הזמינה אותה לישון בחדרה, התירה לה להשכים באיחור, ונמנעה מלגעור בה.

הסדר הטיעון נחתם, בין היתר, על מנת לחסוך מהמתלוננת באישום הראשון את העדות בביהמ"ש. שיקולים נוספים לחתימה על ההסדר הינם הודיית הנאשמת בחלק מהותי מכתב האישום המקורי, קבלת אחריות על מעשיה וחיסכון בזמן שיפוטי. ההסדר אינו כולל הסכמה לעניין העונש.

עו"ד רותם נוימן וסרמן מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), שטיפלה בתיק, מסרה בתום הדיון כי "מדובר בנאשמת שניצלה קטינות שהיו גם כך במצב פגיע ורגיש, ניצלה את בדידותן ואת תלותן בה במשך תקופה ארוכה, על מנת לבצע בהן עבירות חמורות".
פנימיית בנות מדריכת בנות הרשעה מעשים חמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד