י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

דרמה: חמושים השתלטו על המלון באומן

לאחר שנים של מאבקי שליטה על בעלות המלון המפורסם לכל הבאים להשתטח על ציונו של רבי נחמן זי"ע, ביום חמישי האחרון השתלטו חמושים בשליחותו של אליהו קלפנר הטוען לבעלות על המקום

המלון. צילום באדיבות אתר אומן שלום.
המלון. צילום באדיבות אתר אומן שלום.



לאחר שנים של מאבק, ביום חמישי האחרון קבוצה של חמושים עם אקדחים, נכנסו למלון 'שערי ציון' באומן. הם השתלטו על השומר שמוצב דרך קבע בכניסה והתפזרו בכל שטח המלון. הגוי בעל השליטה במלון הזעיק את המשטרה, נציגים מטעם הפולשים ששייכים למשפחת קנפלר המפורסמת הציגו בפני השוטרים מסמכים המוכיחים את בעלותם במלון.

אתר 'אומן שלום' מביא את הסיפור המלא. אלכסנדר צ'ורני בעל המלון הגוי הופתע מהפלישה הפתאומית של משפחת קנפלר, והבהיר כי בימים הקרובים השליטה על המלון תחזור אליו, הוא התחמק מלהשיב כיצד יפעל, רק אמר כי אנשיו יפעלו להחזיר את השליטה לידיו, כך אמר לאתר 'אומן שלום'.

כזכור, לפני כשנה וחצי היה ניסיון דומה מצד משפחת קנפלר להשתלט על המלון, הניסיון לא צלח, לאחר שבעל המלון קיבל הודעה מראש שבאים לפנות אותו, הוא התארגן עם שומרים שמנעו את הפלישה למלון.

המאבק על השליטה במלון 'שערי ציון' באומן, נדון בעבר גם בבית המשפט השלום בתל אביב ולהבדיל בבד"צ העדה החרדית. הצדדים פנו לבוררות אצל הרב צבי ברוורמן, כדי שיכריע בענין, הרב ברוורמן קבע כי המלון שייך לאליהו קנפלר, והוצא ממנו במרמה וגניבה ע"י תושבים מקומיים שלא כדין. בתי המשפט באוקראינה לא קיבלו את פסיקת הבוררות של בתי הדין מאחר והם לא מכירים בבית הדין, כך שהסכסוך נותר על כנו במשך שנים.

המלון נמכר במחיר מוזל לגוי מקומי ששיפץ בשנים האחרונות את המלון, לאחר שהמלון עמד ריק ואף אחד לא שכר שם חדרים מאחר והיה חרם של חסידות ברסלב על המקום. הגוי ששיפץ השכיר את חדרי המלון ליהודים הבאים לאומן, גם הסופרמרקט הצמוד למתחם המלון עבר לבעלות יהודית.

בעל המלון טוען כי לא ידע על הסכסוך הקיים, וכי הוא רכש את המלון בצורה חוקית, ויש לו מסמכים המעידים שהמלון שלו, מנגד למשפחת קנפלר יש מסמכים המוכיחים כי המלון רשום בטאבו על שמם.

אתר 'אומן שלום' מדווח, כי הדרמה התעצמה אתמול (שלישי) בשעות הצהריים, כאשר תושבים מקומיים הגיעו לכיכר פושקינה באומן, בכדי לתמוך בבעל המלון הגוי ולסייע לו להחזיר את השליטה במלון. הפגנת התמיכה יצאה מכלל שליטה, המפגינים התקהלו סמוך לכניסה למלון ובשלב מסוים החלו להתפרע, עקרו את שער הכניסה ונכנסו למתחם המלון, המשטרה שהייתה במקום פיזרה את המתפרעים באמצעות גז מדמיע, והשקט חזר למקומו.

אולם השקט כנראה לא יחזור כל כך מהר. התושבים מתארגנים לעוד הפגנה סוערת שתתקיים היום (רביעי). כך על פי אתר 'אומן שלום'. מהמשטרה נמסר כי היא תתגבר את כוחותיה באזור ההפגנה מול המלון, ותמנע את התפרעות המפגינים.
מלון שערי ציון ברסלב אומן אליהו קנפלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד