י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

למרות החלוקה החינמית - החשיפה ל"ישראל היום" ו"ידיעות" יורדת

מגמת הירידה הכוללת בקריאת עיתונים נמשכת • "הארץ" מתחזק בימי חול ובסופי שבוע ומגזין TheMarker מדורג במקום הרביעי בחשיפה בישראל למגזינים • גל"צ התחזקה בחצי השנה האחרונה ומדורגת גבוה מרשת ב' • תחנות 103 ו-99 מובילות ברדיו האזורי

עיתונים. צילום: אוראל כהן, פלאש 90
עיתונים. צילום: אוראל כהן, פלאש 90 צילום: אוראל כהן, פלאש 90



שיעור החשיפה לעיתונים הגדולים בישראל, "ישראל היום" ו"ידיעות אחרונות", ממשיך לרדת. לפי סקר TGI שהתפרסם היום (ד'), החינמון "ישראל היום" ממשיך להוביל בימי חול עם חשיפה של 35.5% בינואר-דצמבר 2017 - ירידה של כ-10% לעומת 2016.

בדומה ל"ישראל היום", גם "ידיעות" מפיץ כ-100 אלף עותקים בחינם בימי חול וגם הוא רשם ירידה בשיעור החשיפה - של 8%. "ידיעות" הגיע למקום השני עם חשיפה של 31.5%. גם בסופי השבוע נרשמה ירידה בשיעור החשיפה של העיתונים, ובסיכום 2017 השניים צמודים זה לזה.

לפי הסקר, נמשכת מגמת הירידה הכוללת בקריאת עיתונים. שיעור הקריאה בימי חול מגיע בחצי השנה האחרונה ל-51.1% - צניחה משמעותית לעומת נתוני 2015, אז הגיע שיעור הקריאה ל-58.3%. בסופי שבוע חלה ירידה דומה.

החינמון "מעריב הבוקר" רושם גם הוא ירידה ל-5.5%, וגם הגרסה המורחבת של העיתון המופצת בתשלום יורדת ל-3.3%. עיתון "הארץ" שומר על כוחו בהשוואה ל-2016 ומגיע ל-4.4% חשיפה, אך רושם עלייה במחצית השנייה של 2017 לעומת מחצית השנה הקודמת. בסופי שבוע "מעריב סופהשבוע" נחלש, ואילו "הארץ" מתחזק ל-5.5%. "מקור ראשון" שומר על כוחו עם 3.8% ו"בשבע" נחלש מעט ל-6.2%.

בתחום העיתונות הכלכלית TheMarker מתחזק מעט ל-5.5%. "גלובס" נחלש קלות בראייה שנתית – אך התחזק מעט בחצי השנה האחרונה - אז עבר טלטלה ועבר לידי הבעלים החדשים, אלונה בר-און וענת אגמון. "כלכליסט" המופץ גם הוא בחינם בריכוזים שונים יחד עם "ידיעות" נחלש מעט ל-10.7%.

בחצי השנה האחרונה חלו שינויים ברדיו הציבורי. תחנות קול ישראל עברו לפעילות תאגיד השידור הציבורי, ואילו בגלי צה"ל הוחלפו מפקדים. נתוני ההאזנה לא מלמדים על שינויים משמעותיים.

גלגל"צ ממשיכה לשמור על מעמדה כתחנה בעלת שיעור ההאזנה הגבוה בישראל עם 34.1%. בתחום תחנות האקטואליה גל"צ ממשיכה להוביל עם 23.4%, ואחריה רשת ב' עם 21.6%. שני הערוצים נחלשו מעט, אך גל"צ מתחזקת בחצי השנה האחרונה. תחנת כאן 88, שהשינויים בה הובילו למחאות ציבוריות, דווקא מתחזקת מעט, וגם רשת ג' רשמה עלייה בחצי השנה האחרונה.
ידיעות אחרונות ישראל היום TGI הארץ גלגלצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד